1.
Ο Νιουτ Σλέσιγκερ βλαστήμησε για πολλοστή φορά εκείνη τη μέρα καθώς ανακαθόταν δίπλα στον ηλιακό συλλέκτη DC 107. Ήταν ο εικοστός στον οποίο δούλευε σήμερα στο Κιν Ροκ της Νεβάδα, σε μια απέραντη έκταση που δεν είχε τίποτα άλλο από ασπριδερή άμμο και ατελείωτες σειρές με ηλιακούς συλλέκτες που συνδέονταν με το κοντινό κέντρο μετατροπής της ηλιακής σε ηλεκτρική ενέργεια.
Κανονικά δεν ήταν μια δύσκολη δουλειά, η συντήρηση που έπρεπε να κάνει ήταν σχετικά απλή, να σφίξει κάποια βίδα που είχε χαλαρώσει, να αλλάξει κάποιο καλώδιο, στη χειρότερη να αλλάξει κάποια από τις κυψέλες συγκέντρωσης της ηλιακής ακτινοβολίας. Σήμερα όμως τίποτα δεν πήγαινε καλά. Είχε ελέγξει είκοσι συλλέκτες και ενώ όλοι έδειχναν να λειτουργούν κανονικά, στο κέντρο φαινόταν καθαρά η μειωμένη απόδοσή τους.
Ο ασύρματος που κρεμόταν στην μέση του έτριξε με στατικό ηλεκτρισμό πριν ακουστεί η φωνή από το κέντρο:
-Συνεργείο επτά, ποια είναι η κατάσταση;
-Εδώ συνεργείο επτά, είπε ο Νιουτ παίρνοντας στο χέρι του τον ασύρματο. Είμαι στη σειρά J 36, όλοι οι συλλέκτες φαίνονται εντάξει.
-Και η απόδοσή τους έπεσε ακόμα ένα τοις εκατό, τι στα κομμάτια συμβαίνει;
-Δεν ξέρω, και ανάθεμα αν ξέρει κανένας άλλος.
2.
Ο δόκτωρ Ιτάο Κασιράγκι δεν ήξερε αλλά είχε αρχίσει να έχει μια καλή ιδέα για το τι μπορεί να πήγαινε στραβά. Από το πρωί είχε διεξάγει το ίδιο πείραμα τρεις φορές. Καμία δεν είχε εξελιχθεί όπως θα έπρεπε αλλά μετά την πρώτη αποτυχία είχε διεξάγει τις άλλες προσπάθειες ελέγχοντας συγκεκριμένες παραμέτρους κάθε φορά.
Τώρα όπως αιωρείτο μπροστά από τον πάγκο του εργαστηρίου του στην σχεδόν μηδενική βαρύτητα του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού διάβαζε την αναφορά του υπολογιστή για την τελευταία του απόπειρα στο πείραμα υδροπονικής που ήθελε να εκτελέσει. Δεν υπήρχε αμφιβολία. Αιτία του κακού ήταν η φωτεινότητα, το φως που λάμβαναν τα φυτά δεν ήταν αυτή που έπρεπε. Το πρόβλημα ήταν ότι αυτό δεν ήταν δυνατόν, ή δεν έπρεπε να είναι δυνατόν. Κοίταξε συλλογισμένος την πηγή του φωτός του πειράματος έξω από το ενισχυμένο παράθυρο με πάχους τριών ιντσών γυαλί.
Ο ήλιος έδυε μόλις πίσω από τη γη.
3.
YOU ARE READING
Επιχείρηση Προμηθέας
Science FictionΕπί δισεκατομμύρια χρόνια ο ήλιος ήταν πηγή ζωής για τη γη. Ξαφνικά όμως δείχνει να μην είναι πια ο ίδιος, η θερμότητά του χάνεται και η γη ξαφνικά κινδυνεύει να γίνει ένας παγωμένος βράχος στο διάστημα. Η επιστήμη έχει τη λύση αλλά δεν είναι εύκολη...