Našla jsem si prý sedm zajímavostí které možná neznají zapřísáhlí fanoušci, tak jdeme na to.
1) Trelawneyová ví víc, než to vypadá
Učitelka jasnovidectví Sibylla Trelawneyová je mnohými čaroději, a to včetně leckterých kolegů z pedagogického sboru Bradavic, považována spíše za šarlatánku. Leccos však nasvědčuje tomu, že si tato výstřední žena svou reputaci nekompetentní žvanilky vůbec nezaslouží.
Ve třetí knize se odmítala posadit jako třináctá ke stolu s odůvodněním, že by v takovém případě hrozila smrt tomu, kdo pak první vstane ze židle. Ve Fénixově řádu se u jiné tabule sejde jiných třináct lidí a prvním, kdo vstane a odejde je Sirius Black.
Trelawneyová si také jednou zdánlivě spletla datum narození Harryho Pottera, když hádala, že přišel na svět uprostřed zimy. To vypadá na první pohled jen jako trapná chyba z její strany – ale jen do chvíle, než si uvědomíte, že se lord Voldemort narodil 31. prosince.
2) Knihy se mohly jmenovat jinak
Vydavatelé navrhovali v cizích zemích autorce J. K. Rowling, aby změnila podtitul Kámen mudrců na nějaký, který by lépe přitáhl pozornost čtenářů.
Kvůli tomu se kniha v Americe málem jmenovala Harry Potter a škola kouzel a francouzský překlad skutečně vyšel pod velmi podobným titulem.
3) Košťata musela udržet člověka
Některé scény vyžadovaly, aby hrdinové na domácích nástrojích skutečně seděli. A to by mohl být problém, zvlášť v novějších dílech, kdy byli herci už starší a těžší.
Proto byla košťata vyrobena z titanu a z kovů, které se používají v leteckém průmyslu. Tím získala potřebnou odolnost a zároveň zůstala dostatečně lehká.
4) Malfoyové se kdysi přátelili s mudly
Předtím, než se čarodějové a čarodějky kdysi skryli před mudlovskými zraky, měl rod Malfoyů řadu kontaktů mezi tehdejší šlechtou. První Lucius Malfoy se podle J. K. Rowlingové dokonce neúspěšně pokoušel získat ruku samotné královny Alžběty I.
5) Otázka, která autorku děsila
Údajně celá léta doufala, že se nikdo nezeptá, z čeho je vyrobená hůlka Albuse Brumbála. Ředitel Bradavic totiž třímal mocnou bezovou hůlku, kterou podle známého příběhu stvořila sama Smrt.
Strach Rowlingové byl každopádně planý, neboť údajně nikoho nenapadlo se zeptat.
6)Eseje o postavách
Režisér třetího snímku alfonso Cuarón vyzval mladé představitele Harryho, Rona a Hermiony, aby napsali eseje o svých postavách. Herci se zachovali přesně v duchu svých postav. Emma Watson psala desetistránkový text, Daniel Radcliffe dodal jednu stránku a Rupert Grint neodevzdal.
7) Snape se jmenuje podle vesnice
Rowlingová učitele lektvarů Severuse Snapa pojmenovala podle malé vesničky v anglickém Suffolku.
Tak co? Věděli jste vše, nebo vás něco překvapilo? Abych byla upřímná já většinu věděla, ale to asi proto, že jsem tohle už četla 🙈
Jane x
ČTEŠ
Vše ze světa Harryho Pottera
FanfictionOd vtipů, různých her až po mé osobní názory které s vámi budu ráda sdílet. Kniha u které je každý potterhead vítán.