Jeg legger meg ned i snøen. Det har gått to dager siden jeg gikk inn i det forlatte bygget på skolen min. Siden da har jeg bare følt masse ubehag hvor enn jeg er. Det er bare så ukomfortabelt uansett hva jeg gjør. Alt er pinlig og rart.
Jeg kikker opp på et tre. Det er da jeg ser det. Det som minner meg så mye om det buret. Det buret jeg åpnet. Det buret med hodeskaller på gulvet. Men det kan ikke ha noe med det å gjøre, fordi jeg lukket buret igjen. Selv om buret hadde en planke foran, hadde jeg lukket det igjen og puttet planken tilbake.
Men så var det døren til bygget. Den hadde jeg også lukket. Jeg lukket den igjen med et lite smell. Jeg dro med meg steiner også, for å holde den igjen. Klassekameratene mine hadde sett på meg rart, men hvor tid gjorde de ikke det?
Jeg fokuserer tilbake på treet. Der, rundt trestammen er det en svart skikkelse. Den klatrer opp treet som en klump av mørk gugge, med røyk som oser ut av den og forsvinner i luften. Den stopper på en gren og formerer seg til en slags væske av røyk der den piler seg bortover grenen og ut på kvistene.
Den sprer seg raskt fra gren til gren, kvist til kvist, og snart er treet dekket i svarte blader. Det ville sett fint ut om det ikke var vinter. For med vinter datt alle bladene ned.
En lyd får meg til å sitte opp å se bortover engen, men det er ingenting i synsvidde mitt som kan ha laget den lyden. Jeg snur meg mot treet igjen. Alle de svarte bladene er borte. Alt som er igjen er en liten dråpe av væsken som renner ned trestammen.
YOU ARE READING
Ina og monsteret
FantasyNoe shit jeg skrev for 3 år siden. Det er heavily basert på en interaksjon når jeg, søsteren min og vennen vår plukket søppel på skolen rundt et gammelt, utelatt bygning. Faen ta grammatikk og ikke se på feilene :)