Dziś w Dziwaczkowie był jak zwykle pogodny dzień. Serduszka wydmuszka grała w piłkę z Rurką Kółką. Tymczasem Pan Kącik Trójkącik był zachwycony swoimi postępami w nauce małej i nieznośnej Gagatki Kwadratki, lecz tylko udawała.- Hej Robciu Kropciu! Rozległ się głos Skurpetki: Co porabiasz?
- Nudzę się. A ty Skurpetko?
- Ja także. Hmm... Już wiem poczekamy na wiadomościonosza.
Czekali i czekali... Wiadomościonosz przybył z bardzo złą wiadomością. Stanął na dziedzińcu i rzekł:
- Żaby atakują musimy się bronić!
Król Dziwaczkowa zarządził:
Wyruszamy!-
Gdy robaczki udały się na pole bitwy, kłucąc się po drodze zastały tam żabich wojowników szykujących się do ataku. Robaczki widząc to pobiegły do pobliskiego lasu. Była tam m.in: Skurpetka z Robciem Kropciem i Rurką Kółką. A co stało się z Gagatką Kwadratką?
Otóż ledwo stanęła oko w oko z żabimi wojownikami, odrazu została porwana.
A gdzie teraz jest?Gagatka Kwadratka została uwięziona przez króla żab i zmuszona do szpiegowania na ich konto. Robaczki Dziwaczki zobaczyły Gagatkę Kwadratkę, która cichaczem wychodziła z wieży.
- Gagatko czy coś ci jest!? Cała? Zdrowa?
- Że tak powiem: Wszystko w porządku.
Dziwnie to zabrzmiało - pomyśleli przyjaciele, ale nic się nie odezwali.
W tym czasie żabi strażnik zobaczył przez lunetę, że robaczki rysują na piasku jak zdobyć ich królestwo. Nie było łatwo bowiem oddzielało ich od lądu durze bajoro, i bały się podtopić. W tedy Gagatka Kwadratka wpadła na genialny pomysł bo nie chciała narażać się przyjaciołom. ŁASKOTKI.
I tak wesoło zakończyło się coś co miało być walką o przeżycie.
---------------------
CZYTASZ
Robaczki Dziwaczki
Short StoryStworzona na konkurs w klasie 3, moja pierwsza książka. Pomimo upływu czasu jestem z niej bardzo zadowolona. Czytając, śmieję się co drugie słowo. Mam nadzieję, że wy również będziecie uśmiechnięci wkraczając w świat Robaczków Dziwaczków. ~