KETABAHANMU DI UJI
Setelah sekian lama bercuti.. Akhirnya kembalilah kami semua menjalani hidup sebagai seorang pelajar lagi... Terpaksa berpisah dengan suami seketika..hehee..sabar ye abang ..:sedihnya:..
"Akakkkkkk...Fea dah sampai...."Fea memulakan percakapannya.
"Hisy..budak ni....dah kawen pon tak matang-matang lagi ke dik oii.."
"Ala...dengan akak jer..."
"Yela tu..."bicaranya terganggu dengan bunyik lagu Ainul Mardhiyah yang disetkan menjadi ringtone hp nya.. Aku melangkah ke katilku untuk memberi ruang privasi untuk kak Aiqa berbicara.
"Apa!!!..Innalillahiwainnailaihirojiun.."aku tersentak mendengar suara kak Aiqa yang tiba-tiba terkuat tu..kenapa agaknya kak Aiqa tu ya..Selesai kak Aiqa berbicara di telefon.. ku lihat dia termenung dan tergelak sendiri..bimbang melihatkan keadaanyya membuatkan aku mendekatinya..
"Kak..kenapa kak?"Soal Sofea
"Ha..tak de pape la dik.."
"Akak..kita dah duduk sebilik brape lama dah kak..akak tak dapat tipu Fea lagi..tapi kalo akak tak sudi nak cerita..tak pela..Fea tak nak ganggu..."kataku dan bersedia untuk kembali ke katilku.Tapi terhalang dek tarikan tangan oleh kakakku..
"Not like that dear..ok listen..Akak dah ada tunang...tapi"
"What?akak tak pernah bagitau pun..??tapi apa kak?"nyataku amat terkejut dengan apa yang kak Aiqa cuba sampaikan.
"tapi.. Dia dah meninggal.. Baru saja tadi..kemalangan dik..maafkan akak tak bagtahu sebelum ni..sebab akak malas nak hebahkan benda yang masih dalam ketidakpastian.."
"Apa??"sekali lagi aku dikejutkan dengan sebuah berita.drama apakah ini..baru saja ku ketahui mengenai tunangnya tapi dikejutkan pula dengan ketiadaannya...namun begitu..aku lihat tiada titis air mata yang mengalir dari matanya..
"Akak tak macam sedih pun kak.."
"Apa akak boleh buat dik...bukannya dia akan hidup kembali hatta akak meraung sekali pun.."aku lihat dia persis manusia tanpa perasaan.Tapi jauh di sudut hatinya siapa yang tahu..
Seketika kemudian handphonenya berdering lagi...Entah apa la yang di bicarakan tiba-tiba aku melihat airmata mengalir di wajahnya yang mulus tu..namun sebaik sahaja panggilan ditamatkan..aku lihat dia menghela nafas yang panjang dan cuba untuk bertahan..beratnya dugaan yang menimpa kakakku ini..aku mendekatinya dan memeluknya..
"Akak tak nak tengok dia ke?"
"Mane boleh dik..dia di perantauan.."
"Maksud akak?"
"Dia belajar kat Indonesia.. Saudara dia kat sana yang khabarkan pada family dia kat sni..."
"Sabar ya kak.."
Dengan perasaan yang sebak, dan amat sakit yang dipendamkan didalam hatinya yang lembut itu, sedangkan Sofea yang baru sahaja dinikahkan dengan Aidil Zafri, hanya merasa gembira buat sementara, Kemudia dikejutkan dengan berita mengenai kakak kesayangannya tu, ..:sedihnya:..
YOU ARE READING
Gugurnya Rafiqah Yang Solehah
RomanceAssalamualaikum :D Gugurnya Rafiqah Yang Solehah ada kisah mengenai seorang pelajar universiti, yang mempunyai 'rakan sebilik' yang penyayang. Dan juga seorang lelaki yang bernama Aidil Zafri yang menjadi pasangan hidupnya.. Selami kisah bagaimana...