#p\s from author: gmbr tu korang nk ss pun boleh. Author x kisah:) asalkan korang enjoy cerita niyh💞😉
Jaehyun dgn perasaan yg tidak percaya mendengar pengakuan taeyong.
*flashback*
10 tahun lepas.
Jaehyun menatap lama sosok tubuh yang terbaring di katil hospital. Hati nya sayu melihat taeyong yg koma selama 1 tahun itu.
"apa yg kau dh buat jaehyun. kau x dpt nk tolong dia. Sekarang dia dh terlantar kt sini. Kau buat apa ni jaehyun? ka x sayang dia ke?" jaehyun gumam sendirian. Tiada siapa berada di situ. Mestilah tgh malam kot. Sapa je takut dok kt hospital tgh malam.
Tiba-tiba jaehyun di sergah.
"woi! Kau ni main sergah jer. Bukannya tk nmpk aq tgh layan perasaan. Kau buat apa kt sini? Bapak kau marah kang. Bapak taeyong yg kena bukan kau." Jaehyun marah alice.
Yup! Alice mg rakan zaman kecil diorang
"x kn nk tgk kawan sendii pun x leh. Alah lagipun bapak aq tu aq leh handle jgn risau. Btw aq bawak makanan." Alice mengajak jaehyun makan sekali.
Alice yg sedang menari-nari akibat kesedapan ramyeon yg dimakannya melihat jaehyun yg masih kelihatan sedih.
"kau ni. Aq sedih tgk kau. Alah jgn lah risau. Doktor kan ckp dia berkemungkinan bangun 3 bulan dari sekarang kalau di ikutkan. Yg kau risau sgt kenapa. Lepas dia bangun kit happy ii sesama." Alice meyakinkan jaehyun.
"masalahnya aq takut dia x ingat aq je. Kalau dia x ingat aq cm mn?" jaehyun kelihatan makin sayu.
"aq x tau nk kata cm mn. Tp, bila dia dh sedar. Aq akan ckp yg dia ingat kau. Sbb dia ada perasaan kt kau kan. Kalau dia tk sayang kau dia x boleh ingat. Lagipun org last yg dia jumpa sebelum tutup mata tu kau. Aq gerenti kau akan jd org pertama yg dia ingat bila dia sedar nnt. Aq gerenti. 100%. Sbb dia sayang kau. Ingat dia sayang kau." Alice menekan kab perkataan sayang tu.
Jaehyun melihat alice. Dia sudah yakin apa yg alice kata itu.
"aq pun harap dia sayang aq." Jaehyun gumam.
"dh ii x yah sedih ii nnt kau yg sakit. Sekarang baik kau fokus utk jadi trainee tu. Dh. Aq nk balik. Bye!!" alice melambai ke jaehyun sebelum menghilang dari pandangan.
Jaehyun tiba ii teringat semula kata ii alice kemudian melihat taeyong yg terlantar itu.
"hermm.. aq pun arap kau boleh ingat aq lagi. Sampai bila ii. Kalau kau koma selama bertahun-tahun pun aq tau kau mesti ingat aq lagi. Sbb aq sayang kau dan..kau pun sayang aku. Kan?" jaehyun pun pulang ke dorm.
*end flashback*
Jadi taeyong mmg ingat jaehyun?
"apsal x bg tau, yg kau ingat aq?" jaehyun bertanya.
"sbb aq nk tgk betapa sayangnya kau kt aq. Kalau kau mmg bebetul anggap aq x ingat kau, aq nk tgk kau lari dari aq ke tk. Sbb aq tau kau sayang aku x kira mcm mn sekali pun. Sbb tu aq rasa aq boleh percaya kan kau. Sampai mati pun aq boleh sayang kau mcm mn kau sayang aku. Walaupun ada sasaeng yg ganggu kau, ikatan cinta aq dgn kau x pernah putus. Kalau kau suka kan org lain pun kau mesti ingat aq. Aq tau kau mcm mn. Aq kenal or yg bernama jeong jaehyun tu mcm mn. Aq boleh agak yg org yg mempunyai nama tu mesti setia. Dia x kan pernah jatuh ke tangan org lain dlm setiap cabaran. Sbb tu aq ingat kau jaehyun. sbb kau org yg aq sayang. Sejak aq koma, doktor kata org yg paling aq sayang saja yg aq boleh ingat. Jd..kau dh tau kan, sebanyak mana aq sayang kau. Sampai aq dh jatuh hati kt kau. Sampai aq sanggup gadai nyawa demi sayang kau.." taeyong menatap wajah jaehyun yg kian sayu. Kemudian taeyong sambung
"...waktu aq nk pergi luahkan perasaan kau kt namsan tu. Johnny yg yakin kan aq utk jumpa and luahkan kt kau. And haritu jugak sebenarnya aq demam. Tp aq sanggup lari nk jumpa kau semata-mata nk luahkan isi hati aq kat kau. Kau tau perasaan aq cm mn. So aq harap kau bleh faham. Paling ii pun, aq nk kau pun sayang aq cm mn aq sayang kau. Aq x ingat apa yg jadi sebelum aq koma tu. Tp yg aq ingat kau je jaehyun. benda yg aq buat, kau buat sebelum koma tu aq x ingat. Tp aq tau yg kau mesti jaga aq waktu tu kan." Akhirnya air mata lelaki taeyong menitis ke pipinya.
"JAEHYUN!! SARANGHAE!!!" jerit taeyong dari kejauhan. Taeyong sbenarnya sudah jauh dari jaehyun. sbb dia x nk jaehyun dekat dgnnya. Jadi dia jauh kan diri dari jaehyun.
Jaehyun yg mendengar itu pun menoleh ke taeyong dan berlari memeluk taeyong.
"nado." Ucap jaehyun pelan tp masih di dengar taeyong. Taeyong senyum gembira.
______________________________
Yeah. Finally. X habis lagi cerita aq niyh!! HAHAHAHA. Actually.. ada lagi cerita. Ni baru permulaan. Haaa...Nmpk baru permulaan tuh. Okeyh. X pe. So aq nk srs, sekarang niyh sebenarnya..
Aq x de idea •_•
Srs. Author kehilangan idea sbb author kena buat kerja gk..hw berlambak tuh. Btw esok update lagi(≧▽≦) korang tnggu je larhhಡ ͜ ʖ ಡ hehe
HAHAHA GUYS. Nmpk mcm ni lah diorang peluk tu😚 btw i thougt that this pic was edit. But nope. This real. you know. REAL THO!!
⟨≥∆≤⟩
YOU ARE READING
"SHE" IS MINE {COMPLETE}
أدب الهواةJAEYONGIST SINI BACA <3 🚫JAEYONG🚫 -GAY/BXB/FUJOSHI/YAOI -HATE? X YAH LAH BACA -VOTE -COMMENT jaeyong shipper