Как малката Лена разбра за Нептун

6 0 0
                                    

Лена обичаше да гледа новините на английски. Не разбираше нищо от това, което се казва, но искаше да се прави, че много знае пред баща си и брат си. Веднъж обаче, тя чу дума, която я впечатли. Думата беше "Neptune,,. Тя просто не се сдържа, защото тази дума ѝ беше много интересна. Лена тихичко каза на баща си:
-Тате, така и така съм на пет, не знам всички думи...може ли да ми кажеш какво значи
"Neptune,,?
-Та ти никога не ги знаеш!- засмя се бащата.- А "Neptune,, значи Нептун.
-От къде знаеш?- леко засрамена и с по-тихичък глас от предишния, попита тя.- И...какво е Нептун?
Бащата не отговори на първия ѝ въпрос, а вместо това избухна в смях, като чу предишния.
-Тате! Защо ми се смееш? Преди две седмици се разбрахме да не ми се смееш! Не си ли спомняш?
-Вярно.- отговори бащата, вече спрял да се смее.
-Обясни ми какво е Нептун! - каза заповядвайки детето.
-Забрави вълшебната думичка!- подразни я баща ѝ с надеждата, че ще се отърве от това да описва Нептун. Когато той ѝ правеше така, тя много му се дразнеше.

-Моля! - каза тя и тихичко добави едно...
-В кавички!-но баша ѝ не я чу.
-Ох...добре.... Нептун е планета от слънчевата система, на която никой не е стъпвал.- промълви баща ѝ.
-И защо трябваше да казвам "Моля,, за това описание от едно изречение?! Обидена съм ти!
Бащата дори не се опита да спори с нея, защото знаеше, че на утрешния ден ще и мине. Но това се оказа и по-скоро, защото Лена изведнъж се върна и каза:
-Чакай, чакай! А....Може ли да си вземете отпуска, за да отидем на Нептун следващото лято?
-Не става така, миличка. Има още много да ти разказвам. А ти не ми ли беше сърдита?
-Ааа, да!-спомни си Лена и отново повтори "Сърдита съм ти!,, и се върна във вида, в който беше преди да попита последният въпрос.

Пътешествие до НептунWhere stories live. Discover now