26

282 11 0
                                    

Sharingan Kekkei Genkai'si detaylı inceleme...

Sharingan Uchiha klanına özgü doujutsu kekkei genkaidir. 3 büyük kekkei genkai den birisidir. Diğerleri Byakugan ve Rinnegan olarak kabul edilmiştir.

Sharingan ilk tam formunu Indra Otsutsuki de ortaya çıkmıştır. Ayrıca kendisi mangeoku sharinganı aktive ederek Susanoo'yu tamamlayabilen ilk kişidir.

Sharingan'ın diğer adlarından biri Kopyalama Çarkı (Gözü) dür. Bu gözü açabilmek için kullanıcının ciddi bir biçimde duygu durumlarının gözedilmesi gerekir.

Bu duygusal durumları yaşadıklarında beynin optik sinirleri gözlere giden diğer sinirleri etkileyerek farklı bir türde çakra oluşumunu tetikler. Bu tetiklenme ile Sharingan aktive olur. Sharingan'ın bu şekilde ortaya çıkmasından dolayı 'kalbi yansıtan göz' olarak da tanımlanmıştır.

Anime de ve Manga da bu gözü açan kullanıcıların savaş ve mekan algılarının değiştiği, reaksiyon sürelerinin kısaldığını, daha çok tetikte oldukları fark edilmiştir.

Ayrıca çok fazla Sharingan kullanımı kişide görme duyusunu bulanıklaştırmaya sebep olmaktadır.

Sharingan bu kekkei genkaiye sahip olmayanlara da aktarılabilir (Kakashi). Uchiha olan Sharingan kullanıcıları bu gözü kullanmadıkları zaman devredışı bırakabilirken Kakashi gibi bu gözü sonradan edinenler kullanmadıkları zaman kendi istekleri ile devre dışı bırakamazlar.

Ayrıca, Sharingan farklı iki kullanıcı ile kullanılsa bile birbirleri ile bağlantılıdır. Yani, bir kullanıcının gördüğü şeyi diğeri de görebilir.

Sharingan'ın kullanıcıya verdiği 2 temel yeteneği vardır. Bunlar, Hipnotizmanın gözü (Saimingan) ve İçgörü Gözü (Dosatsugan) dür. Fakat, bu yetenekler Madara Uchiha'nın dediğine göre 2 gözde bulunan Sharingan ile tam olarak aktive edilebilirmiş.

İçgörü Gözü:

Bu yetenek ile kullanıcı karşısındaki kişinin çakrasını görebilir. Çakranın yanında bu çakranın değişip değişmediğini, düzensizlikleri fark edebilir.

Kullanıcıya mükemmel bir algı yeteneği verir. Kullanıcı karşısındaki kişinin hareketlerinden bir sonraki hamlesini tahmin edebilir. Onu duymasa bile Sharingan ile dudaklarını okuyabilir. Bir savaş esnasından çok hızlı hareket edebilen kişiyi görebilir.

Animede dediğine göre Sharingan kullanıcısı uzun bir süre karşısındaki kişiyle göz teması kurarsa, kişinin anılarına girebileceğini hatta zihnindeki bazı anıları silebileceği söylenmiştir.

Kekkei Genkailer hariç tüm taijutsu, ninjutsu ve genjutsu tekniklerini kopyalayabilirler.

Hipnotizmanın Gözü:

Sharingan kullanıcısı, karşındaki kişi ile kurduğu göz teması sayesinde hedefe belli bir düşünce gönderebilir, hareketlerini kısıtlayabilir, onu bir genjutsu dünyasına hapsedebilir. Sharinganın kontrolü mükemmeleştiğinde hedef olan kişiyi tamamen etkisiz hale getirebilir.

Bunun dışında Sharingan kullanıcısına 2 adet özel bir teknik verir. Izanagi, kullanıcının gerçekliği çarpıtmasına, gerçeğin bir kısmını iluzyonlaştırarak ölümden dönmesine, kaderini tekrardan oluşturmasına olanak verir. Izanami ise kinjutsu (Yasaklı jutsu) sınıfında bir tekniktir. Hedef olan kişinin 5 duyu organını bir döngü içerisinde etkisiz hale getirir. Kullanan kişi Sharingan bulunan bir gözünü kaybedeceği için yasaklı teknik olarak sınıflandırılmıştır. (Itachi Kabuto'yu bu teknikle yenmiştir.)

Sharingan yine duygusal bir travmaya bağlı olarak kullanıcıya ek bir jutsu veren mangeoku sharingan a dönüşebilir.

Mangeoku sharingan kullanmak uzun vade de oldukça risklidir çünkü, ne kadar fazla kullanılırsa kullanıcının görüşü o kadar azalır. Fakat, başka bir mangeoku sharingan çiftini yakın bir akrabadan elde edilinmesi ise eternal (Sonsuz) mangeoku sharingan aktive edilebilir. (Sasuke eternal mangeoku sharinganı abisi Itachi'den almıştır.)

Bir Sharingan'a Asura ve Indra'nın çakrası karıştırılıp Hagoromo Otsutsuki'nin çakrası eklenirse Rinnegan'a dönüşür. Sasuke, Hagoromo Otsutsuki'nin çakrasını aldıktan sonra Rinnegan sahibi olmuştur.Farklı bir şekilde Madara ise Rinnegan'ı Hashirama'nın hücrelerini kendisine aktarması sonucu sahip olmuştur.

Naruto Bilgileri 2Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin