Restoran Alvord

16 4 0
                                    

Namjoon dan teman² nya sedang berjalan² di sekitar bandar. Ketika mereka sedang berjalan dengan membawa makanan dan macam² ada mereka perasan ada satu restoran yang sangat indah, mewah dan dipenuhi dengan ramai orang jadi Namjoon dan teman² nya sudah bersetuju untuk ke restoran itu.

Mereka sebenarnya tidak perasan bahawa ada satu tulisan kecil di tiang masuk ke restoran itu. tulisannya adalah

Jika sudah masuk
Kamu tidak boleh
Kembali ke alam kamu
Kerana kamu sudah M**i

M

ereka pun terus masuk....

Jin: Lain macam je tempat ni...takutlah
Suga: Kalau ade hantu best
Jin: Jangan cakap besarlah! Ishh pukul kang guna kuali ni!
Suga: Ade saya kesah makcik...haha

Tiba² mereka terkejut apabila ada 1 suara kuat menyambut mereka

???: Selamat datang ke Restoran Alvord!
Namjoon: Awak ni sapa?
???: Tidak perlu tahu siapa saya...hihihi *ketawa seram* jemputlah makan dan minum untuk tambah lemak...
Jimin: Tak nak lah...kami nak bagil dulu ye...
Kookie: Umm betul betul betul *mcm ipin pulak*
???: Kamu semua tidak boleh keluar selagi tak makan apa yang aku masak ni!
Tae: Eh? Kenapa kau paksa kitorang makan ha! Kitorang tak kan makan ulat ni!
All kecuali Tae: Ha! Ulat!!!

Tiba² ada 2 orang wanita seksi dan cantik bergaun merah datang ke arah mereka dan terus menyuapkan daging mentah yang sudah busuk. Daging itu telah pun digaul dengan limau,garam dan tulang manusia yang dikisar halus.

J-hope: Bweekk *muntah* erkkk apa ni!
Jimin: Daging busuk!
Namjoon: Kamu semua nak bunuh kami!
Tae: Aku nak balik!
Suga: Dasar setan!
Jin: Apa dah jadi ni!
Kookie: Omma!!!
???: Hahaha rasakan kehebatan resepi kami! Kamu semua telah tertipu hahaha! Ni sebenarnya adalah restoran khas buat orang yang telah mati! Tapi ada pula manusia yang menyebok untuk masuk ke sini! Jadi kami telah membuat sebuah resipi yang dihasilkan dari daging manusia! Hahahaha Restoran ni sebenarnya adalah tapak tanak kubur! Hahahaha!
Namjoon: Jadi kenapa kamu semua tak nak lepaskan kami untuk keluar dari restoran ni?

Lelaki itu hanya gelak dengan cara yang amat mengerikan diikuti bersama 2 wanita seksi tadi dan pelanggan yang hadir.

???: Kisahnya begini...1 hari seorang lelaki bernama Alvord telah m**i angkara kemalangan yang amat teruk. Dia bangkit semula dari kematiannya untuk meneruskan cita²nya menjadi seorang bisnesman dan membuka sebuah restoran tapi malangnya dia  sudah pun mati dan menjadi hantu! Jadi dia tetap mengejar cita²nya untuk membuka sebuah restoran. Akhirnya dia berjaya! Ramai yang datang ke restorannya! Tapi malangnya ada beberapa manusia yang menyebok untuk masuk ke dalam restoran dia! Jadi dia telah pun mendapat sebuah resipi sedap dari manusia! Dan jadilah sebuah restoran yang mempunyai makanan sedap! Dan korang semua adalah mangsa Aku!!!! Aku adalah Alvord!
Kookie: Omma!!!! Nak balik!

Tetapi malangnya Alvord telah terlepas untuk menangkap mereka kerana serangan dari hantu lain! Benda ini sering berlaku apabila Alvord ingin menangkap manusia. Nadib baiklah Namjoon dan teman²nya sudah selamat.

TAMAT
VOTE & KOMEN
CERITA INI

AUTHOR!
Maaf jika ada typo atau terkasar bahasa....terima kasih kerana baca!
Jumpa fi next story ♡♡♡♡


HALLO BTS Where stories live. Discover now