Kapitel 4

256 4 0
                                    

Tidigare i "The Secret and the young love

- Ma.....Mamma. säger med ett ganska högt och förvirrande röst.

- An....... Angela säger hon med ett ganska svagt röst.

Vad.... i hela...... värden

Angelas perspektiv:

Jag står fortfarande med kuvaren bakom ryggen, Felix och Maja står på varsin sida om mig och min mamma står bara där och ser mer gladare ut än vad jag minns att hon har gjort dom senaste två årena.

Mamma vad i hela värden gör du här och.... och hur i hela värden kom......

Hon börja gå mot mig och kramar om mig på ett sätt som hon inte har gjort på väldigt längre och föreställt för att krama henne tillbaka står jag bara stilla som en staty med ena handen löst och den andra handen bakom ryggen med kuvaret.

Vi går tillbaka till vårt bord och slår oss ner.

Jag och mamma sitter mittemot varandra och så gör även Felix och maja.

Jag lägger kuvaret i väskan utan att låta dom andra ligga märke till något.

Så.... hur kommer det sig att du inte ligger på sovan just nu där du har liggat i snart dom senaste två årena frågar jag henne med ett ganska arg höst och stirrar henne rakt i ögonen.

Hon tar några djupa andetag och säger

Angela.... jag vet att du fick gå igenom en del saker i dom senaste två årena och att jag inte dräkt var till hjälp, men från och med idag lovar jag att förändras och var mamma den mamman jag var innan....innan din far dog och lägger sin hand på min, jag drar undan min hand och hennes hand lägger kvar på bordet där min hand låg.

Du har rätt, jag har har gått igenom en del saker, en del saker som du och jag borde ha gått igenom tillsammans. Vet du hur det kändes att behöva se dig drick varje kväll medan du grät över bilderna, hur det kändes att se dig lägga på den där soffan varje morgon innan jag drog till skolan, hur det kändes att komma hem igen och se dig fortfarande ligga där, precis som du gjorde när jag lämna huset, nej du har igen aning, eftersom du inte har gått igenom nått av det där säger jag med högvolym så att allas blickar vändes sig mot vårt håll och tårarna börja rinna ner vid kinders.

Angela jag är hemsk ledsen det är jag verkligen, jag vet att jag har varit en sån idiot, men snälla ge mig chansen så att jag kan rätta till allt, snälla Angela? ber hon med ett ganska ljus röst så att folkets blickar inte vänder sig mot oss igen.

Vad finns att rätta nu, tycker du inte att det är lite försenat för det nu eller? säger jag och sedan tar min väska och börja gå på dörren.

hon reser sig snabbt och hon börjar små springa efter mig.

Felix perspektiv:

Yes, brevet funkade, men jag trodde detta skulle vara något som skulle göra Angela glad......

Maja reser sig upp för att gå efter Angela och hennes mamma, jag fångar hennes hand och säger

Jag tycker att vi ska låta dom lösa detta, vi ger dom lite privatstund.

Så fort jag hade stiget in igenom dörren stod han mitte rummet med rak rygg, rak blick och armarna bakom ryggen.

Jag hoppas att du har något nytt med dig denna gång. Var det första han sa med den mörka rösten.

Som vanligt svarar jag inte efter som jag inte hade något nytt med mig.

Har han fått brevet? frågar han....

Jag gav kuvaret till henne precis som du bad om, men jag vet inte om hon gav den till honom, för precis innan jag skulle sticka från restaurangen kom hennes mamma från ingenstans och....

vad menar du med att hennes mamma kom till restaurangen? avbryt han mig och börja gå mot mig.

Jag vet inte hur men....

Han håller om min skjorta tajts i halsen och avbryter mig

Inget men, säg till bara att han får kuvaret och sedan börja gå upp för trapporna.

Jag rättar till min skjorta och sedan går ut i den dörn jag kom in.

Mammas perspektiv:

Jag små springer efter Angela ut igenom restaurangen och sedan i den långa vägen där hon hon tar stora steg.

Angela snälla vänta säger med högvolym och allas blick vänder sig mot mig och sedan mot Angela som är går några meter framåt .

Hon fortsätter gå utan att ens kolla bakåt, Angela väna ropar så högt jag bara kan och sedan tar några stora steg så att jag nu går bredvid henne, hon ignorerar mig och låtsas att jag inte ens går bredvid henne.

Hon fortsätter gå och jag går bredvid henne samtidigt som jag upprepar samma ord som jag sa i restaurangen.

Angela jag är hemsk ledsen det är jag verkligen, jag vet att jag har varit en sån idiot, men snälla ge mig chansen så att jag kan rätta till allt, snälla Angela? jag har upprepat dom så många gånger så att det känns som att jag är med i en teater i nån teater och att dom orderna är det enda repriken som jag måste säga under hela teater föreställningen.

Så fort vi kommer in igenom dörren går upp för trapporna jag står kvar med blicken efter henne, ungefär tio sekunder senare hör jag hur hon smäller dörren efter sig, så högt så att tavlan som sitter på högra sidan om trappan ramlar ner och sedan delas i tussen bitar.

Jag vänder blicken till vänstra sidan och ser alla flaskor som ligger på båda bordet och marken och soffan som jag har liggat i dom senaste två årena som är täckt av damm och smuts. tårarna börja rinna ner av sig själva.

Påvägen stannar jag vid en liten blomaffären och köper hans favorit och sedan börja gå på kyrkogården. Jag stannar vid ingången jag vågar inte gå in, sist jag var hos honom var det dagen vi hade begravet honom här.

När jag var framme såg jag en kille stående vid min mäns krav, han var lätt klädd han hade ett par svarta jeans med en brun lång arm och hans fluffiga svarta hår ligger åt olika håll.

Hmm höstar jag till så att den unga killen vänder sig om.

Ursäkta mig, men vem är du och vad gör du vid min mans grav ?frågar jag med låg volym.

Han säger inget utan bara står där och stirrar på mig som om han nästan vet vem jag er.

Jag ligger på sägen när jag hör dörrkäck , det kan inte vara mamma efter som hon låste den när hon lämna huset.

Jag går upp ur sängen och går ut ur rummet vid trapporna tar jag några stora kliv för att inte trampa på glasbitarna från tavlan

fortsättningen följer:

Tussen Taaaaaaaaack till 500+ läsarna, det betyder så himla mycket för oss, för vissa är det inget, men för oss är det.

ber om ursäkt för dom sega kapitlar, men ändring kommer att sky snart.

kram E & S <3<3<3:):)

The Secret & The Young Love. (Pausad)Where stories live. Discover now