part 1

5.4K 354 68
                                    

???: Hmm~ (berjalan)

Budak itu berjalan ke jalan yang gelap. Dekat jalan tu langsung tiada orang, melainkan dia seorang sahaja sambil  dengar lagu menggunakan earphone.

Tiba-tiba dia ternampak bayang2 orang dibelakangnya.

Dia pusing kebelakang untuk melihat tuan empunya bayang tapi malang tak berbau orang tu sudah pun menekup mulutnya menggunakan kain.

"Hmmpp!!! Hmm-"

Pandangan budak itu akhirnya gelap dari terang bumi, dia terjatuh tapi dia sempat mendarat didakapan orang itu (Ayat kelaut)

"You always looks beautiful gemgem"

Dia mengusap pipi budak itu, lembut.

"Hm~ Let's go home, my dear. They are waiting for you~"

Orang itu mengangkat dia masuk ke dalam perut kereta sebelum pecut meninggalkan tempat gelap itu.

__________________

-
++
---
++++
-----
+++
--
+
_________________

"Kau culik dia?!"

"Aku sudah tidak tahan melihat dia bebas"

"Haihhh awal sanga-"

"Awal ke tak, dia tetap milik kita"

???: Errkk

"Weh dia sudah sedar"

Budak tu melihat sekeliling ruangan itu, besar tapi dalam masa yang sama dia hairan, dia dimana? Kenapa dia disini? Apa berlaku semalam? Banyak soalan dikepala budak itu.

Kepalanya sakit campur pening tapi dia paksa diri untuk bangun dari katil.

???: A..aku diman-

Bruk!!

Baru sahaja beberapa langkah dia akhirnya tumbang ke lantai.

???: aoww... *Sakit*

Krekkk..

Daun pintu ditolak dari luar membuatkan budak itu terus memandang seorang jejaka bert-shirt biru tua.

Jejaka itu tersenyum kecil sebelum mendekati dia. Budak tu pulak dah ketakutan, dia terus mengundurkan dirinya kebelakang.

***: Hey sweetie, come here. *menghulurkan tangan*

Tapi budak itu tidak membalasnya apa lagi memandangnya. Dia mengeluh sekejap sebelum menarik budak tu mendekati nya.

***: Jangan jauh2lah, fanfan tak suka gemgem buat begitu.

Jejaka yang barusan memanggil dirinya fanfan itu ialah taufan manakala budak disebut gemgem itu pulak ialah gempa.

Gempa: A..aku dimana?

Taufan: Dimana lagi? *Tarik dagunya* dirumah kitalah.

Gempa: H..hah? Rumah kit-

Taufan: Ni fanfan ada masak bubur, gemgem makan sikit eh? Sini, buka mulut aaa~

Gempa mengelengkan kepalanya. Taufan yang bersifat lembut kini bertukar jadi kasar. Mangkuk bubur itu terus ditolak ke lantai olehnya, gempa terkejut.

Taufan: Kau! *Cekup mulut dia* apa yang susah sangat nak makan?! Dah cukup elok dah tu aku masakkan kau makanan, bangsat. *Ambik gelas + suap ke mulutnya + paksa* kau minum ni! KAU MINUM!!

Gempa: Hmp!! *Tolak gelas + Batuk*

Gelas tu jatuh, pecah ke lantai.

Taufan naik angin, dia terus menarik rambut gempa kuat. Membuatkan gempa meringgis sakit.

Gempa: sa..sakit! Lepas!

Taufan: Sakit?! SAKIT-

-

KREKK..
-

***: Mati nanti dia kalau kau buat begitu *dingin* Lepaskan dia taufan.

Taufan menjeling ***, perlahan-lahan dia melepaskan rambut gempa. Dia menempatkan dirinya di birai katil sebelah gempa yang masih berada di lantai.

Dengan kesempatan ni, gempa terus menjauhi taufan.

***: *mendekati gempa*

Gempa: Ja.. jangan dekat- warh!! Tu- turunkan aku!

*** Mengangkat tubuh gempa seperti guni diatas bahunya. Gempa menjerit minta diturunkan tapi *** mengabaikannya.

Taufan: Kau nak bawa dia kemana, ice?

Ice: Mandi *Pergi dari bilik itu*

Gempa: Turunkan aku!!

Ice yang malas mendengar jeritan gempa terus menepuk punggungnya kuat. Gempa terkejut + terdiam.

______________
+
--
+++
-----
+++++
----
+++
--
+
______________
_Bilik mandi_

Ice mengunci pintu bilik mandi, dia pusing dan memandang gempa berada di sudut paling hujung bilik mandi itu.

Ice: Sini gempa.

Gempa tidak bergerak, dia takut.

Ice: Jangan takut, aku tak macam taufan *mendekatinya* aku ada had kesabaran, gempa. Jadi tolong dengar cakap aku, sini aku mandikan kau-

Gempa: A..aku boleh mandi sendi-

Ice mengambil paip shower dan disiramkan ke gempa, gempa terjerit.

Gempa: Se-Sejuk!! Ber- berhenti ice! Sej-

Ice: Kau mahu dengar atau *setting shower kasih sejuk lagi + siram lagi*

Nak tak nak gempa terpaksa cakap iya. Ice menekan buttun off shower.

Ice: Buka baju.

Gempa: Per..perlu ke- Ar ok ok!

Gempa terus membuka bajunya apabila melihat ice mahu menghidupkan shower itu semula.

Skip

Ice membalut badan gempa setelah selesai mandi menggunakan tuala kering.

Gempa: Hmm.. nak tanya boleh?

Ice: Tanyalah.

Gempa: Aku dimana-

Ice: Jangan guna aku kau dirumah ini *tarik dagu gempa* aku tak suka tgk bini aku kasar, faham? *Serius*

Gempa: *takut* Fa..faham..

Ice: Bagus-

Kreakkk

BERSAMBUNG.
+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
Kak Liya: Cun tak akk update story ni wkwk, jgn lupa VOTED dan KOMEN ♥️

Psʏᴄʜᴏ Kɪᴅɴᴀᴘᴘᴇʀs Lᴏᴠᴇ ME?!¡Where stories live. Discover now