Olaylar devam ederken altın postu arayanın sadece onlar olmadıklarını da öğrenirler.Percy’nin geçen yıl kamptan arkadaşı olan ve Titanların Kralı Kronos için çalışan Luke da postu aramaktadır.Amacı postun gücünü kullanarak Kronos’un iyileşmesini sağlamaktır.Tüm bunlar devam ederken Kıvırcık da kiklopların ilki olan Polyphemus tarafından kaçılırmıştır.Ayrıca altın postta Polyphemus ile birlikte ‘’Canavarlar Denizi’ndedir.
Berke ve arkadaşları Luke ve yandaşlarının ve yolculuk sırasında karşılaştıkları canavaların saldırılarına rağmen Kıvırcık’ı kurtarmayı ve altın postu almayı başarırlar.
Kampa dönüp altın postu,kampı koruyan ağacı kurtarması için kullanırlar ve postta işe yarayıp kampı eski güçlü ve sağlıklı haline getirir.Ama bir sorun vardır her şeye rağmen Kronos onları oyuna getirmiştir.Tüm bunları en başında beri planlamıştır.Percy’nin altın postu alıp kampı kurtaracağını ve bir zamanlar normal bir melez olan ve sonra kampı koruyan ağaca dönüşen Thalia’yı kurtaracaklarını biliyordu.Post görevini yerine getirmiştir ama bunu yaparken uzun zamandır ağaç olan Thalia’yı da normal haline çevirmiştir.O zaman Percy olanları ve kehaneti daha iyi anlamaya başlar.Kehanette bahsi geçen üç büyük tanrılardan birinin melez çocuğu çok güçlü bir silah olarak kullanılabilcekti.Bu melez ya kampı kurtarıp onların güvenliğini sağlayacaktı ya da Kronos onu kendi tarafına geçirerek onlara karşı kullanıp her şeye hakim olacaktı.Artık bu güçlü silah olabilecek iki kişi vardır.Biri Poseidon’un oğlu Percy Jackson diğeri ise Zeus’un kızı Thalia’dır.