Maziah masuk kebiliknya kelihatan cikgu nurul masih belum keluar dari bilik air..’ Sembelit ke budak ni ‘ getus hatinya. Sedang cikgu nurul berada dalam bilik air maziah mengambil peluang untuk menukar pakaian, dia berlalu ke almari dan di capainya seluar legging bercorak bunga itu..maziah membuka tudung..rambutnya yang separas bahu itu di tocang satu..Cikgu nurul yang keluar dari bilik air itu kelihatan terkejut..Dia melihat ibu anak muridnya itu hanya memakai spender dan bra sahaja..walaupun dia dan kak maziah itu sama-sama perempuan tetapi rasa segan itu tetap ada pada dirinya..kecuali dengan rakan-rakan serumahnya, perasaan malu antara mereka memang tidak wujud kerana mereka sudah berkawan lama..dalam rasa segan hatinya memuji bentuk badan ibu anak muridnya itu..’ Kan bagus kalau bontot aku macam tu ‘ katanya dalam hati. Maziah yang terdengar bunyi tapak kaki lalu menoleh.
” Eh..nurul, terkejut akak..tak perasan nurul keluar.. ” maziah menggosok dada konon terperanjat.
” Ade la seminit nurul keluar…Kak Maz cari apa tu.. ” ramah dia bertanya.
” Ni hah nak cari t-shirt..” dia mencapai t-shirt putih bertulis phuket yang di belinya 2 tahun lalu semasa bercuti di sana.
” Umur Kak Maz berapa ye ” tanya dia ingin tau
” Nak masuk 40 tahun dah nurul…kenapa ? ” sambil dia menunggu jawapan cikgu nurul dia mencapai seluar legging yang di letaknya atas katil tadi.
” Saja nurul nak tau…sebab badan kak maz solid lagi…macam awal 30an ” pujinya..matanya masih merenung tubuh wanita itu…’ jeles aku ‘ keluhnya dalam hati.
” Apa guna badan cantik nurul tapi suami tetap kawin lain ” maziah buat- buat mengeluh..saja tarik simpati…sedangkan dia tidak peduli pun suaminya nak bernikah lain.
” hah ! jadi sekarang husband kak maz duduk mana..dia gilir-gilir ye ? ” jatuh simpati dia pada wanita ini..pelik dia dengan suami kak maz..sudah dapat isteri yang cantik masih gatal nak bernikah lagi.
” Dia duduk rumah bini muda dia la…masa mula-mula dia bernikah bini nombor dua tu memang dia bergilir-gilir..4 hari dengan akak.. 3 hari dengan bini muda dia..masuk bulan ke dua, dah takde gilir-gilirnya..dia menetap terus rumah bini muda.. 3-4 bulan sekali baru dia ingat balik sini nurul..tu pon tidur sehari je..makan hati akak ni nurul..” maziah membuat wajah sugul..dia mengharap lakonannya menjadi..cikgu nurul yang simpati terus memeluk kak maz.
” Sabar la kak..mungkin ini dugaan buat akak..kalau kak maz sunyi atau perlu kan teman kak maz boleh cari nurul ye..nurul boleh teman akak. ” dia mengeratkan lagi pelukannya pada kak maz…maziah meleraikan pelukan cikgu nurul padanya, kedua tangannya masih erat di pinggang wanita muda itu…rapat wajahnya memandang cikgu nurul.
” Betul ke nurul nak teman akak ” soal maziah dengan suara sehabis lembut..muka penuh kesedihan dan air mata yang di buat-buatnya memang menjadi.
” Betul..kak maz call je nurul kalau nak nurul temankan..nurul dah anggap kak maz macam kakak nurul sendiri. ” tangannya mengelap air mata wanita itu..simpati dia dengan nasib kak maz.
” Janji..” perlahan suaranya..maziah mengecilkan mata dan merapatkan wajahnya pada cikgu nurul…
” Nurul janji..” Maziah yang mendengar jawapan itu terus memeluk erat tubuh cikgu nurul, di sembamkan wajahnya di bahu wanita itu..
Cikgu nurul membalas pelukan maziah..dia juga merangkul erat tubuh maziah..di usap-usapnya belakang badan maziah yang hanya bersarung bra itu..kulit maziah yang halus membuatkan tapak tangannya rasa hangat..Buah dada mereka yang kini bercantum menjadi satu menambah lagi kehangatan pada diri cikgu nurul..dia dapat merasai kak maziah menggerak-gerakan buah dadanya..kini tetek kak maziah menekan-nekan teteknya..dia menguatkan lagi pelukkannya pada tubuh kak maziah..buah dadanya yang masih berlapik dengan baju itu masih dapat merasai kekerasan puting kak maziah..tangannya masih mengusap-ngusap belakang badan wanita itu..wajahnya tanpa sengaja di sembamkan di bahu maziah..leher kak maziah yang begitu hampir dengan bibirnya membuatkan dia menelan air liur sendiri..dia menggigit bibirnya sendiri bila memandang leher putih itu..dia yang mula tersedar…’ Apa aku buat ni. ‘ keluhnya dalam hati…cikgu nurul terus meleraikan pelukannya.