Így válassz iskolát!

241 23 11
                                    

Nem tudod, hogy hova menj? És nem tudod, hogy hova menj, de már lassan be kell adni a felvételire jelentkező lapot? Ne izgulj, segítek!

1., Érdeklődj!
Iskolákban, vagy a szüleidtől, barátaidtól, illetve az interneten! Ha meg van a Pályaorientáció, onnantól csak szűkül a kör!

2., Gyűjts tapasztalatot!
Próbáld ki magad különböző helyzetekben! Melyik megy jobban? Az építészet vagy a gyerekekre vigyázás? A rajz vagy a zene vonz jobban?
Így is meg tudod állapítani, hogy mi akarsz lenni (hamarosan).

3., Menj el rendezvényekre (nyílt napok, vagy expo-k)
Menj el, és nézz körbe. Gyakorlatilag nincs olyan szakma, amit ott ne találnál meg!

4., Ismerd meg a különböző sulitípusokat!
Szeretnél érettségit? Vagy szakmát tanulnál?
Keress ügyesen, hiszen fontos a kitartásod, a tanulási ügyességed, felvételi esélyeid -helyes- megismerése/megbecslése!

5., Tájékozódj az iskolákról, menj nyílt napokra!
Mindent derítsd ki a leendő sulidról! Milyen képességekre kell szert tenned? Milyen szabadidős tevékenységed lehet az év során? Mennyire van messze a lakhelyedtől a suli? (Nem mindegy, hogy 5-kor vagy 7-kor kelsz!)

6., Olyan sulit válassz, amire felkészült vagy!
Túlvállalással csökken a motivációd! Vagy tervezz lépcsőzetesen (fokokra)

7., Legyen egy B-terved is!

+1: Ha elakadsz, menj el a Pályaválasztási Tanácsadóba

Felvételitől a beiratkozásigWhere stories live. Discover now