Happy reading :3
-----?
Selepas sahaja pesta itu habis, blaze terus menarik ice ke kepci katanya tak sabar nak ngap ayam. Ice redha je dapat girlfriend kuat makan ni :v untung comel je kalau tak agaknya blaze dah dihumban dalam tong sampah :v
" aku nak set A ice ! " kata blaze teruja, ice mengangguk malas lalu order yang dimintak blaze.
" kau ni, tak tukar baju tak balik rumah dah heret aku ke kepci. Huft sabar je lah " kata ice sambil memandang blaze yang melahap ayam itu.
" aque laphar lah mahgkuk " kata blaze dengan mulut penuhnya, ice menggeleng perlahan tengok perangai blaze.
" makan elok lah sewel ! " marah ice, blaze tersengih. Dia menghulur sekeping tisu ke ice.
" apa ? " tanya ice hairan.
" tolong lapkan hehe " blaze tersengih comel ke arah ice.
" manja betul " ucap ice lalu lap mulut blaze dengan tisu tersebut. Dia tersenyum dalam diam.
" wey ice " panggil blaze. Ice mengangkat keningnya sambil memandang blaze.
" lepas habis je sekolah, kau buat apa ? " tanya blaze.
" sambung belajar " ucap ice sepatah, tangannya mengambil seketul ayam lalu men'ngap'nya depan blaze.
" dekat mana ? " tanya blaze, dalam hatinya dah meraung apabila ayamnya hilang seketul :v
" hmm, itu aku tak tahu lagi. Maybe, kalau ada tawaran aku ambik je lah " balas ice, blaze mengangguk paham.
" kenapa ? " tanya ice hairan, blaze tersengih kekok.
" tak sabar nak kawin dengan aku ke ? " tanya ice lagi dengan wajah polos.
Wajah blaze terus bertukar merah.
" b-bukanlah ! A-aku cuma nak ikut kau sambung belajar je ermm.. Macam belajar sesama dengan kau " kata blaze gugup.
" ohh, cakap lah but kenapa kau macam malu-malu hanjeng ni ? Nak cendol ? " tanya ice hairan dengan tingkah laku blaze.
" malu-malu kucing lah bengong ! Tang mana malu-malu hanjeng ha !? Yang hanjeng tu kau ! " kata blaze, lalu sambung ngap ayam.
" elok sikit ea, aku yang hensem, kacak lagikan macho ni kau kata hanjeng ? Mata kau tertinggal dekat sekolah ke macam mana ? " bantah ice tak terima :v.
" ewww, hensem lah sangat. Ehh kucing jiran sebelah aku lagi kacak okay ! And then, what ? Macho ? Todoroki shouto lagi macho ! Dahlah, macho smart pulak tu.. Tak macam kau, selekeh ! " kutuk blaze selamba.
Tak!
" aduhhhhh ! Sakitlah mangkukkkk ! Taguna kau ! " marah blaze sambil mengusap kepalanya yang diketuk ice guna dulang.
" itu padah dia. Kutuk lah aku lagi, lepasni aku ketuk kau guna meja ni pula " kata ice geram.
" ek eleh ! Setakat meja, aku boleh ketuk kau guna kedai kepci ni terus lah ! " balas blaze.
" dasar sewel ! "
" mangkuk gila ! "
" sewel gila ! "
" woi ! Kalau nak gaduh kat luarlah ! Orang nak makan pun tak senang ! "
❄️🔥
" ni semua salah kau ! Tengok aku dah dilarang masuk kedai kepci tu ! " marah blaze sambil memeluk tubuh. Dia memayunkan bibirnya menunjukkan yang dia tengah merajuk.
YOU ARE READING
my baby tomboy [icelaze] (🐨) ✔️
أدب الهواةsᴛᴀᴛᴜs : [ ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴇ ] Kisah blaze,seorang tomboy dan mempunyai boyfriend bernama ice..Disebabkan penampilan blaze seperti lelaki,ramai yang menganggap ice dan blaze pasangan gay..Sehinggalah,sekolah mereka menganjurkan sebuah pesta dan blaze meranca...