Psikolojik bilgiler #1

31 5 3
                                    


1. İnsan, hayattaki hedef ve hayallerinizi başka insanlarla paylaştığı zaman, onlara erişme ihtimali azalmaktadır. Çünkü yapılan çalışmalar, onları paylaşmanın insanda motivasyonu düşürdüğünü keşfetmiştir.

· 2. Yapılan çalışmalar, bugün ergenlik çağındaki sıradan bir insanın sahip olduğu anksiyete seviyesinin, 1950'lerdeki ortalama bir psikiyatrik hastanın anksiyete seviyesine eşit olduğunu gösteriyor.

· 3. İnsanlar davranışları izlendiği zaman daha "iyi" olurlar. Sadece izlenmek hissiyatını vermek de aynı etkiyi yaratır.

· 4.Görme engelli insanlarda bu zamana kadar hiç şizofreni vakasına rastlanmadı.

· 5. Rüyanızda düşmek aslında beyninizin uyku durumuna çok hızlı geçmesinden kaynaklanır ve beyniniz ölüyormuşsunuz farzeder. Bu his özünde beyninizin kendine AED (Otomatik harici defibrilatör cihazı) vermesidir.

6.
Diyelim ki birine bir soru sordunuz ve eksik, kaçamak bir cevap aldınız. Göz kontağını sürdürün ve sessiz kalın. Karşınızdaki verdiği cevabın yetersiz olduğunu varsayıp konuşmaya devam edecektir.

7. Duygularımızın iletişimimizi etkilediği gerçeği aslında yanlış; tam tersine gün içinde yaşadığımız etkileşimler duygusal durumumuzu belirliyor.

8. Kadınların vücudunda erkeklerinkine oranlar 2 kat daha fazla ağrı reseptörü var, ama ağrı eşikleri yüksek olduğu için buna katlanabiliyorlar.

9. Yüksek frekanslı müzik dinlemek sizi rahatlatarak daha mutlu hissetmenizi sağlar.

10. İki dil konuşan insanlar farkında olmadan konuştukları dile göre karakter değiştirir.

Psikolojiyle İlgili bilgilerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin