RING RING RING!!!!!! ⏰
" SONG JI HYO BANGUN SEKARANG !!! "
susuk tubuh yeoja Yang masih diatas katil yang diliputi selimut,mengeliat sedikit demi sedikit akibat jeritan dari tingkat bawah.Badannye di renggang. Perlahan-lahan susuk tubuh itu bangun dari baringnye. Kepala yang tidak gatal digarunye.
" Ermm nae omma~ "gumamnye.
" Hish budak bertuah ini dah bangun ke belum ni. Pagi-pagi dah kena ajar nak suruh bangun " gumam Puan Song. Nasi Goreng didalam kuali digaul nye.nampak sudah masak api ditutup, Nasi dicedok masuk ke dalam bekas.
" Yang lagi seorang ini, dari semalam tak balik-balik.mana pulak perginye "
TOK! TOK!!
" Siapa pulak itu? "Kata Puan Song
" YAHH OMMA!! "
" BUKALAH PINTU INI!!! " jerit seseorang dari luar.
" YAHHH!!! "
TOK!!!!!
" ye ye. Sabar "kata jihyo
Kebetulan Song jihyo yang turun dari tingkat atas,dia yang mendengar ketukan kuat itu terus bergerak ke ruang tamu.
Klik
Pintu dibuka. Terpampanglah susuk tubuh yeoja yang berpakaian sedikit sexy.
" Yahh, asal lama sangat kau nak buka pintu ini hah "herdiknye.bahu jihyo ditolaknye.
" Maaf, tadi unnie baru turun "
" Arhhh alasan je kau ini ,tepi aku nak masuk. Menyampah aku tengok muka kau " marahnye. Badan jihyo depannye ditolak kuat . Sampaikan jihyo terdorong ke belakang.
" Apa bising-bising ini " tegur Puan Song yang baru sampai.
Kebetulan Puan Song yang baru habis hidangkan sarapan terus kearah ruang tamu selepas dengar bunyi bising.
" Ini hah omma ,yeoja ini. tak nak bagi ryujin masuk "tuduh ryujin. Dipandang menyampah kearah jihyo.
" Aniya omma, hyo tak buat " bantah jihyo.
Puan Song hanya mengeluh dengan perangai anak gadisnye.matanye melirik kearah ryujin.
" Yang kamu ini ryujin,Kenapa sekarang baru balik?banyak sangat ke
duit kamu itu nak enjoy?mana kamu dapat duit itu? "Tanya Puan Song. Dia memerhati pakaian anak gadisnye. Sexy. Puan song hanya mampu mengeluh saje." Kenapa kamu pakai baju macam itu? Kamu itu yeoja tahu tak? Pakailah baju sopan sikit. " tegur puan song.
" Hish! Bising betulah !! Suka hati oranglah nak pakai baju ape. Bukan menyusahkan omma pun. " Marah ryujin.
" Ryujin kenapa kamu cakap omma macam itu. Tak baik tahu tak? "Tegur jihyo. Adiknye sudah melampau.kalau tak ditegur makin menjadi perangai adiknya ini. Bukan dia tak tahu, adik dia ini liar sungguh tak kiralah diluar sekolah tau pun didalam sekolah.jihyo cukup kenal adiknye. Ryujin ini queenka dekat sekolah.
" Oi . kau tak payah lah nak tegur aku sangat. Diri kau pun tak betul. Bodoh itu buat cara bodoh, ataupun kau jadi haiwankan senang. Ha, betul juga itu. Haiwankan tak ade otak. Samalah dengan kau "
" Ya tuhan ku, ryujin! kenapa kamu cakap unnie kamu macam itu. Dia itu kembar kamu tahu tak!! " marah puan Song.
" Arghhh! Pergi mampuslah korang. Malas aku nak layan orang bodoh.omma pun sama dengan yeoja ini,sama-sama bodoh " kata ryujin. Terus dia pergi dari situ.malas dia nak layan omma dengan unnie dia. Sudahlah dia penat. Ingatkan balik rumah boleh rest ke. Ni tak, asyik-asyik nak marah je.
" Omma? Omma ok tak ini? Sorry sebab jihyo omma kena tanggung semua ini. "
" Jihyo, sudahlah itu. Benda itu masa lalu kamu jadi jangan
Ingatkannye yer " kata puan Song. Badan anaknye dipeluk.perlahan-lahan belakang badan anak gadisnye diusap . Dia tahu mesti anak nye teringat kisah masa lalunye. Mesti anak nye sedih teringat lagi.Bersambung
👉💌vote