9:36 uur, vrijdag 2 juli
Vince was net aangekomen bij Caro's huis. hij wou haar verrassen met een dagje shoppen in Antwerpen. Toen hij aanbelde deed Titin de deur open. Er verscheen een brede glimlach op haar gezicht toen ze Vince zag. Ze was stapelgek op Vince. Hij was dus zeker en vast goedgekeurd door haar op hun eerste ontmoeting. 'Dag Titin! Is Caro thuis?' vroeg Vince. 'Ja hoor, ik denk wel dat ze nog slaapt. Ik heb ze nog niet gezien vandaag. Ga maar eens kijken!' Titin maakte het deurgat vrij voor Vince en liet hem naar boven gaan.
Na tweemaal aangeklopt te hebben aan haar slaapkamerdeur kreeg hij nog geen antwoord. Hij duwde zachtjes de deur open en zag hoe Caro nog steeds lag te slapen. Hij glimlachte. Ze was zo mooi en schattig als ze sliep. Hij streelde even door haar haar en fluisterde haar naam. 'Vince? Wat doe je hier?' vroeg ze slaperig. 'Ik heb een verrassing voor je.' zei hij. 'Wat voor een verrassing?' 'We gaan een dagje shoppen in 't stad.' vertelde hij. Caro sloeg haar armen rond zijn nek. 'Dus hop! Ga je maar klaarmaken. 'T is al bijna 10 uur.' zei Vince terwijl hij over haar rug wreef. Caro knikte, 'Ik zie je graag.' ze drukte een kus op zijn lippen. 'Ik jou ook.' antwoordde Vince na de kus. Eens Caro in de badkamer verdween maakte Vince haar bed op en ging naar de living waar Titin zat.
Zo'n 25 minuten later stond Caro beneden. 'Ah, dag Carootje!' zei Titin blij. 'Goeiemorgen oma.' antwoordde Caro met een brede glimlach. Ze ging naast Vince in de zetel zitten en nestelde haar in zijn armen. 'Zijn we dan weg?' vroeg Vince na de knuffel. Caro knikte, ze nam haar tas van de keukentafel. 'Titin, we laten nog wel weten wanneer we terug zijn! Dat hangt ervan af hoeveel kleren jouw kleindochter nodig heeft.' zei Vince met een knipoog naar Caro. 'Da's goed jongen! Amuseer jullie!' Riep Titin vanuit de living. 'Kinderen...' grinnikte ze toen ze de deur hoorde toeslaan. Vince hield de autodeur van de passagierskant open, 'Na u, mevrouw.' zei hij hoffelijk. Caro glimlachte en stapte in. Na een halfuur waren ze aangekomen in een ondergrondse parking vlakbij de Meir van Antwerpen. Ze begreep nog steeds niet zo goed waarom Vince ineens het voortouw nam bij een dagje shoppen. Maar ze besloot er niet verder over na te denken en genoot van een dagje alleen met Vince. Het was 12 uur toen de twee tortelduifjes hand in hand rondliepen in de winkelstraten van Antwerpen. 'Gaan we iets eten in de McDonalds?' vroeg Caro toen ze het logo van de fastfoodketen in de verte zag. 'Goed plan! Ik heb wel al een hongertje.' Vince drukte een kus op Caro's voorhoofd en samen liepen ze richting de McDonalds. 'Waarom wou je nu eigenlijk zo graag gaan shoppen?' vroeg Caro terwijl ze een frietje in de mayonaise dopte. 'Dat kan ik je nog niet vertellen, maar koop maar nog een paar zomerse outfits. Die zal je nodig hebben.' antwoordde Vince. 'Gaan we op vakantie?' 'Misschien.' Vince had er duidelijk plezier in dat Caro zo nieuwsgierig was. Caro zuchtte, ze wou weten wat Vince geheim hield. Vince ging naast haar zitten om haar een beetje op te beuren, 'Nog een paar dagen geduld, dan kom je er wel achter.' Vince legde zijn arm rond Caro's nek en drukte een kus op haar haar. Caro keek op, 'Dus ik moet niet meer lang wachten?' vroeg ze verbaasd. 'Nee!', ze aten hun hamburgers en frieten op en verlieten daarna het fastfoodrestaurant. Ze sloten hun dag af op een terrasje met een drankje. Omstreeks 17 uur trokken ze richting Vince' auto en gingen naar huis.
18:12 uur bij Caro thuis
'Ohja, bijna vergeten. Pak je valies maar voor 11 dagen en zorg maar dat die morgenochtend klaar staat!' zei Vince doodgewoon. Caro's ogen werden groot, 'Vince?! Waarom zeg je dat nu pas?' zei ze een beetje in paniek. 'Da's toch onderdeel van de verrassing. Moet ik je nog even helpen?' stelde hij voor. Nadat ze even bij Titin gingen, gingen ze naar Caro's kamer. Ze haalde een valies uit haar kleerkast en legde die open op haar bed. Ze overliepen samen wat ze zeker mee moest hebben. Er werd geklopt op de kamerdeur van Caro, 'Komen jullie mee eten? Ik heb genoeg voor drie gemaakt!' stelde Titin voor toen ze de kamer in kwam. 'Ah, sorry... Ik ga naar huis gaan, ik moet mijn valies nog pakken.' Excuseerde Vince zich. 'Ahja juist.' reageerde Titin. Caro keek verbaasd op, 'Hoe? Jij wist hiervan oma?' 'Ja, sorry. Maar ik moest zwijgen van Vince.' zei ze met een glimlach. 'Kom je dan straks naar beneden om te eten?' Vroeg Titin vlak voor ze weer naar beneden ging. Vince en Caro namen afscheid van elkaar, hij ging naar huis en zij schoof mee aan tafel bij Titin. 'Mmm, ziet er lekker uit.' 'Smakelijk Carotje.' zei Titin en begon te eten. Na het eten besloot ze alle schoolboeken en schoolspullen weg te werken van haar bureau. Die hoefde ze nu 2 maanden niet te zien. Daarna belde ze Vince op om samen hun valiezen in te pakken. Na een dik halfuur ritste ze haar valies dicht en zette die naast de deur van haar kamer. Ze ging nog even bij Titin voor de tv zitten tot half 22. 'Slaapwel oma, ik ga me douchen en dan ga ik gaan slapen.' Caro stond op en gaf haar oma een kus op de wang. 'Je hebt gelijk, meisje. Als ik je morgenochtend niet meer zie, heel veel plezier met Vince en laat iets weten als je aangekomen bent, he.' zei Titin. 'Tuurlijk oma! Slaapwel!' Ze trok naar boven en ging de douche in. Na een kwartiertje kwam ze uit de douche en maakte ze haar klaar om te gaan slapen. Haar telefoon lichtte op door een sms'je van Vince:
Morgenochtend om 7:45 aan de parking van het station. x
Love you!Zonder ze het besefte kwam er een brede glimlach tevoorschijn op haar gezicht. Ze typte snel een antwoordje voor ze haar ogen zou sluiten:
Oke, dankje dat je dit doet voor mij xx Ik zie je graag.
Ze stak haar gsm in de lader, ze draaide haar om en sloot haar ogen. Op naar de beste zomervakantie van haar leven.
JE LEEST
#LikeMe Roadtrip
FanficDit verhaal volgt op seizoen 2 van #LikeMe. De zomervakantie is in zicht voor de leerlingen van het SAS. Vince was al enkele weken iets aan het voorbereiden, alleen mochten zijn vrienden nog van niets weten... Beleef de zomer van #LikeMe in dit boek!