Psikoloji:
Kısa ve öz olarak açıklarsak;psikoloji insan davranışlarının ve zihinsel süreçlerinin sistematik ve bilimsel olarak incelenmesidir.
daha uzun bir açıklama istiyorsanız:Psikoloji veya ruh bilimi, davranışı ve zihni inceleyen bilim. Bilinçli ve bilinçsiz olayların yanı sıra daha çok duygu ve düşüncenin incelemesini yapar. Psikoloji, çok kapsamlı bir bilimsel alandır.Organizmaların hem doğrudan gözlenen davranışları, hem de düşünme, canlandırma, ve hayal etme gibi doğrudan gözlenemeyen karmaşık zihinsel süreçleri psikolojinin inceleme alanına girer.
Psikiyatri:
Psikiyatri; akıl hastalıklarının teşhisi, tedavisi ve önlenmesi ile uğraşan bilim ve hekimlik dalı. İnsanın davranış dinamiklerini biyopsikososyal olarak açıklamak üzerine çalışan ve normal ile normal dışı davranış örüntülerini sınıflandırarak tedavi etmeye çabalayan tıp bilimi ve ruh hekimliğidir.
Psikolog:
Psikologlar psikoterapi, psikolojik danışmanlık, psikolojik değerlendirme ve psikolojik test uygulayan uzmanlardır.Ayrıca psikoloji alanında uzmanlardır ve bu konuda bilgi araştırması yaparlar.Psikologlar aktif bir şekilde dinleyerek anlamaya çalışan, farkındalık oluşturmaya yardımcı olan, problemlerin altındaki sebepleri ortaya çıkararak farklı yöntemler kullanarak çözüm sürecinde danışan ile birlikte rol oynayan kişilerdir. Psikologlar psikoloji bölümünü başarı ile tamamlayarak mezun olmuş kişilerdir. Lisans eğitimi boyunca başta psikopatoloji bilgisi olmak üzere gelişim dönemleri, kişilik kuramları, terapi ekolleri, psikoloji biliminin tarihsel gelişimi, sosyal psikoloji, görüşme teknikleri gibi pek çok farklı alanda öğrenim görmektedirler. Yüksek lisans eğitimi ile de klinik psikoloji, adli psikoloji, sosyal psikoloji, gelişim psikolojisi, endüstri psikolojisi gibi farklı alt alanlarında uzmanlaşırlar. Bunun yanında psikologlar kendilerini geliştirmeye sürekli devam etmelidirler. Çeşitli eğitimler, sertifika programları, seminerler, atölye çalışmaları gibi etkinliklerle mesleki gelişime devam ederler.
Psikiyatr(psikiyatrist):
Psikiyatr psikoloji konusunda eğitim gören bir tıp doktorudur. Tıp fakültesinden mezun olurlar. Uzmanlık sınavıyla girdikleri psikiyatri asistanlığında 4-5 yıl çalışıp tanı ve tedavi konusunda uzmanlaşırlar.Psikoterapi yapabilmeleri için ayrıca bir eğitim görmeleri gerekir.
ilk bölümü nasıl buldunuz?
sanırım biraz sıkıcı oldu
araştırırken ilk bulduğum kaynaktan kopyala-yapıştır yapmadım,kitapta kullanabileceğim en uygun açıklamayı bulmak için araştırma yaptım,emek verdim.
sonraki bölümde ne hakkında yazmamı istiyorsanız buraya yorum olarak bırakabilirsiniz -->
Umarım bölümü beğenmişsinizdir
hoşçakalın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Psikolojiyle İlgili bilgiler
RandomPsikolojiyle İlgili bilgiler işte ne zorluyon aq bu arada kitaptaki bilgileri çalan olursa azına sıçarım