Does She Like Him?

33 0 0
                                    

Jannice´s Perspektiv:

Jag vaknade av världens jobbigaste ljud. Alarmet. Time for school. Idag är det Tisdag vilket är min favorit vecko dag i skolan. För på Tisdagar har vi långa SO passer. Och just nu i SO´n så grupp arbetar vi. Gissa vem min partner är? Jo Alex. Jag och Alex är ganska bra vänner men han ser mig bara som hans vän. Men jag tror nog jag är nöjd med det. 

Idag ska jag ha en kjol och en top tröja sedan en lätt kofta på. Ett par sandaler passar perfekt till det fina vädret idag. Det är hur soligt och varmt som helst. Jag är så taggad på att köra vatten krig idag med klassen. Jag sätter på mig en guld halsband och en klocka för att lyxa till min outift. Jag är hel galen på mode och kläder. Samt skönhet. Men jag brukar inte ha så mycket smink på. 

Jag fortsätter min väg ut från mitt rum och på vägen ner för trappan drar jag med mig min hand väska. När jag kommit ner till hallen ser jag mamma och pappa sitta äta frukost. Jag går förbi lite snabbt och vinkar ett " hejdå " till dem och tar tag i mina sandaler.

- ska du inte äta frukost gumman? frågade pappa.

- ehm, nej tack ät ni! ropade jag tillbaka och gick ut för hallen. Det varma luften träffar min hud och ger mig lite gåshud trots att det är varmt. Nu är det bara att vänta på bussen. 3 minuter att vänta. Jag tar fram mina hörlurar och pluggar in i moilen och sätter på Arianas nya album, Yours Truly. Just a little bit of your heart spelades upp och fick mig att tänka på Alex. Jag önskar inget mer än att vi blir bästisar, det räcker. Så länge jag vet att jag har honom någonstans är jag nöjd. Killen gör mig galen och jag kan inte stå emot det. Han är som e drog för mig. Kan man ens gilla någon så mycket? Bussen hade komit och jag steg på och satte mig på det närmaste platsen som var ledig. På väg till skolan hoppade Liane på bussen. Nu är det ungefär 20 minuter dit. 

- Hur går det med Alex? frågade hon.

- Som valigt bara. Svarade jag.

- Men Liane, jag ber dig kan du vara ärlig mot mig?

- ja deklart! vi är ju bästisar sen så har jag altid varit hundra procent mot dig.

- Gillar Hannah, Alex?

Det känns som att Alex och Hannah är på " G " ( gång ). Trots att Hannah vet att jag gillar honom. Jag kan också garantera att Alex gillar henne...

- Asso jag vet inte, men kanske hon visa lite men jag ska bara säga en sak till dig Janni, jag tror att han gillar henne. 

Jag nickade som svar. Det fins inte så mycket att göra åt det. Det kanske låter konstigt att det är 2 bästisar som gillar en och samma kille. Men så är det.

- men janni du ska veta att om det är någon av er två som ska få honom ska det vara du, för att du sa först till oss och du gillade honom före Hannah och hon viste om det men ändå hon höll på med Alex, därför om det är någon som ska ha honom är det du annars ingen ska ha honom at all.

Vi steg av bussen och började promonera till skolan, det tar nog ungefär 2 minuter kanske. Vid skolans stora port såg jag Julia springa emot oss och en bit lite bort såg jag Hannah och Alex hålla på med varann...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 14, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Just a little bit of your heartWhere stories live. Discover now