Iris Victoria

793 34 3
                                    

Okay disini, author nak cerita pasal Iris Victoria ni. Lebih specific nya macam mana boleh terjadinya si Iris ni.

Macam yang korang dah baca sebelum ni, Iris ialah separuh dari fikiran Amber kan?

Ok sebenarnya dulu masa Amber kecil dia normal je. Tapi kan dalam chapter ke berapa tah dalam buku 1 tu, author ada bagi sedikit cerita tentang Amber dan Rayden? Waktu tu semua normal lagi. Tapi sebenarnya Amber ada Iris waktu tu. Tapi Iris tak berani nak menampakkan diri.

Dia hanya keluar bila diperlukan sahaja. Tapi Iris hanya meniru Amber. Apa kebiasaan Amber buat dia tiru.

Amber kan belajar seni mempertahankan diri. Dari situ dia mula berubah. Iris menjadi seorang yang sinis dan kejam. Tiada secalit senyuman pun diwajahnya.

Tapi dalam sinisnya itu, dia masih menjaga fikiran Amber dengan baik.

Apabila dia terlalu stress Iris akan menyuruhnya tidur atau dia akan mengambil alih tempat Amber buat sementara waktu.

Semasa umur Amber 12 tahun. Orang pertama yang sedar kewujudan Iris Victoria ialah Tengku Azarafina iaitu nenek Amber.

T. Azarafina mula menyedari tingkah pelik Amber. Dari situ dia selalu menjaga Amber dan Iris. Jadi Amber dan Iris memang rapat dengan T. Azarafina. Amber juga meminta T. Azarafina untuk merahsiakan kewujudan Iris supaya keluarga nya tidak risau

Semasa umur Amber meningkat  15 tahun. Dia ada mission tapi masa tu pula waktu peperiksaan besar PT3, masa budak budak stress. Jadi Iris yang mengetuai mission tersebut.

Dan waktu itulah seluruh ahli Silent Killer tahu kewujudan Iris. Dia meminta mereka merahsiakan perkara tersebut.

Macam mana Amanda boleh tahu?

Senang je. Dia pon ada dalam mission tu.

Masa tu ahli Poison Killer bergabung dengan Silent Killer kerana anak buah Silent Killer banyak yang tercedera.

Macam mana Iris tak tahu bahasa melayu? Macam mana dia hanya tahu chinese, english, spanish, French, Italian, latin, japanese and korean?

Iris belajar semua bahasa tu. Kiranya dia influence la. Tapi bahasa melayu dia tak boleh go. Sebab dia tak berapa minat. So yeah, macam tu la.

Lagi?

Tengku Sheriv tak tahu ke pasal Iris Victoria?

Yes, dia tahu sebab dia kan duduk dengan grandma. Of course la dia tahu.

Tengku Sheriv tak kahwin lagi ke? Single ke?

Yes, single trang tang tang.

Ish, apa cerita pasal T. Sheriv pula. Orang citer pasal Iris Victoria ni cerita pasal uncle dia pula buat apa?

Tanya Je..

Macam mana nak bezakan Iris dengan Amber.

Cara Nak bezakan diorang ialah dengan senyuman dan mata Amber.

Mata Amber yang sebenar berwarna Hazel brown.

Mata Iris berwarna purple gelap.

Jauhkan warna nya.

Biarlah citer aku. Kalau tak suka boleh buat citer sendiri.

Okay selain itu, senyuman. Amber suka tersenyum manis. Dan seorang yang ceria dan suka budak budak.

Iris suka senyum sinis. Dan muka 24 jam serius. Suka menyendiri.

Ok korang boleh faham? Tak faham takpe baca jelah. Yang penting jangan lupa vote tau guys. Bubyeeee

MF 2 | Miss Psycho Mafia Vs Mr Heartless Mafia {Complete} ✔️✔️Where stories live. Discover now