Setelah satu malam menginap di dorm ketujuh-tujuh bakal majikan Eunhee,gadis itu mula mengambil keputusan untuk mengangkat kaki keluar dari situ.
Dia keluar awal pagi lagi sebelum sempat BTS bangun.Kalau keluar lambat nanti tak pasal ii bertembung dengan diorang yg dalam keadaan baru bangun tidur.
Kang naya mata dia kalau ternampak diorang shirtless---🌚
Nasib waktu tu Seokjin je yang bangun.
Sebelum pergi sempat dia mengucapkan terima kasih kepada Seokjin atas sudi memberi tempat untuk dia bermalam.
Dalam beberapa minit pengangkutan kereta api yg dinaiki Eunhee akan tiba di stesen berikut.
Perasaan nya tidak sabar untuk bertemu dengan halmeoni kesayangan.
Eunhee melangkah keluar dengan beg yg digalas nya sebaik sahaja train berhenti.
Mata nya mula meliar mencari kelibat kawan lelaki nya itu.
"Eunhee-ah!!!"
Bambam berlari ke arah nya sambil melambai satu tangan.Lelaki itu berdiri di hadapanya dan tercungap-cungap.
"Awak dh kenapa lari?Bukannya sye tk boleh tunggu pun."
Eunhee tertawa kecil."Tak boleh princess tak boleh tunggu lama ii kt sini nanti ramai pemangsa gatal datang kacau."
Bambam menggeleng ii kan kepala nya sambil mengerutkan muka."Dah la jom kita lepak warung Pakcik Park.Boleh borak ii pasal perjalanan kau kat Seoul semalam."
Ajak Bambam lalu berjalan bersama Eunhee.💐💐💐
EUNHEE P.O.V
Selepas puas melepak dengan Bambam di warung tadi,kami terus bergerak ke destinasi seterusnya iaitu hospital untuk melawat halmeoni.
Aku mula menapak masuk ke dalam wad halmeoni dengan wajah gembira.
"Halmeoni dah sedar?Eun rindu halmeoni.Halmeoni sihat???"
Tanya aku penuh prihatin.Tangan ku mengelus lembut belakang tangan halmeoni yg agak berkedut itu.
"Halmeoni sihat.Tu pun berkat Bambam jaga halmeoni masa kamu takde.Dan Bambam dah bagitahu halmeoni pasal kamu cari kerja tu."
Kata ii halmeoni menyentakkan aku.Jangan la dia marah aku sebab keluar ke bandar tanpa izin.Aku mohon.
Halmeoni yg perasan akan perubahan wajah ku terus ketawa kecil.
"Jangan takut la.Halmeoni tak marah.Lagipun sudah sampai masa nya untuk kamu berdikari.Ye lah lagipun halmeoni taknak kamu rasa terkurung dekat rumah halmeoni."
Kata nya lagi."Halmeoni,Eun tak pernah ada rasa terkurung duduk dengan halmeoni selama ni.Jangan fikir mcm tu ya.
Dah la takyah cakap benda sedih ii ni semua. Kita makan dulu.Eun suapkan eo?"Lantas aku membuka bekas bubur ayam yg masih hangat buatan aku.Sudu di tangan ku gaul ii perlahan dalam bubur.
Bambam di hadapan sudah menjilat bibir merenung bubur ayam yg sedang ku pegang.
Aku menjongket kening sebelah sambil memandang Bambam.
"Apa?Bibir aku kering la.Sebab tu aku jilat.Jangan tergoda pulak sayang...hahahaha."
Aku mencebik.Macam la aku tak tahu dia suka bubur ayam yang aku buat.
Nak cover konon.Selalunya waktu dia demam aku lah orang yg bertanggungjawab hantar bubur nasi dekat dia siap pakej suap lagi.
Waktu tu hanya tuhan je lah yg tahu betapa seksa nya hati aku nak kena hadap Bambam versi manja😌
Sepanjang aku menyuap halmeoni,kami berborak sikit tentang pekerjaan yg aku dapat.Dia nampak macam terkejut bila dapat tahu yg aku akan bekerja dan tinggal sekali dengan tujuh orang lelaki.
Namun aku yakin dia boleh mempercayai aku.
💐💐💐
-Hari pertama Eunhee bekerja-
Ting Tong!
Eunhee menekan butang loceng pintu dorm majikan nya.Dia cuba mengukirkan senyuman walaupun perasaan gementar sedang melanda dirinya ketika itu.
Fikiran nya pula jauh memikirkan nasib hidup nya apabila tinggal dengan tujuh majikan lelaki yg popular!famous!terkenal!
Aaaaaa i cannot believe yg aku bakal tinggal serumah bersama artis!😲
Hm nampak nya lepas ni dia perlu berhati ii daripada diketahui peminat mereka.
Tiba ii pintu dorm dibuka seseorang.
Kelihatan seorang lelaki berambut coklat pekat menatap nya dengan kening terjungkit sebelah.Gugup Eunhee jadi nya.Mulut nya seakan terkunci,terasa kelu lidahnya.Mungkin kesan daripada rasa gementar nya sekarang.
"E-err a-anyeong..."Digagahkan juga mulut nya untuk bersuara apabila lelaki itu lama mendiamkan diri.
Wajah lelaki itu terus seperti tersedar dari sesuatu.
"Oh a-anyeong.Awak perempuan yg kerja maid untuk kitorang tu kan?"
"A-ah dae..."
"Ha jemput lah masuk."Pelawa nya dengan senyuman sunshine.
Eunhee membalas dengan senyuman kekok dan melangkah masuk.
Lelaki tadi menutup pintu dan sempat menepuk sikit pipi nya.Tak sedar pulak yg dia tenung lama Eunhee tadi.
Tak dinafikan gadis itu memang buat dia terpukau dengan wajah nya yg cantik bak bidadari.
"Jhope,siapa tu?"
Tanya Namjoon yg sedang berehat di sofa ruang tamu.Yang lain juga turut ada kecuali Suga yg masih diulit mimpi di kamar miliknya.
"Maid baru kita."
"MAID?!?!"
Sepantas kilat mereka mengubah posisi duduk mereka di atas sofa dengan lebih tertib.Ada yg membetulkan rambut,ada yg muka tengah control macho.
"Ehem.. annyeonghaseyo."Ujar mereka serentak.
Eunhee hanya senyum.Seokjin mula mendekati dia.
"Kenapa datang tak bagitahu?Kalau tak boleh sye suruh driver amik kan dekat stesen train.Kan sye ada bagi nombor haritu."
"Oh tak apa,sye boleh datang sendiri.Lagipun sye taknak menyusahkan orang."Jawab Eunhee.
"Hm ok la kalau mcm tu awak boleh letak beg awak dekat bilik yg awk guna haritu."
"Ok.Btw panggil je sye Eun.Senang."
Kata Eunhee."Eun?Aw kyeowo~"
Puji Jhope sehingga membuatkan Eunhee tertunduk malu."Ok Eun!"Kata yg lain sebelum mengalihkan pandangan ke tv.
"Oh one more thing,Eun kena panggil kitorang tuan mulai harini."Kata Namjoon.
"Baiklah."
Eunhee angguk."Nanti dah siap kemas barang pergi dapur tau.Sye ada buat puding buah."
Kata Seokjin.Sekali lagi Eunhee mengangguk lalu menunduk hormat sebelum beredar ke bilik nya.
"Hyung nak jugak puding!"
Jungkook,Taehyung dan Jhope berkata dengan suara
kebudak-budakkan."Ye ye tunggu Eun siap dulu baru kita makan sama ii."Seokjin melangkah ke dapur semula sambil membuka apron pink di badan.
To Be Continue->>>
Vote✔
Comment✔Part ni macam hambar je -,-
YOU ARE READING
Maid With The 7 Prince
FanfictionSeorang gadis yang agak pemalu dan 'introvert' menerima tawaran menjadi maid kepada 7 jejaka yg digilai ramai. Tanpa sedar,kehadiran nya menimbulkan perasaan dalam diri setiap jejaka itu.Siapakah bakal menjadi pilihan hatinya nanti? "Am I deserve to...