Pencarian

1K 71 9
                                    


Kapten kaizo terjaga dari tidurnya , wajahnya begitu serius dengan segera dirinya menghubungi lahab.

" Lahab segera cari maklumat tentang kuasa Lazarus "

" Kuasa Lazarus?, kuasa apa tu "

" SUDAH, jangan banyak tanya cepat kau cari maklumat tentang kuasa tu "

" Ba....baik kapten "
Kapten kaizo segera bangun dari katilnya dan menuju ke bilik kawalan.

" Apa maklumat yang kau dapat tentang kuasa tu " kata kapten kaizo yang muncul dibilik kawalan.
" Saya hanya berhasil mendapatkan maklumat ni  kapten " jawab lahab. Kapten kaizo menatap lurus maklumat yang terpapar di skrin . Wajahnya begitu serius suasana dibilik kawalan sangat sunyi lahab tidak berani bersuara. Kapten kaizo dengan tekun membaca maklumat tentang kuasa tu.

Nama kuasa : Lasarus
Kebolehan : dapat mengambil roh dan mengawal nya serta mengambil tubuh yang terjebak ditubuh yang lain.
Terakhir kuasa digunakan 3 tahun lepas.

" Siapa yang menggunakan kuasa tu " kata kapten kaizo yang belum mengalihkan pandangan dari skrin.
" Maaf kapten maklumat ni je yang saya dapat" kata lahab sambil menundukkan kepala.
" Sudah , cepat kau jalankan kapal angkasa ni ke Tapops aku pasti mereka memiliki maklumat tentang kuasa ni "
" Ba...baik kapten "
Dalam sekejap kapal angkasa kapten kaizo terbang dan melesat dengan cepat menuju station Tapops.

Kapal angkasa kapten kaizo sudah pun mendarat di pangkalan Tapops kapten kaizo segera berjalan kebilik utama, di sepanjang perjalanan banyak elien mop yang terkejut dengan kehadiran kapten kaizo.

---------------------------------------
--------------------------------

Di keadaan Boboiboy dkk

Boboiboy, Gopal, Yaya, dan Ying berada di bilik utama untuk melaporkan misi di planet pirate

" Maaf komender , kami terlambat mendapatkan Pawer spera itu sampai kapten kaizo terpaksa turun tangan untuk membantu kitorang " kata Boboiboy yang mewakili kawan-kawannya.

" Takpe saya tahu Korang pasti susah untuk menjalankan misi ini, yang terpenting Korang semua selamat " kata komender.

Tiba-tiba pintu bilik utama terbuka tampak kapten kaizo yang berdiri didepan pintu dengan wajah dingin nya, sontak mereka semua terkejut dengan kehadiran kapten kaizo kerana semenjak 2 bulan terakhir kapten kaizo tidak pernah terlihat di station Tapops .

Kapten kaizo berjalan mendekati laksamana tarung dan komander kokoci dan memberi tabiat hormat.
" Laksamana saya membutuhkan maklumat tentang kuasa Lazarus " kata kapten kaizo membuka suara setelah terjadi keheningan.

" Kuasa Lazarus ?, Kenapa kau membutuhkan maklumat tentang kuasa tu " tanya Laksamana

" Kerana saya ingin mencari siapa yang memiliki kuasa tu. Dengan Kuasa tu saya dapat mengembalikan adik saya " jelas kapten kaizo.
Mereka semua terkejut dengan perkataan kapten kaizo apakah benar kapten kaizo ingin menghidupkan fang kembali .

Komender dengan cepat menekan buntang dan terlihat maklumat yang terpapar di layar skrin.

" Dari maklumat yang saya dapatkan kuasa Lazarus adalah kuasa yang dimiliki oleh seorang yang bernama Lunna " kata komender yang membaca maklumat di skrin.

" Lunna ? siapa die, tak pernah dengar pun namanya " kata laksamana

" Pihak Tapops tidak memiliki wajahnya . Tapi dikabarkan dia telah menghilang 3 tahun yang lalu " kata komender.

adik dan Abang selamanyaWhere stories live. Discover now