4- The Day comes

18 2 0
                                    

"Bertahan sayang! Abang ada untuk disisi sayang!."

Bahu Zarief dipautnya. Wajah Aliya naik memerah.Air mata jernih Zarief mula terbit keluar melihat perjuangan isterinya. Langkah Zarief dihalang apabila katil sorong aliya ditolak masuk ke dalam wad bersalin.

Zarief mula gelabah.Mundar-mandir dia menunggu berita isterinya. Tiba-tiba bahunya disapa seseorang.

"Aliya!."

"Aliya? Ni abah lah! Macam mana dengan liya?.".

Zarief mula tersedu -sedan menahan tangis. Lalu tubuh abahnya dipeluk."Aliya, masih bertarung lagiy bah.. Macam mana nie? Dah nak dekat sejam abah.. ".

Serentak itu keluarga mertuanya tiba. Masing-masing berpusu-pusu ke arah zarief.

"Encik Zarief Amran!".

Zarief terus berpaling apabila namanya dipanggil.

"Sila masuk kedalam, ada hal mustahak ingin dibincangkan.. "

~~~

😭

"Liya! Bangun sayang! Abang ni... Nape sayang xjawab."

Katil aliya Digoncangny kuat. Berharap adalah respon dari Aliya. Tubuh kaku Aliya dipeluknya.

"Abang.. Liya,minta maaf.. ".tangan liya perlahan-lahan mengesat air mata zarief yang dibanjiri air tangis.

Zarief memandang Aliya.Tangan aliya dikucupnya."Aliya, cakap dengan abang sayang akan stay dengan abang sampai bila ii!."

Aliya menggeleng ii kan kepalanya sambil air matanya deras mengalir."Tak,abang dah sampai masa liya kene pergi.. ".nafas aliya mula tersekat-sekat.

"Bang anak kita bang.. Nur Afira binti Zarief Amran.. ".terus tubuh aliya kaku tidak bergerak. Zarief mula gelabah.

Dahi aliya dikucupnya berulang kali.

Denyutan nadi aliya mula tidak berbunyi.

"Aliya!."

~~~

Puan salbiah mengendong Afira, cucu sulungnya itu.

"Kesian fira ni.. Umur tak sampai sehari si liya tu pun pergi.. ". Bisik puan salbiah pada cuping telinga encik Zamri.

Zarief diam tidak berperasaan. Walau nak masuk seminggu Aliya meninggalkannya,dirinya masih tidak dapat menerima takdir.Potret Kahwinnya masih dipeluk erat.

"Arief, belajarlah terima takdir..".pesan encik zamri

Zarief tetap beku.Anaknya yang sedang melalak dibuat tak tahu.

"Dengar tak abah cakap ape ni!."tengking encik zamri.

Zarief berdecit kuat. Dengan tiada adabnya dia menjawab. "abah! jangan sibuk pasal arief boleh tak? Arief dah besar.. Itu hal arief kalau nak rindu aliya sekalipun.. Takkan tak boleh? Tiada cinta yang lebih suci daripada cinta kami.. Cinta arief buat aliya takpernah mati! No girls can replace her!."

Terus zarief merampas afira dan membawanya keluar rumah. Meluat sungguh! Salah ke dia nak mempertahankan cinta aliya!?

Dibiar kan abah dan maknya tinggal dirumah sedangkan zarief kini berjalan ii dihalaman rumah bagi me realise kan tekanan nya.Ubun-ubun Afira diciumnya.

"Ayah promise xde sape yang boleh gantikan umi fira eh?."

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 02, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

You broke Me FirstWhere stories live. Discover now