part 7 🎩

13 5 1
                                    

"Selamat pagi tuan puteri mina".ucap kinoko mesra yang merupakan pembantu mina.
Dia agak setia sejak mina masih kecil lagi.malah kesemua pahit manis mina hanya kinoko sahaja yang faham.

"Hm.selamat pagi."ucap mina perlahan.

Saya lihat tuan puteri kurang bersemangat dari 4 hari lepas.jadi saya cadangkan kita akan pergi keluar melihat persembahan silap mata di hujung pekan sana.
Lagipun saya dapat dua tiket untuk pergi kesana.jadi bagaimana?
tentang raja, tuan puteri jangan risau.saya dah dapat kebenaran darinya.

Mina ragu-ragu mendengarnya.lagipun dia tak pernah lihat silap mata seumur hidupnya".err...tidak mengapa.kinoko pergilah sendiri".

"Hah,kenapa pula tuan puteri"?kata kinoko.

"Saya cuma rasa lebih baik harini duduk diam dalam istana".

Kinoko mula memandang lama Mina.dia tahu sejak semalam mina kerap bersedih sendiri.

"Alah..marilah tuan puteri.saya nak berjumpa dengan idola saya Jimin.dia merupakan juara silap mata empat tahun berturut-turut.walaupun muda lagi.tapi dia amat mahir dengan silap mata.saya banyak tengok persembahan dia sebelum -sebelum ni.
Saya yakin 100% yang tuan puteri akan ternganga selepas melihat persembahannya.

"Hmm..baiklah.tapi ingat kita pergi sekejap je".

Kinoko yang mendengarnya tersenyum girang."Yeayyy!!ingat, malam ni tau".

...
..
...
..
..

..
..
"Ha... hachuhhh"!!
bersin jimin.

"Erk.tuan muda okay ke"?tanya pak cik Jii risau.

"Ye,ye saya okay".
'Tak guna ni mesti disebabkan angin sejuk malam tadi'.gumam lelaki itu dalam hati.

"Jadi tuan muda jadi ke tak nak sertai pertandingan silap mata malam ni?kalau tuan muda nak berehat saya boleh bagitahu mereka yang...

"Ah..jangan-jangan.ini cuma selsema biasa jer.tidak serius mane pon".

"Ouh,baiklah kalau tuan muda cakap macam tu.jadi..identiti apa yang tuan muda akan pakai malam ni?jimin atau si kid"?

"Mestilah jimin.kid cuma saya akan pakai bila mencuri.
Ayah jugak sudah pesan dahulu.setiap pesilap mata mestilah melakukan benda yang orang ramai tak jangka.melainkan pencuri membuat orang ingin mencari-carinya.
Kalau saya dedahkan identiti saya sekalipun.itu hanya akan memalukan kerja keras ayah dulu.ini janji sampai mati saya ."

Pak cik jii hanya tersenyum.
"hm..baiklah.walau apa pun saya akan tetap menyokong tuan muda bertugas di luar sana".

...
..
..
..
..

....
..

....
Pada Malam itu..ramai orang telah memenuhi dewan persembahan.sehingga 1000 pon tempat duduk tidak mencukupi untuk menampung para penonton.

Mina dan kinoko pula mendapatkan tempat duduk VIP.tentu sahaja mereka layak mendapatkannya.

Mood mina semakin lama semakin down apabila disini.nak buat bagaimana lagi.kalau dia menolak tawaran kinoko.kinoko akan kecewa seperti dia.cukuplah dia sahaja yang kecewa sekarang ni.

"Ladies and gentlement!!thank you for coming tonight.i will give you all impresive magic show.so,have fun with the first show.."ucap selaku hos pada persembahan itu.

Persembahan pertama menampilkan orang yang mampu megeluarkan api dari mulutnya.api itu semakin besar dan besar.
Sungguh mengagumkan fikir mina.

Tak kurang dari itu dia menelan pisau lalu mengeluarkannya kembali.sontak penonton hanya boleh terkejut.

Persembahan demi persembahan berlalu.

Jadi,tibalah masanya untuk persembahan jimin pula.semua orang mula bertepuk suka apabila melihat kelibat jimin muncul.

"Itu..dia Jimin tuan puteri".tunjuk kinoko girang.

Jimin memulakan persembahan dengan baik.
Mula-mula dia megeluarkan banyak merpati dari dalam topinya.

Seterusnya di penghujung persembahan jimin membuat tangan ke arah penonton seolah olah sedang membaca mantra.

Mina sendiri pelik dengan perlakuannya.
Tiba-tiba semua kerusi penonton terangkat dengan sendiri.
Siapa lagi punya angkara kalau bukan jimin sendiri.ramai orang tertanya-tanya bagaimana dia melakukan.adakah dia menggunakan kekuatan sihir sebentar tadi?

Selepas itu persembahan pun tamat.Semua penonton tidak boleh berbuat apa-apa selain memberikan tepukan gemuruh kepada jimin termasuklah mina sendiri.dia begitu kagum terhadapnya.
lantas pola fikir mina berubah untuk suka kepada silap mata.
'Menurutku silap mata tidak buruk juga ya'.

..

"So,after all these perfomence.the winner falls to...JIMIN!!please give thunderous applause".

"Yeah!!jimin menang". jerit Kinoko.

Semua orang pon mengikuti kinoko dengan bersorak gembira.
sejujurnya mereka berdua sangat berpuas hati dengan kesemua persembahan hari ni.
..
..
..
..
...
..
..
To be continued...

.

PESULAP(JIMINA)🎩Where stories live. Discover now