Prologue

11 4 0
                                    

"Mr. Choi, saya nak minta sesuatu, boleh?" Aku berdiri ganjal dihadapan meja Mr. Choi, guru yang mengajarku matematik tambahan.

"Apa dia? Ada apa-apa yang kamu tak faham ke?" Aku menghembuskan nafasku sebelum berkata apa-apa.

"Tolong ubah markah kertas peperiksaan saya!!!" Wajahnya kelihatan terkejut beruk apabila melihatku melutut dihadapannya.

"Saya janji akan buat apa-apa je!"

"Apa-apa je? Betul ni?" Nadanya membuatkan aku ingin menarik balik kata-kataku. "Eh tak! Maksud saya-"

"Belajar, ulangkaji dan buat kerja rumah yang saya bagi, boleh?"

"Tapi-"

"Tapi apa? Tak ada sesiapa berjaya tanpa usaha, Seyoon." Dia menggelengkan kepalanya.

"Selain dari tiga perkara tu, saya boleh usaha. Tolonglah, Mr. Choi," Aku pergi ke arah mejanya untuk memujuk.

"Haih, apalah nak jadi dengan kamu ni, Seyoon." Namun, figura itu hanya abaikan aku lalu bangun dari kerusinya.

Aku memegang pergelangan tangannya, "Tolonglah saya, Mr. Choi,"

Dia menarik tangannya dari genggamanku dan terus keluar dari bilik guru itu. Aku mengeluh kasar.

Aduh, macam mana ni?

"Oi!"

Aku melihat ke arah suara itu. "Soobin?"

"Macam ni lah, aku boleh pujuk ayah aku untuk ubah markah tapi-"

"Kau nak tolong aku?" Aku memotong ayatnya.

"Tapi aku tak buat untuk percuma,"

"Kau nak duit?"

"Tak, aku nak kau..."

"Cari darah vampire untuk aku, boleh?"

Keningku bertaut. "Hah?"

"Aku nak, hmmm, minggu depan." Mataku membulat.

"Bye! Aku nak pergi rehat dulu, makanan kat kantin tak banyak," Kemudian, dia menapak keluar dari bilik guru itu.

"Habis lah aku,"

Vampire's BloodWhere stories live. Discover now