Soğuk kahve, özellikle "Berhayat" hastanesinin tüm ofisinin kokusunu aldığı, arka arkaya 4 parça ucuz içecek olduğunda, yılın herhangi bir zamanında iğrenç oluyor. Nazlı işyerinde uyuyakalmamak için kendını zor tutuyor. Yüzünü ekşiterek ve öğürerek çamurlu sıvıyı zorlukla yutuyordu. Kız bir an saatine baktı. Gecenin yarısı. Kan zehirlenmesi ile ilgili bilgileri okuyup Cemre hanım'ı tedavi etmenin bir yolunu arıyordu. Nazlı aynı zamanda Ferman'a ve tüm sağlık personeline bu kliniğin baş assıstan doktoru olmayı hak ettiğini gerçekten kanıtlamak istiyordu. Nazlı son makaleyi okuyamadan kahve bitti. Tabletin elektronik ekranı, yorgun gözlere öylesine bir çağrıydı ki, kız onları zorla ovuşturdu, bir saniye kafa karıştırdı, cihazı kapattı. Nazlı bileğini salladı, şeffaf saat kadranının dans eden ellerine baktı – "Bence bu kadar yeterli. Gücüm yok artık" - kız kendi kendine düşündü.
Aniden Nazlı arkasında birinin yavaş adımlarını duydu. Sonra döndü ve kapın'ın yanında bir adam gördü. Koyu ve kalın saçları çok karışıktı. Beyaz bir gömleğin yakası mavi bir süveterin içinde yukarı doğru görünüyordu. Adamın yüzü hızlı bir kızgınlıkla yüz buruşturulmuştu. Her nasılsa suçluluk duygusuyla başını omuzlarına çekti ve sanki beklenmedik ve dayanılmaz bir acı onu delmiş gibi sertçe yüzünü buruşturdu. Birkaç saniye sonra hala düzeltmeyi başardı. Adam siyah ceketi ve sırt çantasını sıkıca kavradı. Birkaç adım ileri atarak kapıyı arkasından anahtarla kapattı ve Nazlı'ya döndü. Kız yüzündeki şaşkın ifadeyi gizlemek için aceleyle arkasını döndü. Kalbi daha hızlı atmaya başladı, kafasındaki düşünceler farklı yönlere yayıldı. Sonunda Nazlı sessizliği biraz bozdu.
- Ali, burada ne yapıyorsun?
Cevap olarak kız sadece sessizlik duydu. Nazlı derin bir nefes aldı ve erken kararlar vermemek için kendini toparlamaya çalıştı. Şimdi, sadece bir yere gitmek ve onun yüzünü bir daha görmemek istedi. Onu çıldırtan kokusunu hissetmemek, her seferinde boğularak onun derin gözlerine bakmamak istiyordu.
- Bir şeye ihtiyacın olursa Güneş'e sor. Gitmek zorundayım. - Nazlı, adamın yüzüne bakmadan aniden ayrılmak üzereyken Ali kız'ın elini sıkıca tuttu.
- Gitme Nazlı. Lütfen beni bırakma. – Ali neredeyse fısıldayarak dedi.
Nazlı başını kaldırdı ve sonunda genç oglan'ın bakışlarıyla karşılaştı. Siyah gözleri anında yaşlarla doldu. Kız onun sözlerine nasıl tepki vereceğini bilmiyordu. Uzun zamandır birlikteydiler, ama bu halinı ilk kez gördü. Ayrıldıktan sonra, Ali onu terk ettikten sonra ilk kez şefkatli bir şey söyledi. Kızın dudaklarına bir gülümseme dokundu, kahverengi gözlerinde sinsi bir ışık parladı, yanaklarında kızıl bir renkle doldu, ama bir saniye sonra Nazlı'nın yüzü tekrar değişti.
- Asla senden ayrılmazdım. Başka bir yol seçtin, Ali. Beni bırakmaya karar verdin. Aşkımızın işe konsantre olmanı engellediğini söyledin. Beni unuttun Ali. Ertesi gün, sana bir tür yükmüşüm gibi davrandın. Ben den kurtulduğun için çok mutlu oldun.
- Kızın gözlerinden birbiri ardına gözyaşları akmaya başladı.Ali'nin kalbi açıyla doldu. Artık kızın bu kadar acı çekmesine neden olmak istemiyordu.
- Ölüyorum Ali. Sensiz, her gün ölüyorum ... - Nazlı'nın düşüncelerini bitiremedi, adam aniden kız'ın dudaklarına yapıştı ve daha yakın bastırarak onu kendine doğru sardı.
Her şey o kadar hızlı gelişiyordu ki ikisi de ne yaptıklarını bilmiyordu. Ali, Nazlı'nın beyaz önlüğünü çıkarıp kenara attı. Stetofonendoskopu oraya uçtu. Öpücüğü bozmadan, kız adamın süveterini çıkarmasına yardım etti ve sonra gömleğinin düğmelerini açmaya başladı. Adamın üzerine bir heyecan dalgası çöktü. Daha önce hiç böyle bir şey yaşamamıştı. Tutku duygusu ruhunu yaktı. Tüm düşünceleri sadece onunla doluydu.