part 8 🎩

9 3 1
                                    

"Err...maaf mengganggu.tapi boleh saya minta tanda tangan tuan".kata kanako gugup.

"Ah,ya sudah tentu".ucap jimin yang sudah bangun daripada termenung.

Kanako melompat girang apabila permintaannya dipenuhi.baginya mendapatkan tanda tangan idolanya seperti mendapatkan emas.
"Kalau tuan nak tahu saya sangat minat silap mata tuan sejak lama lagi.sampaikan bilik saya penuh dengan poster bergambar tuan."kata perempuan itu.

"Ouh,okay okay.terima kasih atas sokongan awak.tapi jangan lah panggil saya tuan.rasanya mungkin kita sebaya kot".kata jimin memulangkan semula buku kanako yang sudah ditandatangani.

"Ouh,maaf maaf saya terlalu teruja bila berjumpa depan-depan".kata kanako pula.

Mina yang ada di sebelah kanako.mulai kurang selesa berada lama-lama di situ.
"pss...stt..kanako marilah pulang ke istana.hari makin lewat ni".

"Ouh ya.lupa pulak saya perkenalkan. ini anak kepada yang mulia tuan puteri dari kerajaan Kinji".

Jimin lantas terkejut bila melihat ke arah mina.baru dia tersedar perempuan tulah yang dia berpapasan tadi malam rupa rupanya berkedudukan bangsawan.

"Apa khabar tuan puteri".kata jimin lantas membungkuk.

Mina hanya tersenyum.tak mampu dia sembunyikan rasa kagum atas persembahan jimin hari ni.
bagi dia persembahan itu adalah persembahan yang sangat hebat sepanjang dia pernah hidup.

"Baik.sebagai hadiah untuk tuan puteri yang sangat manis.ini dia".kata jimin sambil memberikan origami arnab yang sangat comel.

Mina hanya terkesima dengan perbuatan jimin lalu tertanya-tanya
bagaimana cara dia lakukannya?bukankah tangannya tadi dalam keadaan menggenggam.kenapa boleh keluar origami yang terlihat sangat rapi.fikir mina lalu mengambil origami tersebut dengan malu malu.
"Comel"satu kalimat sahaja yang mampu dikeluarkan.

"Alahh saya pun nak jugak macam tuan puteri punye".rengek kanako tiba-tiba.

Jimin hanya terkekeh pelan.

Kemudian pak cik jii datang kearah mereka bertiga dengan keadaan terburu-buru.
"Tuan muda,maaf menganggu tapi kita sudah terlambat sekarang ni."

Lelaki itu faham maksud pak cik jii.
."sampai jumpa lagi ya".lambai jimin.

"Alahh...saya pun nak jugak".rengek kanako tak henti-henti.

....
.

...
...
...
.

...

Di bilik mina..

Gadis itu sedang memerhatikan origami yang diberikan jimin dalam keadaan berbaring.

Kalau dilihat-lihat origami itu sangat mirip arnab sebenar.dia tertanya lagi,bagaimana lelaki itu lakukan.

Namun,dia terjumpa sahelai kertas kecil di sudut origami itu.kertas itu bertulis...

"Maaf sebab terlalu tiba-tiba,tapi boleh kita berjumpa esok".
-Jimin

Pipi Mina lantas berubah menjadi merah.dia tak sangka dia akan berjumpa kembali dengan jimin esok.

"Kenape dengan aku ni mina.sedarlah.sedarlah".

Gadis itu kemudian menampar-nampar pipi lembutnya.

..
BERSAMBUNG...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 29, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

PESULAP(JIMINA)🎩Where stories live. Discover now