Ruzie

681 15 10
                                    

Ik word wakker.Het is weekend en ben van plan iets leuks te doen.
Ik sta op en loop naar de badkamer en pak mijn tandenborstel ,poets mijn tanden en ga even douchen.
Opeens hoor ik gescheeuw.Het zijn vast mijn ouders die aan het ruzieën zijn. Laatste tijd ruzieën mijn ouders vaak ,omdat mijn moeder denkt dat mijn vader iets heeft met een werkneemster van zijn bedrijf.

Ik ren de trap af. De deur wordt hard dicht geslagen.Mijn moeder zit aan de keuken tafel en is aan het huilen.
Ik zeg niets omdat ik weet dat ze wilt uithuilen. Ik ontbijt en wil weg lopen.
'We vertrekken morgen' zegt mijn moeder.
Ik verstijf en schrik.
Ik ga naar mijn kamer en plof op mijn bed neer . 'Waar gaat dit heen' denk ik bij me zelf.
Wat heb ik toch een rot leven .Mijn moeder en vader zijn uitelkaar en we gaan nu verhuizen.
Het probleem is niet dat ik mijn vader moet verlaten. Ik heb hem nog nooit gemogen. Hij is er nooit echt voor me geweest. Ik kreeg wel dure cadeautjes van hem, maar wat heb je er aan.
Ik moet nu verhuizen weg van school. Weg van mijn vrienden.
Er klopt iemand op mijn deur.
'Kom binnen' ,zeg ik .Het is Dina .
Dina is het hulpje .Ze kookt voor ons en maakt de huis schoon. Ik houd van Dina. Ze is aardig en begripvol.
' Jordy, hier is je avondeten.' Zegt Dina,' Je moeder is een huis gaan regelen'
' Dina ,ga je met ons mee' zeg ik
' nee lieffie ik kan niet met jullie meegaan , ik moet voor je vader werken'
' kom je ons wel bezoeken ? ' vraag ik.
'Natuurlijk kom ik jullie bezoeken dat beloof ik,' zegt Dina .
Ze kijkt me bezorgd aan en glimlacht.
Ze staat op en verlaat de kamer.
Ik eet mijn avondeten op.Normaal smaakt het lekker , maar nu heb ik er geen zin in . Ik kijk naar de klok
'Half negen '.
Ik trek mijn pyjama aan. Ik heb geen zin om wakker te blijven. Ik loop naar de badkamer en laat het water lopen uit de kraan. Na mijn tanden gepoetst te hebben , kruip ik in mijn deken.
Waarom ik ?! Waarom heb ik een rot leven.

Waarom ik?!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu