Part 6

4 0 0
                                    

Delilah

Herään aamullla ja nousen pehmeästä sängystä. Esther istuu hiljaa sängyllänsä. Olemme vieläkin järkyttyneitä eilisestä. Esther nousee ja ottaa vaalean kirjan joka löytyi ruumiin läheltä. Hyppään alas sängystä ja istahdan Estherin viereen sängylle. Kirja on vanhentuneen näköinen. Esther avaa kirjan "Katso.. Tämä on Veran" Esther sanoo ja osoittaa kirjan ylänurkkaan jossa lukee Veran nimi kaunolla. Esther avaa toisen sivun. "Tämä näyttäisi olevan Veran päiväkirja" Sanon samalla kun katselen Veran kauniita kirjoituksia. Selailemme kuluineita sivuja. Esther kääntää viimeisen sivun. Estherin silmät laajenevat. "Mitä?" Kysyn ja otan kirjan jähmettyneen Estherin käsistä.
Alan lukemaan tekstiä
"Yöllä heräsin huoneessani olevaan pieneen valoon. Nousen ja näen Skyen keskelläyötä istumassa kirjoituspöydällä. Kiinnitän huomiota Skyen piirustukseen jossa on hienon näköinen kultaveitsi. "Skye?" Kysyn pelokkaalla äänellä. Skye kääntyy hätääntyneesti "Miksi piirrät kultaveistä joita on ollut ruumiiden selässä?" Yhtäkkiä tajuan ja jäykistyn. "Et kai.."

Nousen äkkiä sängystä ja otan vaalean korini mukaan. Minun täytyy lähteä Estherin ja Delilahin luo. Skye nousee tuolistaan nopeasti ja lähtee seuraamaan minua. Lähden hätääntyneesti juoksemaan käytäviä pitkin etsien Delilahin ja Estherin huonetta. Juoksen pitkää käytävää pitkin Estherin ja Delilahin huoneen ovelle ja koputan rajusti "Avaa jo! Esther! Delilah!" Käännyn katsomaan käytävälle mistä tulin ja näen Skyen juoksevan minua kohti. Ihmiset nukkuvat huoneissaan eikä missään ole ketään. Lähden juoksemaan ovista ulos metsään päin. Hetken juostuani en näe Skyetä mis-"

"Tässä kohtaa Skye tuli" Esther sanoo vieressäni. Tiputan kirjan maahan ja rupean itkemään. "Oma veljeni on murhaaja joka tappoi parhaankaverini!" Huudan itkuisena. Hetken päästä meidän pitää lähteä etsimään Skyeta. Laskeudumme portaita pitkin aulaan jossa on paljon porukkaa. "Ei kai.." Esther sanoo herkästi. Tähyilen ympärilleni ja lähden juoksemaan ylös portaita. "DELILAH" Esther huudahtaa. Juoksen portaita pitkin 3 kerrokseen ja käännyn oikealle käytävään. Juoksen käytävää pitkin Skyen ovelle ja koputan oveen. "Delilah!" Skye sanoo iloisena ja ryntään hetkeäkään epäilemättä Skyetä päin ja ovi pamahtaa kiinni. "MITÄ HITTOA!!" Skye huudahtaa kun lyön häntä nyrkillä naamaan. "S-SÄ TEIT SEN" Huudan täysillä Skyelle ja Skye naamaan tulee ivaileva hymy. Yhtäkkiä Skye kääntyy ja ottaa minusta takaa päin kiinni. Skye rupeaa raahaamaan minua ikkunan luo. "SKYE!" Huudan käheästi. Skye avaa ikkunan ja kaataa minut avattua ikkunaa päin, niin että pääni on ikkunan ulkopuolella. "Tulin hotelliin jo avajais iltana. Olen piileskellyt hotellihuoneissa odottaen sopivaa hetkeä. Mutta mitä jos tiputtaisin rakkaan siskoni alas ikkunasta? Kukaan ei voisi kuvitella että työntäisin siskoni alas ja olisin murhaaja!" Skye hymyilee tyytyväisesti. Yhtäkkiä ovi avautuu ja Esther astuu hiljaa sisään. Skye katsoo vieläkin minua tappavasti hymyillen. Yhtäkkiä hän ottaa takataskustaan kultaveitsen. Esther yrittää viittoa Skyen seläntakana jotain jota en ymmärrä."Vähän kulunu juttu toi kultaveitsi" Sanon ivaillen ja yritän pitkittää aikaa jotta Esther ehtisi tekemään jotain. "Hiljaa!" Skye vastaa ja alkaa tekemään kuvioita naamaani veitsellä. "Mistäs aloitetaan?" Skye sanoo ivaillen. "Skye sä jäät muutenki kiinni" Sanon. "Kuinka niin?" Skye sanoo nauraen. Näen kuinka Esther kävelee Skyetä kohti hiljaa. "Tällä tavalla" Sanon ivaillen ja hymyilen uhkaavasti. Skyen silmät suurenevat ja hän kaatuu maahan velttona. "Kiitos Esther!" Sanon hämmentyneenä ruumista katsoen. "Olen pahoillani että kävi näin" Esther sanoo surullisena verinen kultaveitsi kädessä. Esther otti veitsen ilmeisesti Skyeltä. "Soitan poliisit!" Esther sanoo ja lähtee kävellen ovesta. Istahdan maahan rauhallisena. "Anteeksi Skye" sanon ja haron Skyen tummia hiuksia pois hänen naamalta. Tunnen kylmän kyyneleen vierivät poskeani pitkin. "Hyvästi Skye" Sanon samalla kun nousen täristen ja lähden pois huoneesta.

*Vuoden myöhemmin* 

Esther ja Delilah palasivat takaisin kotikaupunkiinsa ja perustivat perheet.  Delilah kaipaa päivittäin veljeään. Vera muutti perheensä kanssa samaan kaupunkiin. 

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 09, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Kultaveitsi murhaajaWhere stories live. Discover now