• Hoofdstuk 3

12 2 0
                                    

Ik zie Cai al op me wachten om naar school te gaan. Ik loop naar hem toe en geef hem een knuffel. 'Klaar voor een nieuw schooljaar?' vraag ik. 'Nooit' antwoord hij. 'Ik ook niet.' Ik grinnik. Mam en pap moeten vroeg naar werk dus komt Nolani dit jaar mee met ons naar school. En Aston is natuurlijk met zijn motor gegaan.
De hele rit zat Nolani gestressd op de achterbank met haar vinger te tikken. Een keer we op school aankomen staat Nolani haar klas op een rij met hun leerkracht. Ze gaat bij hun staan en lachend ( maar ook met zwakke oogleden ) lopen ik en Cai naar de ingang van de school. Het was even raar om terug zoveel lawaai te horen. We lopen naar de cafetaria en ik zie Lisa daar staan met een paar andere mensen die ik ken. Ik loop naar haar toe en geef haar een knuffel. Na een paar seconden laat ze los. 'Naya je ziet er goed uit!' Ik lach en vraag 'Heb je jezelf wel gezien?' met opgetrokken wenkbrouwen. We lachen allebij en samen met Cai gaan we aan een tafel zitten. Na heel veel praten en lachen zegt Lisa: 'Hebben jullie het grootte nieuws al gehoord?' 'Wat voor nieuws?' vragen ik en Cai nieuwsgierig. 'Hebben jullie het echt nog niet gehoord?! Het is uit met Joshua en Emmeline.' 'Nee... Echt serieus?!' vraagt Cai. 'Maar jaa, dat zeg ik nu toch.' zegt Lisa op een duh-toon. Ik ben even still. Is het echt uit? En waarom? Heeft hij nu eindelijk door dat Emmeline waardeloos is en hem gewoon gebruikt? 'Uhmm, Naya? Ben je er nog?' Snel kijk ik op en zie Lisa en Cai me aankijken. 'Ja, eindelijk heeft die jongen door dat Emmeline hem gebruikt.' zeg ik terwijl ik naar mijn nagels kijk alsof het me niks scheelt. Ik hoor hun niets meer zeggen en kijk hun vragend aan. Cai wijst met zijn hoofd achter me. Ik kijk achter me en zie de 3 meest irritante fake meisjes die ik ken. Emmeline, Gia en Olivia. Emmeline staat nattuurlijk ik het midden en de andere twee achter haar. 'Uhm sorry, maar ik denk dat je een beetje fout zit.' 'Sorry?' 'Ik zei dat je fout bent. IK, heb het uitgemaakt.' 'Uhm oke.' antwoord ik droog. 'Maar ik dacht dat jij hem bedroog met een andere jongen?' zegt Olivia. 'Zwijg Olivia! Wanneer ga je dat nou eens leren?!' zegt Gia geïrriteerd. 'Schatje je gaat niet zo droog antwoorden tegen mij. Oké?!' zegt ze met een nep glimlachje terwijl ze me van top tot teen bekijkt. Ik rol met mijn ogen en gelukkig gaat dan de bel. Ik hoor nog een lage stem 'Laat haar met rust Emmeline' zeggen maar ik let er niet op. Ik moet nu zorgen dat ik optijd in mijn klas ben.

Ik weet het niet meer.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu