BÖLÜM 3 / YEŞİL GÖZ

6 2 0
                                    

Selam!

  

     Balkonumda oturmuş gökyüzünü izliyordum. Saat şuan 7.30 ve birazdan asena ile okula gidicektik.elimdeki bardağı kenara bırakıp çantamı alıp evden çıktım. Yaz ayında olduğumuz için siyah şort, siyah tişort, siyah ayakkabı,siyah çanta ve koluma bağladığim siyah fular giymiştim. Tamamen siyahlar içindeydim. Saçımı dağınık topuz yapmıştım. Asenada yanıma geldiginde birbirimize sarıldık.

"Günaydin"dedim birbirimizden ayrıldığımızda.

"Günaydınnn" dedi asena sevecenlikle.

    Beraber okula girdiğimizde asenaya görüşürüz dedikten sonra kendi sınıfıma girdim. Asena ile aynı sınıfta değildik. Ben sayısalcıyım asena ise sözelci.sınıfa girdigimde en arka sıraya oturup kafamı sıraya gömdüm.sinif kapısı açıldığında hocanın geldiğini anladım. Ayağa kalkmadım çünkü herkes kalkınca bide ben arkada olduğum için gozukmedigimden kalkmama gerek yoktu.

   "Geçe güneş.kızım sınıfın değişmiş 2.sayısalcı sınıfına gidecekmissin"dedi hoca.

"Hocam durduk yere niye değişti?" Dedim

"Bilmiyorum kızım. Bu ders git istersen" dedi hoca.

   Bende çantamı koluma takıp diğer sayısalcı sınıfına doğru ilerledim.sınıfın kapısını çalıp açtım ve konuşmaya başladım

"Dersinizi böldüğüm için özür dilerim hocam.ben artık bu sınıftaymışımda" dedim. Hoca biliyormuş gibi kafasını salladı ve konuşmaya başladı.

"Evet kızım.kendini tanitirmisin bize?" Dedi hoca. Kafami salladım.

"Ismim gece güneş" dedim kısa yoldan.

"Peki gececim en sevdiğin ders ne yada dersler ne?"

"Matematik ve ingilizce"dedim

"Demek matematiği seviyorsun..O zaman bizim yarim derstir yapamadigimiz soruyu yapabilir misin?" Dedi hoca.

"Tabii" dedim. Yapabileceğime inanıyordum. Zaten matematikte oldukça iyiydim.

  Hoca soruyu yazdı ve bana verdi kalemi. Soruyu inceledim..aslında soru bana çok basit gelmişti ama çeşitli yönlerden yapılabilecek bir soruydu. Yani soruyu tek yönden yapmak istemedim o yüzden soruyu biraz inceledim..

"Hocam boşuna beklemeyelim yapamiycak zaman"dedi bir kız

  Arkama dönüp ona çatık kaşlarla döndüm. Geri önüme döndüm ve yol 1 diyerek 1. Yoldan yaptım. Yol 2 diyerek 2. Yoldanda yaptım. Yol 3 diyerek 3. Yoldanda yapıp tahta kalemini hocaya uzattım. Hoca Bir bana bir soruya şaşkınlıkla bakıyordu. Ne yani gerçekten bu kadar niye şaşırdı?

   Arkamı dönüp bana diyen kıza baktım. Oda çok şaşırmıştı.

"Soruya boş boş bakmıyordum. Sorunun çoklu yönlerden çözümü var. Aslında biraz daha düşünseydim başka yöntemlerden de yapıcaktım. Ama arkadaşımız cevabı görmekte çok ısrarcı olduğu için sadece 3 yöntemden yaptım."dedim. Ve iki çift yeşil gözlerle karşılaştım.gözleri benim her yerimi inceliyordu.en son gozleri gözlerimde durdu. Yoğun bakışlarla gözlerime baktı.

    Gözlerimi hemen ondan ayırıp en son boş bir sıraya oturdum. Ve ardından zil çaldı. Tam yerimden kalkıyordum ki yanıma bir erkek geldi

"Yanına oturabilir miyim?" Dedi. Off ya Sırada tek ben oturmak istiyordum. Yani boş yer olmasa tamam diycemde hani ama yerinden kalkıp yanıma oturmak istedi. Tabii ki de geri geçiremezdim

《GECE GÜNEŞ》Where stories live. Discover now