Zarief membuka matanya dari lena.Aliya yang disebelah dipandang. Aikk.. Hilang mana dia niey? Ghaib terus.
Tanpa mengemas katil dan terus menuruni tangga mencari kelibat Aliya yang lesap."Morning sayang!"kucup Zarief dileher Aliya.
"Arrh!"gara-gara disergah Sedemikian, sudip panas yang dipegang terjatuh kekakinya.Air mata jernih mula menggatal nak keluar!
'maafkan abang ayang! Meh, sini abang tengok kan!".terua zarief menutup api gas dan mendukung aliya agar duduk diatas kerusi. Semangkuk air sejuk diambil dan kain tuala.
Kaki aliya diletakkan keatad ribanya.Lalu perlahan-lahan zarief meletakkan kaki aliya kedalam mangkuk tersebut.
😍Berkerut wajah aliya menahan perit.Tapi bila memandang wajah zarief, terus rasa sakit itu lesap. Matanya asyik melihat mata zarief yang amat penuh dengan pandangan yang menggoda.
"Tengok apa kusyuk sangat tuw?".usik zarief mencuit hidung Aliya.
Aliya menepis lembut. Apa abang ni?
~~"Dhia,bukan sepatutnya harini hang tolong Encik zahid edar nasi lemak ka?"
Dhia yang sedang menyapu sampah berdecit halus. Minah ni dah tau tanya lagiy ahhh!
"Wahai laila Jamila, seperti yang kau tahu encik zahid tu kan perangainya miang-miang keladi. Haritu aku ada bagitau kau kan yg time tu aq ada tertidur lepas tu ada cubaan meraba. Ingat tak?".kata Dhia panjang lebar.
Begini reaksi Laila(😯)..hihohohuk
"untung hg ann.. Even kau lebih kurang nasib ngn aku tapi kau ramai peminat.".kata laila macam insecure. Dhia memukul punggung laila dengan hujung penyapu.
"Haihh kau ni.. Dahlah insecure uu.. Kau lawa lah, tapi kau ja yang tak appreciate..".dhia menggoncang ii bahu laila.
😵
"Hang nilah muntah ku satgi! Haihh penin aku lah!".
Laila acah memicit kepalanya.
Dhia menjeling meluat."Dhia.. Tu encik khairul panggil!."jerit Sabrina menyampuk. Dhia yang baru nak meluku si Laila terus membaling penyapu ke arah Laila.
"Bengong kau Dhia.. ".desis laila.
~~~
Selesai meyapu losen ke lehernya,alat pengering rambut dihidupkan.
"Cantik isteri abang niey.. Mesti anak kita comel kan?".
Zarief memandang aliya dari atas katil.Leka sangat si Aliya tu tengok cermin, sampaikan aku yang dari tadi tercegat dia tak perasan..
😝
"Biasalah anak zarliya kannn... ".sengih Aliya menampakkan gigi nya yg comel.
Zarief tergelak kecil.
"Tak pergi check baby ke? Masuk hari ni dah 4 bulan kan?."zarief ubah topik.
Aliya terdiam.
"Memang nak pergi un.. "
"Abang ikut eh?"
😨
Terus Aliya meletakkan alat tersebut ke tempatnya.
"Tak bole abang.. Sebab lepas tu liya nak jumpa Linda."bohong Aliya. Ampunilah aku ya Allah!
Zarief akhirnya mengalah."oklah kalau macam tu.. Take care sayang!".zarief mengucup pipi Aliya.
'heheh'
YOU ARE READING
You broke Me First
Non-Fiction'No! Takde siapa yang boleh takluki hati Zarief selain Aliya! Hanya Aliya isteri Zarief!' Selepas kematian Aliya, first love-nya itu, Hati Zarief enggan menerima wanita lain hadir dihidupnya. Baginya hanya Aliya sahaja isterinya. 'Zarief, k...