Ali, Gülin'den Ferman'ın yerini öğrenmiştir, çatıya gittiğinde Ferman'ın ağladığını görür.
Ali: Neden ağlıyorsunuz Ferman hocam? Bir şey mi oldu?
Ferman: Y-yok Ali birşey yok. Sen neden geldin?
Ali: Vaka geldi de, onu söyleyecektim.
Ferman: Anlat bakalım.
Ali: Selim Altınbey. 13 yaşında, sürekli kekeleme, davranış bozuklukları için geldi. Onun dışında da kol ağrısı için geldi.
Ferman: Tamam sen Nazlı, Demir ve Doruk'u topla asistan odasında 5 dakika sonra görüşelim.
Ferman kafeterya'ya giderken Beliz ile karşılaşmıştır. İkisi de birbirlerine mutlu yüzlerle bakıyordur. Aradan Tanju geçer.
Tanju: Eeeeey! Hastane burası işinize bakın
Der ve geçer. Beliz ve Ferman gülerek Beliz kendi odasına Ferman da kafeteryaya yönelir
Asistan odası;
Ali: Yeni vaka geldi
Doruk: anlatsana kara şimşek
Ali: hayır Doruk Ferman hoca anlatacak.
Doruk, Nazlı ve Demir: O kim ya?
Ali: Hocamız hepimiz yeni geldik ya, günaydın! 😅
Ferman Odaya girer.
Ferman: Merhabalar, ben Ferman hocanız!
Doruk Nazlı'ya fısıldar: Adam yakıyo he al sana sevgili.
Ferman: sen, ne diyorsun fısıldaşıyorsun orada 😅
Doruk: bişey yok hocam. Ben Doruk bu arada:)
Demir: bende Demir, bu da Nazlı.
Ali: Bende Ali!
Ferman: hepinizle memnun oldum. Bugün ilk vakamız geldi. İlk vakamız olduğu için toplu çalışacağız. Selim Altınbey. 13 yaşında, sürekli kekeliyor ve davranış bozuklukları var. Kol ağrısı da mevcut. Sizce ne olabilir bi geçirelim kafamızdan.
Ali: Kolda tümör olabilir ama olmama riski de var. 15 yaşına kadar gelişim ağrısı olabilir ama bu genellikle 1 gün sürer. Tümörden şüpheleniyorum hocam.
Nazlı Ali'ye bakakalmıştır.
Ferman: Nazlı? Senin fikrin var mı? Nazlııı
Nazlı: Pardon hocam dalmışım. Kol konusunda Ali'ye katılıyorum. Davranış bozuklukları/kekeleme konusunda bir şey soracağım. Ailede bu olaya benzer birşey olmuş mu?
Ferman: Evet, abisinde bu belirtiler meydana gelmiş ve Otizmli olduğu ortaya çıkmış. Ben şüphelendim. [Ferman yine bi fena olur] neyse arkadaşlar siz birşeyler bulmaya çalışın ben gelicem az sonra.
Ali Ferman'ın peşinden gider.
Ali: Hocam!
Ferman: Ali, korkuttun ne oldu?
Ali: Hocam sizde birşey var. Ne oldu hocam. Ben sizi böyle görünce üzülüyorum iyi misiniz?
Ferman: iyiyim, salmayacağın için anlatacağım mecbur... 20 sene önce.. kardeşim Fatoş Eryiğit doğdu. 4 sene sonra gezdirmeye çıkartmıştım onu.. Taksiye binmiştik giderken direksiyon kontrolü kaçtı ve kaza geçirdik. Atlattıktan 4 gün sonra Fatoş kendine gelmeye başlayınca davrabış bozuklukları, konuşamama meydana geldi. Otizm teşhisi koyuldu... her gün iyileşmesine bir işaret için çabalıyordum ama olmuyordu... 10 ay sonra tekrar bir kaza geçirdik ve Fatoş'u kaybettik... Ali kriz geçirir gibi olur.
Ferman: Ali! İyi misin Ali! Kardeşi-!
AlFer göz göze gelir. Ali, Fermana abi diye sarılır. Onları gören Adil duygusallaşır..
Ali: Benimde Abim vardıı... Beni çok dışlarlardı.. O beni dışlayan arkadaşımın oyuncağı bir mağaraya düşmüştü. Onu alırsak beni birdaha dışlamayacağını söylemişti. Abim ile mağaraya gittik ve bir kaza sonucu abimi kaybettim. Abim benim yüzümden ölmüştü 🥺
Ferman: Gel buraya kardeşim. (der ve sımsıkı sarılırlar.)
Adil, Ali'nin dokunduğunu ve sarıldığını gören Adil. Mutluluk gözyaşı dökmeye debam eder