POV Ezekiel
Ik stap kreunend mijn bed uit na een wilde nacht.. Ik ben gaan drinken en belandde in bed met een random meisje omdat mijn vrienden me niet hebben uitgenodigd op hun leuke 'film date'. Ik rol mijn ogen en sta op. Ik kijk naar mezelf in de spiegel en zie een lange guy staan, met een stuk of 5 zuigzoenen in zijn nek en zijn donkere haar die alle kanten op staat. Ik wrijf in mijn ogen en loop richting mijn kast, pak er een setje kleding uit en loop naar de badkamer. In mijn vriendengroepje ben ik nogal de soft/stille guy, ik denk dat ik ook daarom eruit word gelaat aangezien de rest heel luid en druk is. Ik ben daar niet echt van, ik lees liever boeken en luister rustige muziek. Naja gisteravond was een uitzondering.
Ik zet de temperatuur van de douche op de juiste stand, kleed me alvast uit en ga er dan onderstaan. Na 15 minuten gedouchte te hebben, stap ik de douche uit en wikkel ik een handdoek om mijn middel heen en loop ik door naar mijn kamer. Ik kleed me om terwijl ik mijn playlist op heb staan. Nadat ik me heb omgekleed kijk ik op mijn telefoon. 09:13. Ugh, raad eens wie er te laat is voor school? This guy! Ik pak snel mijn tas in en als ik alles heb loop ik naar beneden en groet mijn ouders en zusje. Ik pak een handje vol druiven en loop naar de achtertuin waar mijn fiets staat. Ik zet m van het slot af en haast mijn weg naar school toe. Als ik ben aangekomen loop ik de school binnen en ga langs de balie om een te-laat briefje op te halen.
Ik loop de klas binnen en alle ogen staan op mij gericht. Ik loop naar het bureau van de docent en neem dan plaats achterin naast Anyx, Anyx zit ook in ons vriendengroepje en ik ben met haar het meest close. 'Hey psstt, waarom ben je zo laat?' Hoor ik Anyx zeggen op een zachte toon. Ik haalde mijn schouders op en zei heel simpel 'Verslapen..' Ik zie vanuit mijn ooghoek dat ze haar wenkbrauwen fronst en van mijn nek weer terug naar mij kijkt. 'Hmmm weet je dat zeker, tijger' Zegt ze lachend terwijl ze me in mijn zij port. 'Anyx kan je herhalen wat ik zei?' Hoorden we de docent roepen. Alle ogen werden naar ons gericht en ze zei heel zelfverzekerd het antwoord, ik keek even naar d'r toe en glimlachte. Heb voor de komende 20 minuten zitten denken over deze hele situatie, misschien denk ik dat het erger is dan dat het is maar het ligt niet helemaal lekker dus ik kwam op een idee die ik in de vakantie ga uitvoeren. 25 minuten later ging de pauze bel. Ik liep mee met de rest naar de aula. Ze waren aan het babbelen hoe leuk de film was en ik voelde me weer buitengesloten. Heb bijna het gevoel dat ze dit expres doen.. 'En hoe was jou weekend Ezekiel?' Hoorde ik Julia opeens zeggen. 'Mijn weekend was geweldig' Zei ik met een paar overdreven handgebaren. Ik keek naar hoe de rest me aankeek en ik vond het wel amuserend. Ik grijnsde even en keek weer in mijn boek die ik in mijn handen had. 'Oh? wat heb je gedaan dan?' Vroeg Theo aan mij met een tikje jaloezie in zijn stem. 'Naar de club gegaan en ben toen beland in een of andere chick d'r bed.' Zei ik lachend. 'Oh! En jullie? Hoe was de film?' Vroeg ik daarna. 'Eh.. Wel leuk?' Zei Sereya. 'Aah das mooi toch!' Zei ik. 'Hey laten we in de vakantie anders samen naar een vakantiehuis gaan! Word vast heel leuk' Zei ik. 'De rest keek elkaar aan en gingen ermee eens. 'Mooizo, ik zal wel kijken voor een plek waar we heen kunnen gaan.' In mijn hoofd grijnsde ik omdat ze ermee instemde.. Stap 1; voltooid.
De rest van de pauze zijn we gaan praten over wat we allemaal gingen doen en wat we gingen meenemen etc tot de bel ging. We liepen met zijn alle naar het lokaal waar we moesten zijn en we gingen gewoon onze les volgen. Het is een korte schooldag vandaag aangezien de vakantie vandaag al begint. Na de les zwaai ik iedereen gedag en ga snel naar huis.
'Hoi mam' 'Hey schat hoe was school?' Hoorde ik haar vragen. 'Het ging wel. Kwam een beetje te laat maar da's niet heel erg' Vertelde ik haar. Ik ging daarna snel naar boven. Ik gooide mijn tas in het hoekje van mijn kamer en sprong op mijn bed met mijn laptop op mijn schoot. Ik deed mijn oortjes in en zocht naar 'leuke' vakantiehuisjes hier best ver vandaan, zodat mijn plan soepel loopt. Na een heel uur zoeken en 2 blikjes energy later. Heb ik het perfecte huis gevonden. Het is een soort huis met 'forbidden' gedeelte. Hij behoorde eerst tot een psycho dokter. Klikt als mijn overgroot vader. Die was vroeger een of andere... Naja dokter kan je niet zeggen hij gebruikte konijnen als 'proefkonijn' En ik vond dat natuurlijk he-le-maal geweldig en ik vond hem de meest geniale man ter wereld. En ik wil dat natuurlijk ook doen.. En nu, met mijn vrienden is dit de perfecte gelegenheid! Call me psycho, maar ik heb dit al altijd willen doen.. 'Ezeeeeekieeell!' Hoorde ik mijn zusje schreeuwen van beneden. 'Kom eten loser!' Vervolgde ze haar zin. Ik klapte mijn boek dicht waar alle ideeën in zaten. Ik rolde mijn ogen en liep naar beneden.
JE LEEST
the left out psycho
Teen FictionEzekiel is een jongen van 18 jaar, hij zit in een hele leuke vriendengroep en ze besluiten om in de vakantie naar een vakantiehuisje te gaan. Maar of het wel zo'n vakantie gevoel geeft is de vraag..