CHÁPTER 09

259 38 36
                                    

TARGET:
5 votes + 10 comments

>achieve the target to unlock CHÀPTER 10

Hampir seminggu Eunhee bekerja sebagai maid kepada BTS dan dia mula berasa selesa tinggal bersama mereka.

Tapi rasa segan nya masih ada sedikit lagi2 bila ternampak Jhope atau Jungkook pergi ke dapur lewat malam nak buat air dalam keadaan shirtless.

Dia cuma hanya mampu menundukkan pandangan dan segera beredar pergi dengan pipi yang merah menyala.

Pernah jugak dia perasan yang Jungkook memandang dirinya seperti itu sambil tersenyum senget.

Tak guna punye anak Jeon mentang2 badan dia paling mengancam antara member2 nya yang lain sjsksks.

Eunhee mengeluh perlahan lalu memandang jam yg tergantung di dinding atas tv itu.'Hm takpekan kalau aku call halmeoni kejap waktu2 ni dia selalunya layan drama True Beauty kat rumah' Pikir Eunhee sendiri.

Rasanya macam dah lama tak berhubung dengan nenek kesayangannya sorang tu.

Dia kembali meletakkan mop yang dia pegang ke dalam baldi lalu menarik keluar phone nya dari dalam poket seluar track yg dia pakai.

Jari telunjuknya menekan contact nama 'Halmeoni ku yg tua&janda😝' lalu menekap telefonnya di telinga kiri.

Sambil menunggu panggilan dijawab Eunhee berjalan ke arah ruang tamu.Dia duduk di atas sofa panjang yg terdapat di situ.

"Yeobuseyo?"

"Halmeoni!" Panggil Eunhee dengan nada teruja."Halmeoni tengah layan drama lagi ke tu???"

"Eh kamu ni macam tak tau pulak rutin harian halmeoni haha.Mesti lah...Eun macam mana kat sana?Ok tak kerja?"

"Haha ok je...tapi bosan sebab tak dapat nak borak2 dengan halmeoni:( " Bibir Eunhee muncung sedikit sambil menggentel hujung baju hoodie nya.

"Alah kalau bosan pergi lah borak dengan sape nama tuh...Jen?Juon?"

"Tuan Jin lah...tapi halmeoni takkan la Eun nak pergi kacau dia tiba2 Eun bukan tau pun dia tengah kerja ke tidur ke"Kata Eunhee lalu membayangkan kalau dia masuk ke bilik Seokjin waktu lelaki itu tengah tukar baju.😳

Muka Eunhee berubah merah namun lekas dia menggeleng kepalanya bagi hilangkan imaginasinya yg merepek itu.

"Hm ye lah...Eun duduk sana tu jangan lupa makan pulak.Kerja pun kerja jugak kesihatan pun kena jaga."
Pesan halmeoni nya.

"Nae--"

"Eun tepi kejap"

Suara Jungkook tiba2 menyapa nya yang masih sedang dalam talian.

"Aa halmeoni Eun tutup dulu nanti ada masa Eun call lagi ok bye,"Kata Eunhee lalu cepat2 memutuskan panggilan.Dia kembali mendongak menatap Jungkook di hadapannya.

"K-kenapa tuan?"Tanya Eunhee sebab dia pelik kenapa tuan nya tiba2 suruh dia ke tepi walhal masih banyak lagi tempat duduk lain kat situ.

"Tepi je lah.."Ulang Jungkook namun Eunhee masih dengan muka blur nya.
Jungkook hampir sahaja mahu ketawa namun dia sedaya upaya menahannya.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 12, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Maid With The 7 PrinceWhere stories live. Discover now