Het repareren van deuken velg Volvo V60

1 0 0
                                    


Krassen aan velgen komt helaas af ten toe voor. De meest voorkomende schade is schade door stoepranden, dat is krassen ontstaan door het raken van de stoeprand. Schade door een stoeprand uit zich vaak in kleine deuken en/of krassen op de velg. Deze soort deuken kun je simpel zelf maken. Wat hier vaak voor gebruikt wordt zijn tape, schuurpapier, velgenreiniger, doek, spateltje, plamuur, aluminium, stoffer, warmtelamp, primer, velgenspray en transparante lak. Voor je aan de slag gaat maak je de velg van de Volvo V60 goed schoon met behulp van de doek en velgenreiniger. Gebruik nu het schuurpapier om de deuken op te schuren. Eerst gebruik je het korrel 400 papier, dan het korrel achthonderd papier en als laatste het papier met korrel duizend. Stof de velg nu af met een stoffer. De velg is nu echt goed opgeschoond. Je kan nu aan de slag gaan met de spatel en plamuur. Vul de deuken en krassen op, zorg met behulp van het spateltje voor een nette afwerking en laat het volledig droog worden onder een warme lamp. De lamp plaats je op ongeveer 1m afstand. Na tien minuten schuur je de velg op met papier korrel 1000. https://www.wattpad.com/1020560631-wheelpoint-nl-volvo-v60-velgen-zijn-stalen-of Stof de velg weer af met de stoffer en plak de band af met plakband. Spuit de velg in met de primer, let er op dat je de logo's van de velg eraf haalt. Zodra de primer droog is spuit je de velg in met de velgenspray. Is de velgenspray gedroogd dan spuit je de velg in met doorzichtige lak. Nadat de lak droog is, plaats dan de logo's terug en je Volvo V60 is weer als nieuw.

De kleur van je auto is erg persoonlijk, toch is er wel een trend zichtbaar. De meest gekozen autokleur is wit, gevolgd door zwart en grijs. De meest gekozen kleuren voor de lak van een Volvo V60 zijn dan ook zwart en wit. Ook zilvergrijs en blauw zijn erg populaire kleuren. Met zwart en wit zit je eigenlijk altijd goed bij een auto vandaar dat deze kleuren er populair zijn. Grijs zit in het midden en heeft als groot voordeel dat vuil minder opvalt. Dit zorgt ervoor dat grijs een zeer populaire kleur is, momenteel na wit de meest in trek kleur in geheel Europa. In Nederland staat grijs zelfs op de eerste plek. Een wat meer kleurrijke optie welke erg een hype is,is blauw. Ook voor de Volvo V60 geldt blauw als een populaire kleur. Sportieve rijders zullen ook graag rood als kleur kiezen, rood heeft immers een associatie met gevaar en snelheid. De opwarmende zomers spelen ook een rol in de keuze van lichtere kleuren zoals zilvergrijs en wit. De auto's in die kleur zijn koeler dan hun tegenhangers in andere kleuren. Qua veiligheid zijn wit en lichte grijstinten ook erg goed, deze auto's zijn veel minder vaak betrokken bij ongelukken omdat ze meer opvallen in het donker.

Wheelpoint NLWhere stories live. Discover now