الثالث

10.5K 318 5
                                    

الجزء الثاني(الفصل الثالث):
من رواية لعنة ما قبل العشق بقلمي سندريلا💋💋💕
وصلت السيارات الي ذلك المنزل المتهدم فهبط امجد اولا ثم اتجه الي المنزل وكسر الباب بقدمه..اما عدي فلحق به واطلق الرصاص علي رجلين ظهروا من اعلي السلم..
صعد امجد فوجد العديد من الغرف اخد يقتحم واحده تلو الاخري..
فحين كان هناك رجال ينزلون من اعلي السلم واطلقوا النار عليه..
تفادى امجد ببراعه تلك الرصاصات واطلق عليهم رصاصه فسقطوا جميعهم حيث انه يعرف اتجاه ضرب ذلك الرصاص جيدا..
فتح الغرفه الاخيره فوجد امرأه عمرها42 تجلس منكمشه علي نفسها وتبكي ويبدو انها تعرضت للتعذيب بطريقه وحشيه..
توقف الزمن عند امجد للحظه عندما نظر لها لانه تذكره امه..ثم استفاق من تلك الاوهام.
امجد بصوت هادئ:مدام سهر.
رفعت راسها ببطئ وقالت بصوت مبحوح:ارجوك كفايه تعذيب.
شعر امجد بالأسى عليها فقال بهدوء:متقلقيش يا مدام سهر انا جاي اخرجك من هنا.
سهر بفرحه ولكنها لم تستطيع التعبير لان جسدها بالكاد تقدر ان تحركه:بجد؟!
اقترب امجد وقال:ايوا عارفه انا مين اللي بعتني؟!
سهر:مين؟!
لمعت امجد عيناه لتذكرها وقال:آيات.
سهر بعيون لامعه تكاد ان تبكي:آيات بنتي صح.
امجد:ايوا..بصي لازم اخرجك من هنا قبل ما اي دعم ليهم يوصل هنكمل كلامنا في الطريق.
حركت راسها بالاستجابه...
امسكها امجد من ذرعيها بلطف ونهض بها من الارضيه..فحين عدي كان في انتظاره.
خرج امجد من المنزل وفي يده والدت آيات فتحرك عدي اليه..
عدي:هاتها هركبها انا.
اماء امجد براسه واعطها لعدي..
نظر امجد حوله فشعر ان هناك خطأ..لم تمر ثانيه حتي ظهرت سياره دفع رباعي وخرج من نافذتها شخص ملثم وصوب سلاحه علي والدت آيات فركض امجد وتلقي الرصاصه في منتصف صدره بدلا عنها..
ثم اختفت السياره بسرعه..
اما والدت آيات فصرخت بضعف عندما رأت الدماء تخرج من صدر امجد الذي كان واقفا كالصنم ينظر لهم وانفاسه تتسارع..
عدي بهلع:امجدد اسند عليا.
ترنح امجد في مكانه ثم سند علي عدي وقال بخفوت:خ..خاليها تروح القصر ع..عشان آيات.
عدي بخوف:حاضر بس الاول تر...قاطعه امجد قبل ان يفقد وعيه:لااا روحها.
ثم فقد امجد وعيه...
عدي بصراخ في الحرس:حد يجي يساعدنيييي بسرررعه.
تقدم حازم له فاوقفه عدي بقوله:لا حازم روح انت مدام سهر زمان آيات قلقانه عليها.
اماء حازم له ثم ادخل والدت آيات التي كانت تقف في صدمه..
حازم بلطف:مدام سهر اتفضلي معايا.
سهر بصدمه:ه..هو هيكون كويس.
حازم:ان شاء الله امجد بيه صحته كويسه وهيقوم منها بخير.
سهر:ح..حاضر.
دخلت سهر السياره وانطلق حازم بها الي القصر بينما ادخل عدي امجد الي سياره اخري وانطلق الي مستشفى الديب الخاصه بعائلات الديب...

كانت آيات تقف في شرفه غرفتها في القصر بينما وجدت سياره تدخل من البوابه التي تبعد عن شرفتها بمسافه كبيره..
شعرت بانقباض قلبها عندما فتح الباب ولكنها صرخت بفرحه عندما وجدت امها التي تترجل منها...
آيات بفرحه:مامااااا.
رفعت سهر راسها تجاه الصوت فوجدت ابنتها فلوحت بيداها لها بفرحه..
اما آيات فنزلت تركض من فوق السلم ولا تعلم كيف اصبحت علي باب القصر من فرحتها وفتحته وركضت الي احضان والدتها..
آيات وهي تشدد من احتضان والدتها:وحشتينييييي اووي يا ماما.
سهر بدموع:وانت اكتر ياضنايا وانت اكتر.
تراجعت آيات ومسحت دموع والدتها بأبهاميها..
آيات:تعالي جوا يا ماما.
نظر الام الي القصر وقالت:قصر مين دا يا آيات وانت اي اللي معيشك هنا.
آيات وهي تسحبها من يدها:ماما دا موضوع طويل بس استني هو فين امجد؟!
وقفت آيات تنظر حولها لكي تراه فلم تجده..
سهر:انهي واحد يا بنتي دول كانوا كتير اووي..واحد فيهم كان ابيض ورفيع كدا..*كانت تقصد عدي*..وواحد كدا هو اللي خرجني كان عنده شويهي شعر ابيض بس مش كتير اوي يعني لاحظتهم لما قرب مني.
آيات بلهفه:ايوا ايوا ابو اللي عنده شويه شعر ابيض دا امجد..ثم اكملت بحب جوزي.
شهقت سهر:دا اخد رصاصه مكاني يا آيات.
آيات بصدمه:ايي امجد.
سهر:ا..ايوا هو دا اللي حماني من الرصاصه جري عليا فاجاء لما سمع صوت رصاص واخدها مكاني.

نظرت آيات لحازم وركضت اليه وقالت:امجد حصله اي يا حاازم انطق.
حكى لها حازم بتوتر ماحدث لامجد بينما هي لم تكف دموعها عن النزول...
يتبع...
اللقاء وبعد لا مش اختيارنا..🙂💔
استنوني في الفصل الجديد باذن الله..❤❤❤
#لعنة_ما_قبل_العشق
#بقلمي_السندريلا_انوش

 رواية لعنة ما قبل العشق (الجزء الثاني)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن