"Adan, mari makan, Sayang. ! " ajak Rina kepada Adan di pintu bilik Adan. Adan yang sedang termenung di tebing katil seolah tidak menghiraukan Emaknya. Fikirannya merasa bersalah dan malu atas apa yang telah berlaku pada petang tadi.
Rina sedar perubahan anaknya. Dia terus duduk rapat di sebelah Adan. Jari-jemarinya kemas memegang telapak tangan Adan. Diramas dengan lembut jari-jemari Adan. "Mak, Adan rasa bersalah sangat kat Mak. ! Adan nak minta maaf banyak-banyak, Mak. ! " kata Adan sambil matanya masih terus menatap kosong ke lantai.
"Adan, Mak yang sepatutnya minta maaf, Sayang. ! Adan tak salah langsung, Sayang. ! Kalau bukan Mak yang mulakan dahulu, perkara ni takkan terjadi, Sayang. ! " kata Rina.
Mereka terdiam seketika. Suasana sepi malam yang mula menjelma seolah memberikan ruang untuk dua beranak itu berbicara secara peribadi dari hati ke hati. Rina menarik tangan Adan yang digenggamnya ke atas pehanya yang gebu.Jari-jemari anaknya diramas dengan lembut, penuh kasih sayang dari seorang Emak kepada anaknya sendiri. "Kenapa Mak buat macam tu. ? Mm. boleh Adan nak tahu tak, Mak. ? " tanya Adan sedikit gugup.
Rina terdiam sejenak. Otaknya ligat mencari jawapan bagi soalan yang terlalu sensitif dari anaknya itu. Secara tak langsung, dia gugup hendak menjawabnya. Tangannya yang kemas memegang tangan anaknya di atas pehanya yang lembut itu semakin ditarik ke arah tundun lubang pepek nya.Fikirannya bercelaru, buntu. "Kenapa, Mak. ? " sekali lagi Adan bertanyakan kepada Rina. "Susah Mak nak cakap la, Sayang. ! Hal orang perempuan la, Sayang. ! Nanti Adan tahu la, Sayang. ! " kata Rina ringkas dan dia terus berdiri lalu keluar dari bilik Adan, meninggalkan anaknya diam sendirian.
Adan keliru dengan jawapan Emaknya. Akal mentahnya tidak berapa memahami objektif jawapan Emaknya. Dia hanya mampu melihat Emaknya berlalu keluar dari biliknya meninggalkannya sendiri bersama seribu satu persoalan di kepala.
bontot tonggek lebar Emaknya yang tonggek itu kelihatan melenggok ketika melangkah keluar. Daging jubur tonggeknya yang bulat dan montok kelihatan membonjol di kain batik lusuh yang dipakai Emaknya.
Adan menelan air liur melihat harta berharga milik Emaknya Rina. Hatinya berdebar, perasaannya tiba-tiba bercelaru. Rasa kasihan dan sayang kepada Emaknya Rina yang sebelum ini terbit dari hatinya secara tiba-tiba di selinap masuk oleh perasaan nafsu seks yang terlalu malu bagi dirinya untuk memikirkan.
Adan lantas bangun menuju ke dapur, terlihat Emaknya sedang duduk mendagu di meja makan. Mata Emaknya seolah-olah merenung kosong hidangan makan malam yang telah disediakan di atas meja.
Perlahan-lahan Adan menghampiri Emaknya, dipegangnya kedua-dua bahu Emaknya lembut. Adan menunduk dan mulutnya menghampiri telinga Emaknya. "Adan berjanji pada Mak yang cuma kita berdua aje yang tahu pasal ni, Mak. ! Mak jangan la risau apa-apa pun. ! Adan teramat sangat sayangkan Mak. ! " bisik Adan di telinga Emaknya.
Rina merasakan sejuk hatinya mendengar kata-kata Adan yang lembut itu. Jari-jemari Adan yang sedang memegang bahunya terasa sungguh selesa. Haba dan hembusan nafas dari Adan di telinganya membangkitkan bulu roma Rina.
Perasaan terus berdebar-debar menyelinap ke dadanya bersama selautan rasa sayang yang tinggi menggunung kepada anak bujangnya itu. Rina menoleh perlahan memandang wajah Adan yang hampir rapat di pipinya.
Layanan dan sikap Adan kepadanya seolah-olah mengisi sedikit kekosongan batinnya yang merindukan belaian lelaki, iaitu suaminya. Wajah mereka saling berhadapan. Adan mengukir senyuman yang ikhlas di bibirnya, begitu jugak dengan Rina.
Pipi gebu Rina diusap oleh Adan dengan lembut. Rina memejamkan matanya. Bibirnya yang lembap dan comel terbukak sedikit. Adan yang seperti dipukau dengan paluan gendang syaitan itu pun tanpa ragu-ragu terus membenamkan mulutnya mengucup bibir Emaknya.
YOU ARE READING
SEDARAH DOSA
RandomNikmat Haram Pengabdian Cinta Nafsu Terlarang antara anak dan ibu