23rd December 2020
Kageyama sedang mengemas lokernya di club room . Memandangkan semua sudah pulang , dia bercadang untuk pulang lewat sedikit . Dia harus berbaik dengan Hinata sebelum match seterusnya tiba . Match yang seterusnya berlangsung pada 31st December 2020 jadi , jika dia tidak berbaik dengan Hinata . Mereka akan kalah , dia tidak mahu , saat - saat terakhir dia di dunia ini ... mereka bersedih . Dia mahu melihat senyuman mereka , untuk kali yang terakhir .
Kageyama membuka pintu bilik club room dan melihat Hinata berdiri dihadapannya sambil memandang ke bawah . Kageyama tersenyum sebelum berkata .
"Konnichiwa Hinata , hisashiburi (hi Hinata , lama tak jumpak)" . Hinata mengangkat mukanya perlahan - lahan dan terlihatlah dengan terang lagikan bersuluh air mata yang mengalir di pipinya .
Kageyama tidak berasa terkejut atau apa yang lain , kerana dia tahu . Hinata sememangnya masih teringat tentang hal itu , kerana Hinata bukan spesis yang cepat melupakan sesuatu .
"Kau nie .. dari semalam macam nie .. kau tengok aku ni . Sihat walafiat kan ? Takkan kau nak sedih lagi kottt ." Kata Kageyama dengan senyuman yang tidak pernah lepas dari bibirnya sejak tadi . Hinata memeluk Kageyama dengan sangat erat seperti tidak mahu dilepaskan . Kageyama masih tersenyum , dan membalas pelukan Hinata .
"Aku .. aku taknak hilang kau ! Kau lah satu - satunya kawan baik aku yang paling aku sayang and .. aku taruh semua harapan aku dekat kau ! Aku .. always ... taruh harapan yang .. aku akan ada dengan kau and kau pun akan ada dengan aku sampai bila - bila . You know .. sampai .. kita dah .. ada anak nanti ... (bukan anak dorang , anak dorang ngan wife masing - masing *don't get the wrong idea* ) " Kageyama berasa terharu dengan ayat Hinata . Tanpa dia sedari , dia sudah pun mengalirkan air mata kebahagiaan .
"Sampai bila - bila yang kita boleh .." Hinata meletakkan dagunya diatas bahu Kageyama . Apa yang Kageyama mampu lakukan hanyalah menggosok belakang Hinata agar Hinata berasa tenang .
Dan , tanpa mereka sedari juga , terdapat beberapa rakan sekumpulan mereka yang mendengarkan perkara itu . Rakan sekumpulan mereka juga berasa simpati terhadap Hinata , tetapi juga berasa simpati kepada Kageyama . Mereka hanya mahu , masa - masa terakhir dan saat - saat terakhir Kageyama , mereka masih mampu tersenyum walaupun hati terluka .
"Kenapa perlu sedih , kalau boleh bahagia ?" Tanya Suga yang sedari tadi mengintip Kageyama dan Hinata .
Kageyama melepaskan pelukannya dari Hinata dan cepat - cepat mengelap air matanya yang mengalir dari tadi .
"S - sejak bila .... korang ada kat sini ?? Bukan ke korang dah .. balik ?" Suga tertawa kecil sebelum menjawab .
"Haah , tapi .. kitorang nampak Hinata macam distracted . So kitorang ikut dia datang sini . Well you know - kitorang taknak sentuh pasal tu . And .. for your information , kalau dah ada garis tu ... masa hanya akan tinggal ... 10 hari sahaja lagi ... kau dapat mark tu kemarin kan ? Jadi masa kau , hanya tinggal 9 hari sahaja lagi . But don't worry , kitorang takkan risau or something else , semua sebab Hinata jugak bagitau kitorang . Nasib kitorang tau , dapat la support kau . Jangan la asyik nak bawak all of your burden on your back alone , okay ?" Kageyama mengangguk lalu memeluk Suga . Dan semua rakan sekumpulan mereka juga datang untuk memeluk rakan mereka masing - masing .
S
K
I
PT
I
M
EAgainnn !!! Ps: (author nak cepat siapkan story ni because of author busy with school . So sorry if this story is a little bit short okay ? If nak baca cerita panjang , baca cerita Full Of Hate dalam author punya profile , cite tu ada 27 chapter , okay ? Done)
24th December 2020
"Korangg !!!" Jerit Hinata dengan excitednya memasuki club room . Semua mata tertumpu kepada Hinata yang sedang membawa satu kotak yang ... agak berat I guess ...
"Ada apa tu Hinata ??" Tanya Asahi yang baru datang ke sekolah semula hari ini kerana demam selama beberapa hari . Hinata tersenyum sebelum meletakkan kotak tersebut diatas bench yang berada ditepi gym . Mereka yang lain pun berjalan menuju kearah Hinata untuk melihat apa yang ada didalam kotak tersebut .
Hinata membuka kotak tersebut dan mengeluarkan satu beg plastik dan memberinya kepada semua rakan - rakannya . Selepas itu , dia membuka jaket Karasuno kepunyaannya dan terlihatlah sehelai baju yang dipakai Hinata dengan gambar Kageyama dan bertulis dengan tulisan 'WE LOVE YOU KAGEYAMA TOBIO ❤️' .
"Wahh Hinata !!! Kau sendiri buat ke ??" Kata Yamaguchi dengan mata yang dipenuhi dengan sparkle - sparkle .
"Haah ! Mak aku buatkan untuk Kageyama ! Mak aku kata special untuk Kageyama ! Boleh la kita pakai time match nanti !" Semua bersetuju dengan Hinata manakala Kageyama pula hanya tersenyum . Sanggup Hinata berbuat begitu kepadanya . Lebih specific 'Ibu Hinata' .
"Yoshhh !!! Kita sambung !!" Kata Daichi dan mereka semua pun menyambung latihan mereka yang tergendala sebentar tadi .
25th December 2020
"GUYS !! ADA BERITA BAIKK !!!" Takeda sensei yang entah datangnya dari mana memasuki gymnasium tempat Karasuno team lelaki berlatih dengan gelabah .
"Kenapa ni sensei ?" Tanya coach team Karasuno .
"Aoba Johsai koko offer untuk practice match sekali ngan dorang !!!" Semua yang berada disitu berasa amat terkejut . Yelah , siapa yang tidak terkejut , powerhouse school yang sememangnya terlebih hebat tu offer dorang punya team untuk buat practice match dengan Karasuno !?
YOU ARE READING
Sayonara ~ (KageHina au)
Fanfiction"Tunggu lahh !!" Jerit seorang pemuda sekolah menengah berambut jingga kearah rakan karibnya yang sudah jauh dihadapan . "BOKE JALAN LA CEPAT SIKIT !" Marah pemuda yang merupakan pelajar sekolah menengah itu kembali kepada rakannya yang sudah jauh b...