Setelah selesai menyiapkan bom terbaharunya, Amber pun keluar dari bilik tersebut ke biliknya.
Sebelum itu, dia sempat mengerling jam yang berada dibilik tersebut. Jam menunjukkan pukul 7.30 petang
Dia pun mandi lalu bersiap kerana pukul 8 Amber perlu pergi ke mansion Silent Killer.
Setelah mandi dia menyarungkan pakaian yang biasa kita tahu dalam cerita cerita yang macam ni iaitu pakaian yang berwarna hitam senang cerita all black.
Outfit Amber
(Macam Black widow kan? Takpe abaikan)
Setelah siap, dia melihat jam di handphone nya. Jam sudah berada di angka 7.50 pm.
Dia turun kebawah. Dia melihat adik serta ibunya sudah berada diruang tamu sambil bersembang. Banyak beg kertas yang berterabur di tepi sofa.
'Kak, nak pergi mana?' Tanya Amanda yang kebetulan terlihat kakaknya keluar dari lif.
'Mission' kata Amber sepatah. Dia berhenti seketika.
'Nak ikut' kata Amanda lalu bangun berlari kearah Amber.
'Tak payah nak mengada. Sibuk je. Kau punya group tak de enemy ke?' tanya Amber.
'Ada. Baru tadi kena serang. Nasib kitaorang ni kuat kuat belaka' kata Amanda bangga.
'Seriuslah korang kena serang tadi' tanya T. Zyen terkejut.
'Ye, daddy. Tadi kitaorang kena serang' kata Amanda terus ke daddy kesayangannya itu. Amber di tolak ke tepi.
'Eh budak ni, aku tembak kang apa pun tak dapat' marah Amber.
Amber terus sahaja keluar tanpa menghiraukan keluarganya. Alah, kalau bagitahu pun bukan diorang dengar. Kena palau lagi adalah. Baik keluar je buat taktahu.
'Aik, macam mana kereta baru aku ni ada kat depan rumah ni? ' tanya Amber seorang diri.
Dia pelik keretanya itu baru sampai pagi tadi. Siapa pula yang naik? Dia cuba berfikir. Maknanya Amanda yang rasmi kereta barunya itu.
'TENGKUU IRISSA AMANDAAA!!' jerit Amber kuat. Amanda yang berada didalam rumah terkejut.
'Apasal tu Amber?' tanya Zyen pelik.
'Alamak, Amanda lupa nak masukkan balik kereta baru dia. Matilah aku' kata Amanda.
'Dah jum tengok apa yang kakak marahkan sangat tu' kata Stellya lalu keluar diikuti dengan Zyen, Amanda dan lain lain.
'Amber, kenapa jerit jerit ni. Sayang' tanya Stellya lembut.
'Mummy, tahu tak Manda pakai kereta Amber?' marah Amber.
'Ye, mummy tahu. Kenapa?' tanya Stellya lagi.
'Kenapa pakai kereta baru Amber. Kereta ni baru sampai pagi tadi. Kalau pakai kereta lain tak pelah, Amber tak kesah. Ni kereta kesayangan Amber la' kata Amber dengan geram yang membuak buak.
YOU ARE READING
MF 2 | Miss Psycho Mafia Vs Mr Heartless Mafia {Complete} ✔️✔️
Romance[Second Book of Mafia Family] Start: 27/1/21 End: 9/9/21 Tengku Iris Amber seorang yang periang, comel dan suka bergaya seperti mummynya, Tengku Stellya Adriena Zavia. Yang paling penting cintanya dengan sepupunya sendiri tetap tidak berubah iaitu T...