your two 📌📌

41 7 0
                                    

" Haha lawak sial lawak kau yg xlawak tu" namjoon dgn muka baik-kau-diam-je-la menepuk bahu jin.

Jin be like ; gw pasrah.

Weyh, dah berapa lama dh weyh kita tersadai dekat sini? Aku risau lah. " Younghoon bertanya. Tangannya diurut-urut, mungkin lenguh kerana dari tadi bermain game xade bangunan xade pintu. Siapa lagi kalau bukan ml.

Hehe ni bkn sindir tau, author pon main game xde pintu je hehe.

" Entah lah wehh, kalau lama lagi aku kat sini. Boleh mati kebulur. Dah lah sejuk,gelap plk tu!" keluh jennie.

Aku mengangguk mengiyakan kata-kata jennie, makin lama maki jatuh suhu di sekeliling kami. Yg kru-kru kapal ni apalh bangang sangat? Kami bayar beribu kot tpi diorang xamik kesah pon. Dasar pengikis, balik karang aku nk report dekat jabatan agama islam, dekat najib,dekat mustakim? ( smpah author lupa nama dia)  arhhh dekat semua lah.

Yg penting syarikat ni ditutup bwhahahahaha.

" Weyh, aku nk jalan-jalan dekat sana lah. Aku bosan dduk sini." aku terus bangkit. Lisa juga bangun tapi kembali duduk bila younghoon merayunya untuk stay kat situ.

" Alaa baby, dduk sini teman younghoon."

" uweekkkkk" aku, namjoon,jennie dan jin serentak termuntah. Lisa dan younghoon tersengih dengan muka mintak maaf.

Tanpa melengahkan masa lagi, aku pon berjalan ke hadapan. Kawasan ni bukanlah luas sangat pon. Ini lapangan terbang kecil yg dh lama ditinggalkan. Tapi masih nampak elok plk mcm ada orng jaga. Well, maybe betol la kot ada orng jaga.

Aku yg masih dihurung rasa bosan, berjalan masuk ke dalam bangunan yg menjadi tempat membli tiket dan sebagainya lah. Dan aku kemudiannya keluar ke pintu bahagian hadapan utama. Disitu terdapat pula bahagian untuk para penumpang diambil oleh taxi dan pulang ke rumah.

Tapi entahlah, hati aku terdetik untuk explore lebih bnyk.

Aku teruskan berjalan hingga aku sendiri..xtahu aku dekat mana. Bila aku pusing belakang segalanya menjadi hutan, dan apabila aku berpusing ke depan kembali, tempat parkir kereta tadi telah hilang dan digantikan dengan sebuah sungai berserta air terjun.

Kening aku bertaut, confuse dengn apa yg jadi.

" Ok wtf?!" aku menjerit bila aku  tersedar aku mungkin dah sesat or maybe lgi terukkk...tersesat dekat dunia lain.

" Arrr ommaaaaaa, tolong y/n!" aku mula menangis, rasa takut menyelubungi seluruh tubuh aku yang kesejukan. Aku tersandar di sebuah pokok besar. Dengan keadaan yang begitu gelap, ia hanya menambahkan ketakutan aku.

Tersedu sedan aku menangis, sungguh aku takut ingin mengangkat muka aku dan pandang sekeliling. Takut untuk menerima ini bknlah khayalan tetapi  reality.

***

Aku terjaga dari tidur aku yg tak berapa nak lena. Semalam, aku gagahkan juga diri aku untuk berbaring dan cuba lelapkan mata di atas tanah beralaskan daun kering yang luruh.

Kau boleh bayang tak bertapa aku nk smbung menangis time tu?

Rasa dia macam kau ada mak bapak tegas gile astu kau dapat nombor tercorot dlm class. Ha camtu lah.

" haduhh, macam mana aku nk cari jln balik ni? Diorng mesti tgh cari aku.." aku berkata perlahan.

Dah semalaman aku tak balik, ofc diorang risau. Tpi yang tu xpe lgi, macam mana kalau kapal terbng tu dh okey and then diorang tinggalkan aku dekat sini?!

Weyhhh!

Aku nk mkn apa dekat sini? Macam mana aku nk hidup? Dekat hutan ni entah ada binatang jadian apa entah dekat sini. Boleh ke aku survive? Aku tanak mti dekat sini. Wasiat aku belum tulis lagi, kalau aku mati katak kat sini camne? Habislah namjoon amik harta-harta emas belian aku tu hadoi!

" Arhh baik kau cari jalan keluar y/n!" aku memberikan kata-kata semangat. Aku pon kemudian berlari ke serata arah.

Sana,sini aku lari tpi still xjumpa.
Dan aku mula berfikiran negative " what if aku tersesat dekat sini selamanya? What if tempat ni xde jalan keluar?!" oh no...

My Boyfie is a Blood Sucker | Taehyung x readers|Where stories live. Discover now