Cunoștințele noastre despre arme și armuri din epoca vikingilor se bazează pe descoperirile arheologice relativ rare, reprezentarea în imagini, și într-o anumită măsură cu privire la legendele din saga nordică și legile nordice înregistrate în secolul al XIII-lea. Conform obiceiului, toți oamenii liberi nordici au fost nevoiți să aibă arme proprii și le-a fost permis să le poarte tot timpul. Aceste arme identificau statutul social al unui viking: un viking bogat avea un ansamblu complet de un coif, scut, cămașă de zale și sabia. Un viking tipic ar fi avut mai probabil pentru a lupta o suliță, scut și un pumnal. Arcurile au fost utilizate în etapele de deschidere de lupte pe uscat și pe mare, dar ele tind să fie considerate mai puțin "onorabile" decât luptele corp-la-corp. Vikingii au fost relativ neobișnuiți pentru acea perioadă în utilizarea lor de topoare ca armă principală în bătălie. Húscarlii, Garda de elita a Regelui Knut (și mai târziu regele Harold al II-lea) erau înarmați cu topoare, scuturi și căști de protecție de metal ușoare. În luptă vikingii se crede ca s-au angajat în stilul dezordonat de lupte frenetice și furioase, fiind atât de curajoși că au fost numiți bersekeri. Acea stare mentală s-ar fi datorat proprietăților psihoactive provocate de ciuperci halucinogene sau cantităților masive de alcool consumate.
Conform izvoarelor runice și celor arheologice, vikingii credeau în mai mulți zei. Ei credeau că lumea este de fapt un stejar denumit care cuprinde 9 lumi (planete). Asgard era tărâmul zeilor cunoscuți drept , iar era sala de petreceri unde intrau războinicii vikingi după moarte pentru a celebra și sărbători pe săturate.
era regele zeilor și conducătorul , care și-a sacrificat ochiul pentru a obține cunoștințe. era simbolul său, pentru că reprezenta „ochiul și urechile" sale. era fiul lui Odin și zeul cerului. El guverna tunetele, fulgerele, vânturile și furtunile cu ciocanul său. – zeul ploii, soarelui, recoltelor și fertilității. – soția lui Odin și regina Asgard-ului. Era zeița maternală. – zeul luminii, al bucuriei, al purității, al frumuseții și al inocenței. Datorită măreției și frumuseții lui, toate forțele naturii au hotărât să nu îl rănească, în afară de vâsc. Diabolicul zeu Loki s-a folosit de această slăbiciune și el l-a omorât pe Baldur. – zeul focului, magiei și al metamorfozei. – creaturi înaripate care aduceau sufletele războinicilor morți în Valhalla.
Migdardul era considerat ca fiind tărâmul oamenilor, care a fost construit din trupul gigantului primordial, Ymir, și este înconjurat de un ocean imposibil de străbătut, în care trăiește șarpele . era cea de-a noua lume și reprezentă infernul, unde se duceau sufletele vikingilor care n-au murit eroic.
Vikingii credeau că lumea are și un început și un sfârșit, pe care îl numeau . Credeau că sfârșitul va veni atunci când va veni o eră glaciară, când fiara îl va înghiți pe Odin și șarpele Jormungand îl va ucide pe Thor. Se spune că după Ragnarok un nou pământ va răsări, verde, frumos și îmbelșugat.
CITEȘTI
Viking
Historical FictionVikingii au fost comercianți, exploratori și războinici scandinavi care, în perioada anilor 700-1050, au dominat jumătatea nordică a Europei. După unele izvoare istorice, vikingii ar fi atins chiar coasta Americii de Nord. Vikingii erau cunoscuți su...