1. De laatste schooldag!

260 3 2
                                    

De wekker liep af, 7 uur. Caro duwde snel haar wekker af en nam haar gsm erbij. Die vertelde haar dat het woensdag 30 juni was, Ze had samen met haar klasgenoten de laatste examens achter de rug en dat betekent uiteraard zomervakantie! Vandaag moesten ze enkel nog hun rapport halen en dan hadden ze twee zorgeloze zomermaanden voor de boeg. Elke dag wakker worden met fluitende vogeltjes, uitstapjes naar zee met haar vrienden. Gaan shoppen in Antwerpen, heel de tijd bij Vince zijn... Heerlijk! Het eerste wat ze deed was, je kan het al raden, Vince. Ze stuurde hem snel een berichtje om hem een goeiemorgen te wensen:

Goeiemorgen schat! 

Lekker geslapen?

Tot straks! XXX

Ze sprong uit bed en trok de gordijnen open toen ze de zon zag reflecteren op haar bureau. Ze nam een setje kleren uit haar kleerkast en trok naar de badkamer waar ze haar klaarmaakte voor school. Een halfuurtje later was ze beneden. Ze wou net de doos cornflakes erbij nemen toen Vince haar een berichtje stuurde:

Goeiemorgen baby! 
Ik ben over 20 minuten bij jou!
Ik zie je graag. XXX

Tijdens het lezen van zijn sms'je kwam er spontaan een glimlach op haar gezicht. Ze antwoordde snel terug dat zij hem ook heel graag zag en maakte dan haar kommetje cornflakes klaar. Ze nam er een paar aardbeien bij en zette haar aan de eettafel, tijdens haar ontbijt checkte ze haar sociale media om te zien of ze niet al te veel gemist had. Om acht uur ging de deurbel, zo snel ze kon liep ze naar de voordeur. Zoals ze verwachtte stond Vince voor de deur, ze gooide haar armen rond zijn nek en plantte haar lippen op die van hem. 'Klaar voor de laatste schooldag?' vroeg Vince na de kus. Caro knikte, 'Vooral klaar om een hele zomer met jou te spenderen, maar die laatste schooldag kan er ook wel vanaf!' antwoordde ze. Vince lachte om haar opmerking en gaf haar nog een kort kusje. Samen met Caro ging ze aan de ontbijttafel zitten. 'Wil je iets om te drinken? Koffie, thee, chocomelk?' 'Chocomelk alsjeblieft.' 'Zeg, wat gaan we deze zomer eigenlijk doen? Ohh, we kunnen samen een paar dagen naar de zee gaan!' stelde Caro enthousiast voor. 'Ja, dat kan. Maar misschien heb ik al iets geregeld.' zei Vince twijfelachtig. 'Huh? Gaan we op vakantie?' vroeg Caro. 'Misschien.' reageerde Vince mysterieus. 'Viiince, zeg het alsjeblieft.' klaagde ze en verplaatste zich naar Vince' schoot. 'Je zal het wel zien, lief. Je zal alleszins niet zo lang meer moeten wachten.' Vince kuste Caro's lippen en dronk het laatste slokje chocomelk uit. 'Kom, we moeten vertrekken.' zei hij toen hij zag dat het al half negen was. 'Hoe? We moesten er toch maar om negen uur zijn?' vroeg ze verbaasd. 'Wil je te laat zijn op onze laatste schooldag misschien? En dan kunnen we nog even wandelen in het parkje tegenover school.' Caro ging akkoord met Vince' argumenten. Ze nam haar schooltas erbij en ging met Vince naar buiten. 'Ik had je wel met je auto verwacht, hoor lieverd.' zei ze toen ze zijn scooter zag staan. Vince had nog niet zo lang geleden zijn rijbewijs behaald, uiteindelijk was Caro heel trots op hem en blij. Maar die voorbereidingen op dat rijbewijs beklaagde ze zich wel. De momenten dat hij moest leren voor zijn theorie-examen en tijdens zijn rijlessen vielen meestal in het weekend. Waardoor ze hem vaak enkel op school of erna zag. 'Ja... Papa vertrouwt me voorlopig nog net iets meer met mijn scooter. Geloof me, hij heeft al een paar hartverzakkingen gekregen toen hij met me meereed.' vertelde hij. Caro lachte om wat hij zei, 'Ik zie je graag.' zei ze met haar armen om zijn middel. 'Ik zie jou ook heel graag.' Hij drukte een lange kus op haar lippen. Vince vertrok richting school. Onderweg genoot Caro van de zon en warme wind op haar gezicht terwijl haar hoofde op Vince' rug rustte. Zoals gezegd gingen ze nog even wandelen in het parkje dat zich tegenover het SAS bevond. Aangekomen aan de voorkant van de school zagen ze hoe Yemi aangefietst kwam met een brede glimlach. 'Jij bent ook blij dat het bijna vakantie is, zie ik?' zei Caro. 'Ja! Ik ben helemaal klaar voor van 's morgens tot 's avonds aan het strand te liggen! Laat die hittegolven maar komen!!' Die laatste zin riep hij uit waardoor alle andere leerlingen het ook direct gehoord hadden. 'Vince, ik heb je een berichtje gestuurd deze morgen. Het gaat over euh...' Aan de hand van zijn mimiek probeerde hij duidelijk te maken waarover hij het had, 'Ja, ik zal straks kijken.' reageerde Vince. 'Mag ik ook weten waarover mijn lief en beste vriend het hebben?' 'Euhm... Nee!' zei Vince. 'Je hoeft niet altijd alles te weten liefje.' zei hij toen hij Caro's betreurde gezicht zag. Na tien minuutjes waren ook Camille en Scott toegekomen. Net voor ze de straat overstaken nam Camille met enige twijfel Scotts hand vast. 'Zijn jullie een koppel?!! OMG!!!' riep Yemi voor de hele buurt. Scott snoerde hem de mond voor alle leerlingen het gehoord hadden. Camille knikte kleintjes. Vince, Caro en vooral Yemi feliciteerden Camille en Scott met het leuke nieuws. Toen haar vrienden al over iets anders bezig waren keek Camille snel rond of niemand iets in de gaten had. Samen met Scott had ze echt geen zin in alle roddels die zouden ontstaan. 

Ze werden opgeschrikt door de schoolbel die weerklonk. Yemi liep enthousiast voorop naar hun klaslokaal. Aangekomen in de T03 gingen ze op hun vertrouwde plaatsen zitten. Meneer Botty verwelkomde hen met een glimlach. Eens iedereen aanwezig was haalde hij de rapporten boven. 'Ik zal jullie al direct uit jullie lijden verlossen... Ik kan jullie met trots verkondigen dat iedereen met glans geslaagd is!' Er weerklonk enthousiast geroep door het klaslokaal. Meneer Botty deelde de rapporten uit en gaf iedereen nog een persoonlijk complimentje over hun mooie punten. Caro keek achterom naar Vince hoe hij opgelucht naar zijn rapport keek. Vince voelde haar ogen op hem rustten en keek haar aan. 'Ik heb maar 1 buis! Voor godsdienst!' zei hij blij. Caro gaf hem snel een kus op zijn mond, 'Ik ben trots op je!' fluisterde ze hem toe. Ze wist dat hij niet altijd evenveel moeite deed voor school. Maar na een stevige uitbrander van zijn vader na het paasrapport kwam er snel schot in de zaak. Hij wou uiteraard niet nog eens blijven zitten. Meneer Botty kwam weer naar voor om nog een laatste woordje te zeggen voor het einde van het schooljaar. 'Jongens, ik ben echt heel trots op jullie. Jullie hebben heel mooie resultaten neergezet, soms met zwoegen en zweten. Jullie mogen dubbel en dik genieten van deze zomervakantie.  Het is al iets na half 10 dus we zullen al naar de speelplaats gaan. Dan kunnen we met de andere leerlingen aftellen tot de start van de zomervakantie.' Iedereen nam zijn spullen bijeen en ging naar de speelplaats. 

Er werd samen met de andere 700 leerlingen afgeteld naar de laatste schoolbel die zou luiden voor september. '3!! 2!! 1!!! JAA!!!!' Iedereen liep zo snel ze konden het schoolgebouw uit, zo ook de klas van Caro en co. Ze gingen wat dichter bij de fietsen- en brommerstalling staan. 'En, wat gaan jullie  nog doen vandaag?' vroeg Camille aan haar vrienden. 'Euhm... nog niet aan gedacht eigenlijk.' antwoordde Caro. 'Komaan guys!! Dit is onze laatste schooldag! Dat moet toch gevierd worden! Ik vraag aan mama of jullie bij mij thuis mogen komen om een poolparty te houden.' 

Zoals Camille gezegd had spendeerden de vrienden de hele namiddag samen in de tuin van Camille. Het was al snel 22 uur, en omdat ze het toch zo gezellig hadden besloten ze er maar direct een sleepover van te maken onder de sterrenhemel. Beter kon deze laatste schooldag niet worden!

#LikeMe RoadtripWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu