1

1K 41 2
                                    

Di bilik ketua teras___

Ali:Hai kenapa nak jumpa saya?Saya ada buat kesalahan lagi ke?

Djin:Kami panggil kamu sebab__(pandang Zain)

Zain: pemalas punya orang tua kerepot . Kami panggil kamu untuk kamu jalankan misi untuk eratkan hubungan ejen muda.

Ali:tak nak . Diorang bukan bergaduh pon.Suruh lah iman ke fit ke Boby ke .

Dayang:Kamu kan tak boleh tengok mereka  bergaduh nanti habis semua droid dan dron mata kamu musnahkan.

Ali:Ok tapi ada 2 syarat.

Skip syarat dia

Dayang:baik lah kamu boleh bersurai.

Ali:(keluar belum sempat langkah pintu keluar senyum sinis)

Ganz:Wei apa aku terlepas?(baru habis makan)

Djin:Ali akan eratkan hubungan mereka tapi ...

Zain:Diaorang kena tinggal di asrama MATA dan sekolah di sekolah Ali dan Alicia.

Ganz:Oh tu ok je.

Djin:Esok aku buat pengumuman,Ali dah tetapkan esok pukul 10:30 - 11:00 .kalau pergi sana dia cakap sendiri.

Dayang:dia ada kata tadi jangan bagitau orang yang dia datang senyap².

Ketua teras:ok.

Keesokan harinya..

GHAZALI:Ali ayah outstation selama 5 bulan tau , kan kamu nak pergi asrama jaga diri baik²(keluar)

Ali:bye ayah

Di akademi..

Leon:semua dah ada?

Khai:Ali belum lagi ejen leon.

Ganz:(nampak Ali)biar je Ali.

Djin:Ok baik lah semua memandangkan kamu akan ada PT3 jadi kamu akan masuk asrama MATA dan sekolah di sekolah Ali & Alicia.

Zass:Ish tak suka lah ejen djin nanti jumpa cik singa& cik MIC ni.(tunjuk moon dan Alicia)

Moon:Kau diamlah kurus kau fikir aku nak duduk dengan kau ke?Dah lah ada si burung yang suka terbang ni (pandang jet)

Jet:Eleh kau dah lah suka menjerit sama macam Roza cuma Roza tak habis ² nak marah aku.

Alicia:Apa lah nasib aku kena duduk dengan budak tak matang ni.

Mika:Betul tu lagi² Rudy dan Chris .

Chris:Kau ni kan.

Alicia:Meh l-

Ali:Dah lah tu bergaduh!(jerit)

Alicia:Eh Ali mana ada kitaorang gaduh kan korang.

Ali:Haih korang ni aku tahu lah korang gaduh,ni lagi satu packing barang korang semua aku bagi masa 2 hari dan berkumpul waktu hari Khamis pukul 1:30 petang dekat akademi.

All ejen :Ok.

Semua orang keluar kecuali Ali dan ketua teras.

Djin:Kau pasti Dayang yang Ali boleh buat?

Dayang:aku pasti.

Zain:Bye Ali jumpa nanti.

Ali:Ok bye (keluar)

Keesokannya di sekolah Ali..

C. Munah:Baik lah akan ada 10 pelajar baru jadi Ali & Alicia kamu akan pindah ke kelas Cikgu Bidin.

Ejen Ali  misi :lindungiWhere stories live. Discover now