Kapittel 6

1 1 0
                                    

Neste gang jeg ser massen har den noe hvitt på seg. Den står i hjørnet av skolegangen. Jeg er usikker på om den virkelig er der fordi ingen andre gir tegn til å se den. Svart røyk iler ned massen og ned på gulvet. Der sirkler den rundt klumpen og iler seg opp rundt den selv igjen og blir sugd inn i den hvite delen.

Væsken av svart masse sklir over gulvet og jeg får se bedre hva den har på 'hodet'. Det er en hodeskalle lik de i buret. Nå når den er større kan jeg se at hodeskallen tilhører en fugl. Røyken eksploderer utover og et sekund etterpå kommer den krasjende tilbake til massen.

Jeg kikker opp. Massen er nå en skikkelse. Skikkelsen er svart røyk med hodeskallen som hjelm. Bak skikkelsen ruller det ut en kappe av svart væske. Det som skremmer meg er at kappen faktisk ser ut som væske.

"Inaaaa..." skikkelsen kommer nærmere. Jeg kan ikke bevege meg. Det er som om jeg er spikret fast i gulvet. "Inaaaa...." skikkelsen står foran meg. Lyset fra vinduet skinner gjennom røyken skikkelsen er laget av. Skikkelsen mister høyde og blir til en klump. Jeg blir skremt, også blir jeg redd.

Jeg føler noe kaldt og vått krype opp foten min. Væsken kommer opp mot brystet mitt. Pusten min blir raskere og vanskeligere å ta. Ut munnen min kommer det hvit røyk. Plutselig spretter massen opp gjennom ventilen ovenfor oss og alt som er igjen, er meg som sikkert så likblek ut, og svart væske som drypper ned på skulderen min.

Ina og monsteretWhere stories live. Discover now