Călărețul Morții (The Last Kingdom #2) de Bernard Cornwell-400pag
WESSEX, ULTIMUL BASTION englez ramas neinfrant, este privit cu nesat de fiorosii cuceritori vikingi. Legat de pamantul amenintat prin nastere si casatorie, dar crescut de invadatorii danezi, Uhtred, un tanar de vita nobila, sta in cumpana intrebandu-se cui ar trebui sa-i fie credincios. Dar sangele este destinul sau, iar cand hoardele vikinge ataca, Uhtred trebuie sa lase deoparte ura si neincrederea si sa fie alaturi de aparatorul tarii sale – regele fugar Alfred.
A doua carte din serie continua povestea lui Uhtred și aventurile acestuia.
Este o placere nebuna cartea asta pentru mine. O citesc încet, o savurez, o trăiesc.
Mi-a plăcut atat de mult serialul, încât acum citind cartea, vizualizez toate acele scene și momente importante la o intensitate mult mai mare. Mi s-a întâmplat de putine ori sa citesc cartea după ce am văzut filmul, (in cazul de fata pt ca nu știam de aceste carti), dar văzând ca sunt atat de bine făcute după carti, nu am niciun regret. În plus, ce îmi place este stilul autorului de a nara. Este simplu, clar, de parca cineva drag ti-ar povesti o legenda. Asta simt citind.
Personajele sunt bine creionate. Intrigile sunt interesante și chiar dacă nu sunt un fan al bisericii în sine, am incercat sa înțeleg alegerile lui Arthur. N-am ce sa spun rău despre acest vol. Este numai bun de citit pentru cei pasionați de istoria Angliei, vikingi si nu numai. Cartile nu se pot citi individual, pentru ca urmează un întreg traseu al lui Uhtred, de la început, probabil pana la final.
Recomand seria.
5 *.