Terug naar Hogwarts!

37 2 0
                                    

'Eindelijk weer terug naar Hogwarts' zei Liv. Liv Granger is een 15 jarig meisje die voor haar vijfde jaar naar Hogwarts gaat. Ze heeft mooie amber kleurige ogen en bruin haar. Ze had weer super veel zin in het nieuwe jaar ook al doet ze het vierde jaar overnieuw. Ze komt nu wel bij haar kleine zusje Hermione in de klas, maar dat maakte haar niet uit. Nu kwam ze eindelijk bij de beroemde Harry Potter in de klas, die ze al kende door haar zusje. Ze had een leuke zomer achter de rug, maar had zich weer heel erg verheugt om terug te gaan naar Hogwarts.

'Doei mam en pap!' riep Liv zwaaiend naar haar ouders terwijl ze de trein in stapte met haar vrienden. Haar vrienden zijn: Harry Potter, Ron Weasley, Ginny Weasley, Luna Lovegood en natuurlijk hoort Hermione er ook bij. Ze liepen met ze alle met super zware hutkoffers door de smalle gangen van de trein op zoek naar een coupé. 'Heey mudblood's!' hoorde ze in één keer van achter. Het was Draco Malfoy. Hij is ook een vierde jaars en eigenlijk een soort verwend nest die erg vol van zichzelf is. 'En bedankt' zei Liv en ze liepen veder en vonden toen eindelijk een plekje. Ze plofte met ze alle op de bankjes van de coupé en hadden het natuurlijk eerst over wat ze die zomervakantie hadden gedaan en wat de vooruitzichten voor dit jaar konden zijn.

'Ik heb gehoord dat er dit jaar een Triwizard Tournament komt' zei Ginny. 'Wat is dat?' zei Ron. 'Weet je dat echt niet dombo!'. Toen begon Hermione het uit te leggen want dat had ze natuurlijk al in een boek gelezen. 'Er komen drie verschillende toverscholen naar Hogwarts toe' zei ze. 'Van elke school wordt er één leerling uitgekozen en moeten ze drie levensgevaarlijke opdrachten uitvoeren. Als je wint krijg je eeuwige roem ofzo'. 'Wow dat klinkt gaaf!'zeiden Liv en Harry tegelijkertijd. Ook al is Liv een Ravenclaw, is haar ook verteld in de afgelopen jaren dat de Sortinghat ook getwijfelt had om haar in Gryffindor te stoppen. Toen plotseling stopte de trein en iedereen vloog van de bankjes af. Ze lagen helemaal in een deuk terwijl ze hun spullen pakte om uit te stappen. Ze waren aangekomen op Hogwarts.

The girl who  didn't know her last name.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu