Chapter 1

1.5K 47 0
                                    

Ali POV

Kring!kring!

Hah! Pukul 7!
"Alamak aku dah lambat"kata ku.Dengan sepantas kilat aku bersiap untuk ke sekolah."Ayah,Ali kesekolah dulu bye" jerit aku. Aku mengambil kunci motosikal ku dan memecut untuk kesekolah

 Aku mengambil kunci motosikal ku dan memecut untuk kesekolah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Motosikal Ali)

POV end

Ali tiba di sekolah. Nasib baik lagi 3 minit sebelum lewat.

SKIP MASA REHAT

Ali dan Viktor keluar kelas untuk ke kantin. Tiba-tiba,Telefon Ali berdering menandakan ada misi.

Ali:Wey,Viktor. Sorry aku baru ingat aku kena denda kemas perpustakaan. Bye!
Viktor:Okeylah!

Ali pecut ala Flash ke bilik 52 iaitu bilik kelab stem lalu pergi ke Akademi.Setibanya di Akademi,Rudy and gang mula memaki Ali. Ali tidak menghiraukan dan Speaker pun berbunyi.

"PERHATIAN KEPADA SEMUA EJEN MUDA! SILA PERGI KE BRIEFING ROOM!SEKARANG!"

Di briefing room,

G.Rama:Baiklah,semua sudah ada!?
Alicia:Sudah General!
G.Rama:Baiklah,Misi kamu kali ini adalah menyelamatkan Dr Ghazali.Menurut intel yang saya dapat,Dia diculik oleh Geng Numeros.Lokasi mereka ialah di sebuah gudang berhampiran pinggiran.Semua ejen muda dan mentor akan terlibat kecuali......(menghelakan nafas berat)
Ali:Kecuali?
G.Rama:Kamu Ali
Ali:APA?!
G.Rama:Walaupun prestasi kamu meningkat tetapi kamu masih tidak boleh mengawal perasaan.Ia boleh menjejaskan misi ini
Ali:Tapi......
G.Rama:X de tapi². BERTINDAK SEGERA!
U.Bakar:X pe,Ali.Uncle janji akan selamatkan ayah kamu
Ali:Hmmmm😞😞😞

Ketika misi.......

Ejen Leon:Ok ejen Inviso akan diketuai oleh Ejen Karya memasuki gudang dan memdapatkan maklumat ttg bilangan serta kekuatan musuh.Kombat akan diketuai ejen Bakar sebagai Frontline.Tekno pula memberi bantuan kepada Frontliner manakala Neuro akan menjadi Back Up.Faham!
Semua kc E.Leon:Faham!

Semua ejen mengikuti arahan  yang diberikan sehingga konco musuh tumpas.Tiba²,Seorang lelaki yang amat dikenali oleh MATA iaitu UNO muncul

Ejen Leon:Uno,kau masih hidup
Uno:Heh! Djin dah mati. Aku yang ganti tempat Uno(membuka helmet)
Semua:Ejen Rizwan!?
Uno:Ye aku! Kenapa? Terkejut?
E.Bakar:Mana Dr.Ghazali!?
Uno:Dia akan dibebaskan jika kalian dapat kalahkan Aku(berlari dgn gerakan asap)

Uno a.k.a E.Rizwan menggunakan titik tekanan dan berjaya mengalahkan mentor dan ejen muda kc Alicia.Alicia cuba menyelamatkan Dr Ghazali tetapi Uno telah mengetahui tindakannya.

Uno:Heh! Boleh tahan.
Alicia:Apa yang kau nak dgn Dr Ghazali
Uno:Tak ada apa,cuma mahu dia updrage senjata kami untuk menyerang MATA sahaja tetapi disebabkan tindakan kau dia yang akan menerima akibatnya(mengacu pistol ke arah Dr Ghazali lalu melepaskan 3 das tembakan
Alicia:Dr Ghazali!
Dr Ghazali:Argh!........Alicia,tolong jaga Ali untuk saya(menghembuskan nafas terakhir)
Ejen Leon:Semua berundur sekarang!

Di Akademi......

G.Rama:Haih.....Bagaimana kita mahu terangkan pada Ali!?
E.Leon:Musuh terlalu kuat untuk ditumpaskan general!

Tiba²,Ali menghempas pintu briefing room dan berkata

"Heh,PUAS HATI?! AKU TANYA PUAS HATI KAN?!MULA² KATA AKU LEMAH TAK BOLEH DIHARAP LAH LEPAS MAK AKU MATI SEBAB AGENSI BODOH NI,SKRG BAPAK AKU PULAK! HAH!?
(Meletakkan IRIS di atas meja briefing room)MULAI HARI INI AKU DAH TAKNAK JADI EJEN!(keluar dgn perasaan yang kecewa+marah)"

G.Rama:SIAPA YANG MENGATAKAN ALI LEMAH DAN TAK BOLEH DIHARAP?!

Alicia,Rudy,Chris,Jet,Roza dan Mika angkat tangan

G.Rama:ALICIA! KAMU TURUT SAMA MEMAKI ALI?!
Alicia:Y...ye,General😨

Tiba²,Hologram ketua teras muncul

E.Dayang:Kami amat kecewa dgn kamu semua!KERANA KAMU KITA TELAH HILANG SEORANG SUPER EJEN!

(Dalam ff ini Ejen Zain berjaya diselamatkan ketika letupan Akademi)

E.Zain: Alicia! Saya amat kecewa dgn kamu kerana telah memaki Ali. Walaupun dia lemah tetapi dia sanggup mengorbankan dirinya untuk MATA.Bukan seperti kamu semua! Hanya memikirkan keselamatan kamu!
E.Ganz:Betul kata Ejen Zain! Asyik².                           Protokol gegas! Mulai hari ini,kamu akan digantung daripada misi dan latihan selama 3 bulan! Faham!

A,R,J,C,R,M:Faham!


Ejen Ali FanFiction-Long time no see youWhere stories live. Discover now