Het begon allemaal op de basis school !
Ja wat bedoel ik daar nou mee!Iedereen heeft het wel eens gehoord als er iets getilt moet worden of er moet iets gebeuren .
Ik citeer
" welk sterke jongens kunnen helpen "Ookal was ik een jaar of vijf deze zin kwam vaak hard binnen , want ik was ook sterk en ik kon ook best een stoel optillen/verplaatsen?!
Waarom moesten het perse sterke jongens zijn en waarom werden meisjes niet gezien als sterk ?
Toen de tijd (op de basisschool) dacht ik hier niet zoveel van , tuurlijk niet ik was super jong.
Hoe meer ik hier bij stil sta hoe meer ik me realiseren dat me vanaf kleins af aan is aangeleerd dat vrouwen "zwakker zijn " , en ik begrijp het vrouwen hebben een andere fysieke bouw .
Maar dat vrouwen zwak zijn dat is zeker een misverstand !
Vaak op de basisschool werd ik ook gewaarschuwd !
Wat ik ook terecht vind want er zijn nou eenmaal pedofielen op de wereld en verkrachters etc , wat ik er niet aan begreep is dat jongens hier niet echt over werden geïnformeerd .
Tuurlijk moesten hun ook de deur niet open doen voor vreemden , maar er werd hun nooit geleerd zelf dat soort dingen niet te doen ook zoals dat een vrouwen niet goed uitgelegd werd en besproken was dat ook zo bij mannen .
Veel dingen worden beschermd door te zeggen
Ik citeer :
Dat is gewoon jongens/man gedrag
Ik citeer :
Dat is gewoon jongens/man eigenEn dit is iets waar ik het nooit mee eens ben geweest !
Wat gaf hun dat recht om anders als poep te behandelen en dan de schuld te geven aan dat het mannen:jongens waren.
Ook vond ik het heel ontrecht dat als me broertje huilde dat er werd gezecht
En ik citeer :
Jongens/mannen huilen niet
Kom op niet huile!
Pussy / zwakkeling
Echte mannen huilen nietWaarom mocht de man toen al geen kewetsbaarheid tonen ?
Waarom werd dit tegen hij gezecht in hun jeugd en niet tegen mij !
Misschien heb je het nu nog niet door maar jouw leven loopt al anders waneer de docter jouw geslacht noemt !
En dit zijn hele kleine voorbeelden maar wel dingen die er toe doen .
Heb jij je dit ooit gerealiseerd ?
Want ik kan nog duizend dingen noemen maar ik denk dat ik mezelf duidelijk heb gemaakt .
Dit is het begin van mij boek een inlichting waar door het allemaal begon .
Ik ben altijd erg op mezelf geweest en was een erg slim kind , waar door ik dit al op vroege leeftijd door had .
Wat werd er van mij verwacht ? Waarom was er een verschil tussen de manier waarop de juffen/meester/vrienden/familie met meiden of jongens omgingen ?
En zoveel meer :(
Kijk maar eens naar de groep 8 sex voorlichting (ook die van de middelbare scholen trouwens ) ik heb nooit wat te horen gekregen over sex buiten een jongen en een meisje om ,nooit hoorde ik hier iets over of wist ik wat het allemaal precies inhield , in sex voorlichting werd er nooit iets verteld over in het algemeen "homoseksualiteit " en "gender diversiteit " . Dit vind ik frappant !
Ik vind dat sex voorlichting op vele vlak heel veel beter kan , maar vooral ook op dit vlak .
Als je nu nog het probleem niet ziet snap ik het ook niet meer !
Later zal ik meer uitleggen over homosexuele en gender diversiteit, zelf vind ik dit een heel belangrijk onderwerp omdat veel mensen hier in het dagelijks leven moeite mee hebben .
Want ik hoor veel transfobie en homofobie voorbij komen in het dagelijks leven , terwijl als je slim genoeg bent en je een beetje in de biologie boeken zal scrollen zal je al snel genoeg merken dat je mening daarin veranderd .
Ben je religieus en gebruik je dat als "excuus" dan heb ik ook nog wat feiten voor je aangezien ik mezelf ook verdiep in religie en hun zicht over deze onderwerpen .
Dit bewaar ik voor later
Heb je vragen of iets anders stel ze gerust !
Wil je een argument voeren vind ik ook helemaal goed zolang alles maar respect vol blijf !
Graag zou ik ook mensen willen vragen hun verhaal te delen , zodat ik dit later kan bespreken in dit boek !
Dit was het dan mijn eerste hoofdstuk !
JE LEEST
redenen waarom ik feminist ben
Non-FictionIn dit boek ga ik een nieuwe kant van feminisme laten zien . Mijn kant namelijk ! De redenen waarom en andere informatie zal ik in dit boek vermelden . Feminisme is iets heel belangerijks voor mij. Ik ben een Nederlander en mensen zeggen vaak dat he...